*JOULUNtähtöset* kohti pääsiäistä
Nostan ja aloittelen uutta pinoa!
Nyt menossa lapsia vastaan, mutta palaan pian kirjoittelemaan kuulumisia!
Alice
Kommentit (34)
Täällä sitä vietetään pääsiäistä työn touhussa! Että semmosta, siinähän ne tuli koko perheen pääsiäissuunnitelmat selväksi kun äityli on töissä. Tyttö ja isi saa haukun kanssa nauttia kevätpäivistä ja suklaamunista kotona... :( vähän harmittaa mutta se on tää " kutsumusala" - niin jokainen on vuorollansa pyhinäkin töissä. Noh, ensi joulua ei tarvi miettiä--- varmasti kotona ja suurempi perhe!!!
Viikot vierii ja se on mukavaa!!! en tiiä kuinka kauan tän " masukin" voi töissä salata, kun ei voi kahvinjuontia ajatellakaan. Tänäänkin piti sinkasta ekana kahvihuoneeseen että kerkisin ottaa itelleni teen eteen ja sitten helpommin kieltäytyä kahvista... Vappu pirskeet ois kavereilla, mites alkoholin kohteliaasti kieltää, kun en oo aikasemmin kuppiin sylkeny!!? Ei huvittais vielä kertoa monille kun on niin vähäset viikot!!!
Mukavaa munajuhlan jatkoa!
alisa 7+0
Mahtuuko mukaan?
Tänään tein testin ja plussaa näytti. :)
Pillerit lopetin n. kuukausi sitten, ja heti ensimmäisellä onnisti.
Olen 20v ja mieheni kohta 21v, ja esikoisemme on tulossa.
Asumme Riihimäellä.
Muuta " vaivaa" ei vielä ole, paitsi rinnat erittäin herkät.
Laskettuaika 18.12, näiden sivujen mukaan.
Hyvin varovasti vielä näin alkuvaiheessa..
Eli olen 28-vuotias kolmen lapsen äiti Päijät-Hämeestä. Esikoinen lähtee syksyllä kouluun ja pienin täyttää kesällä kolme.
Olen toisella kierroksella eli tämä joulukuinen tänttärä on minun ja mieheni ensimmäinen yhteinen lapsukainen. Siinä mielessä ihmevauva, että pyrki maailmaan ehkäisynkin läpi. Eli ei missään mielessä suunniteltu, muttei maailmanloppukaan.
Mitään oireita minulla ei ole vielä, ehkä rinnoissa lievää arkuutta. Ja eilen oli hetken etova olo. Sain oikeastaan vähän yllättäen tietää koko raskaudesta kun kävin ihan muissa asioissa lääkärissä. Olin toki ihmetellyt jatkuvaa palelemista ja ylimaallista väsymystä, mutta en osannut kuvitellakaan olevani raskaana. Tänään sitten oli pakko hakea apteekista testi, jotta näki ihan konkreettisesti ne kaksi viivaa. Ja siellähän ne todellakin oli =)
Saapi nähdä sitten josko noista oireista tai niiden puuttumisesta jotain osaisi päätellä tänttärän sukupuolesta... Pojista kun olen voinut äärimmäisen pahoin ensimmäiset puoli vuotta, ja tytöstä ei mitään oireita.
Hyvää pääsiäistä kaikille =)
Ai niin, la näiden sivujen mukaan 15.12, mutta sektion vuoksi todennäköinen syntymäpäivä on 8.12.
Täällä ollaan vähän apeissa tunnelmissa, kun loma on käynnissä, mutta olo on niin huono, ettei jaksa mitään. Toisaalta sitten heti syytän itseäni, että nyt saan varmasti keskenmenon jos valitan tätä huonoa oloa. Viime raskaudessakin oksensin n. 5-10 kertaa päivässä viikot 5-16 ja nyt kun laskee, että on vielä 2,5 kk oksentamista edessä - se masentaa. Ei saisi valittaa, mutta on tämä raskasta!
Ilma on kyllä ihana, voi olla että pikku kävelylenkki tekisi hyvää.
Mukavia pääsiäispäiviä!
t.päivikki (rv 6)
P.S. Enää 6 päivää ultraan, sitten selviää, asuuko mahassa joku ;)
Vaikuttaa siltä että enemmän taivähemmän pahoinvoinnin merkeissä menee monilla tämä pääsiäinen. Mulla ihme kyllä pahoinvointi helpotti tuossa pari päivää sitten, kumma juttu. Kai se on se kun ei tarvi nyt olla töissä muutamaan päivään niin alkaa helpottaa (psyykkistä siis?).
Palailen myöhemmin kertomaan lisää kuulumisia.
senna
Huomenna saavutetaan odotuksessa eka välietappi (toivottavasti ei viimeinen) kun menemme ultraan. Jotenkin ahdistaa, oireet on lähes olemattomat ellei olemattomat. Älytöntä, miten olin riemuissani kun aamupäivällä on ollut paha olo, ehkei kaikkea toivoa ole vielä menetetty! Toivon todella, että masussa kasvaa joku... Jotenkin ajatus jouluvauvasta on alkanut tuntua jo niin kotoisalta...
Huomenna alotan myös työt. Oli vähän pakko ottaa vastaan se mitä annetaan jos puolen vuoden päästä kuitenkin olisin jo äippälomalla. Kuukauden päästä tästä jos olisin menny haastatteluun niin ei kukaan palkkais, masu alkaa jo olla sen vertaa turvoksissa. Toivottavasti huominen päivä menee nopeasti, sillä ultra on vasta iltapäivästä.
