Ärsyttääkö sinua se, että kun puhutaan trendeistä, muodista ja tyylistä, tarkoitetaan melkein poikkeuksetta naisia?
Esim. nyt, kun puhutaan 2018 trendeistä, ne tarkoittavat naisten pukeutumista.
Kommentit (8)
Ärsyttää, että puhutaan pukeutumisen- ja sisustamisen trendeistä, kun voitaisin keskustella syvällisemmistäkin aiheista, trendejä niissäkin.
Onko uusi nouseva trendi olla välittämättä muodista ja noudattaa enemmän omia mieltymyksiään? Suuntautuuko aika pois muodista? Onko näissä mieltymyksissä jotain säännönmukaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Ärsyttää muutenkin ne tiukat odotukset naisten ulkonäköä kohtaan. Miehet arvostelevat naisia ja naiset toisiaan.
Valtaosa kaikista naisten ulkonäköaiheisista jutuista eri medioissa ovat naistoimittajien kirjoittamia.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, että puhutaan pukeutumisen- ja sisustamisen trendeistä, kun voitaisin keskustella syvällisemmistäkin aiheista, trendejä niissäkin.
Onko uusi nouseva trendi olla välittämättä muodista ja noudattaa enemmän omia mieltymyksiään? Suuntautuuko aika pois muodista? Onko näissä mieltymyksissä jotain säännönmukaisuutta?
Olen miettinyt samaa. Parin viime vuoden aikana olen kuullut sellaisia mielipiteitä, että muotivirtausten ja -trendien seuraamisen sijasta moni on siirtymässä ajattomaan tyyliin ja että tyyli on tärkempää kuin muoti.
Ehkä viime vuosikymmenten tyylejä on kertailtu sen verran useaan otteeseen, että juuri nyt on sopivaa ottaa vaikutteita niistä kaikista. Olen kuullut jopa sanottavan, että tällä hetkellä kaikki on muotia.
Nyt on menossa se trendi ja tulossa toinen trendi ja nyt on tulossa tuon väriset farkut, eikä tämän väriset ole enää trendikkäät ja nyt KAIKKI pukevat yllensä tämän pituiset housut ja blaablaa... kuvissa yllätys-yllätys pelkkiä naisia :(
Ärsyttää!
Kaikkein eniten ärsyttää muotijutut, joissa toistellaan "tänä keväänä kukaan ei enää..." just tuollaista laumasieluisuuteen kannustamista inhoan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten ärsyttää muotijutut, joissa toistellaan "tänä keväänä kukaan ei enää..." just tuollaista laumasieluisuuteen kannustamista inhoan.
Niinpä. Etenkin iltapäivälehtien muotijutuissa tuo fraasi toistuu usein.
Ärsyttää. Ärsyttää muutenkin ne tiukat odotukset naisten ulkonäköä kohtaan. Miehet arvostelevat naisia ja naiset toisiaan.