Neuvolan varasin ja sen on 28.4 Ihan sen takia, sillä mulla on ens viikko vielä vapaata töistä. Kuulostaa tosi oudolta et alotan työt ja oon heti vapaalla, mutta näin oli pakko sopia esikoisen hoidon takia. Tosin se on ihan hyvä ottaa pehmeä lasku työelämään.
Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa mukaan!
Tintti 6+4
Mulla tismalleen samat oireet kuin edellisissäkin raskauksissa: armoton väsymys varsinkin iltapäivisin, huimaus, pinkeyden ja nipistelyn tunne rinnoissa ja paleltaminen. Huonoa oloa ei ole ollut (ainakaan vielä). Edellisissä raskauksissa se alkoi aina aamupäivällä ja kesti iltaan asti. Kahvi maistuu vielä toistaiseksi. Odotettavissa on että sen maku ja jopa pelkkä tuoksu alkaa yököttää rv 6-7 tietämissä.
Pääsiäinen on mennyt kivasti kyläillessä ja vieraita passaillessa. Ekaa neuvolaa ja varsinkin ekaa ultraa odotan, mutta toisaalta myös jännitän kovasti. Me koettiin viime marraskuussa keskeytynyt keskenmeno, joka ei siis aiheuttanut minkäänlaisia oireita, vaan ultrassa todettiin rv 10+6 että sykettä ei löydy -> sikiö on menehtynyt :(
Varovaisin, mutta kuitenkin suht luottavaisin mielin tässä nyt edetään. Toivotaan että tämä pikkuinen kestäisi mukana sinne joulukuulle asti =)
Voimia ja aurinkoisia kevätpäiviä kaikille jouluntähtöstä odottaville toivottelee: White rv 5+
Sinulla sama la kuin minulla ja esikoinen syntynyt 8/04 niin kuin meilläkin =) Ajattelin kysyä että mikä tulee olemaan sinun synnytyssairaala, kun se ei tainnut käydä ilmi sinun tiedoista? Ihan vaan sillä kysyn että sattuisko olemaan sama synnäri kuin meillä, eli MKS?
White rv 5+
Kauheeta piinaa, huomenna olis ultra ja kyllä pelottaa aivan älyttömästi!
Vieläkin kaikuu korvissa viime kesän ultraavan lääkärin sanat, että kohtu on tyhjä :(
Todellakin en enää toivoisi kuulevani samaa.
Ja oireet jotenkin aivan poissa,huh;
Huomenna on tietoa rikkaampi.
vilis 7+0
keuhkokuumeen lykkäsi kaksi vuotiaalle, eli siinäpä oli pääsiäinen sitten. Ei ole onneksi muihin tarttunut, eli toivottavasti ei ole mitään tarttuvaa laatua. Ihan ton masuasukin puolestakin vähän pelottaa, jos itseen tarttuisi, kun pikkuista hoidellessa olen kuitenkin ollut niin läheisessä kontaktissa että jos on tarttuakseen, niin varmasti tarttuu.
Muuten tuntuukin raskausoireet kaikonneen. Tätä kuulostaa olevan paljonkin liikenteessä?? Paitsi että väsyttää kovasti, mutta se nyt vois johtua tietysti valvotuista öistä ihan yhtä hyvin. Juu, mutta tuo vatsa kyllä yhä pömpöttää siihen malliin, että on ihan mahdotonta sitä piilotella. Anoppikin tarkkaili kyllä siihen malliin, et varmaan huomasi... :o) Noh, odotellaan nyt kuitenkin vielä.
VILIS, toivottavasti kuuluu hyviä uutisia huomenna sieltä ultrasta. Samoin muittenkin ultrista joita tällä viikolla vissiin on aikasta monella? Toivottavasti näkyy pieniä masuasukkeja!
UM 7+2
Pakko lisätä kun luin usamaman kirjotuksen tuosta anopin vatsan tarkkailusta :)
Meillä taas eilen kun oltiin koko perhe saunassa, niin meiän 6vee katseli mun mahaa pitkään ja oli ihan sen näkönen, että jotain sanoo mutta oli sitten ihan hiljaa;
Molemmat neidit kyselee aika ajoin, että eikö sieltä äitin mahasta tule sitä vauvaa ikinä meille :)
Joten kyllä voivat olla haltioissaan jos vielä saa sen salaisuuden tytöille paljastaa.
Juu, kyllä maha on pöllähtänyt jo aika pahasti, mutta vielä pitäisi saada pidettyä piilossa...
koska useammaltakin on alkanutoireet kadota, hmmm-..
Huomasin että myös aika moni suunnittelee menevänsä ultraan aika pian. Nyt sitten titysti mustakin alkoi tunta siltä että en jaksa odottaa viikolle 12 vaan haluaisin kanssa ultraan jo aika pian. Mites siis muut: käyttekö tässä ihan alussa ultrassa SEKÄ sitten noin viikoilla 12? Musta jotenkin tuntuu että haluaisin kyllä jotain varmistusta enkä jaksaisi odottaa sinne johonkin kesäkuun puoleen väliin saakka jotta saisi varmuutta. Toisaalta taas tuntuu tyhmältä nyt kiirehtiä ja sitäpaitsi jos jotain on jo mennyt pieleen niin eihän se ultra sitä tosiasiaa muuta. Äääh, en tiedä. Ajatuksia?
White- juu olin unohtanut laittaa tuohon että synnäri on KOKS, Kotkassa siis. Tai jos eivät KOKS:ssa suostu sektioon niin sitten kait menen Helsinkiin. Mulla on sektio halun taustalla helvetillinen synnytyskokemus esikoisesta ja siksi en siis alatiesynnytystä voi kuvitella edes pahimmissa painajaisissani.
Hui, jotenkin tuntuu että menen jo asioiden edelle kun synnytyksestä puhun, eihän sitä tiedä onko tuolla masussa edes ketään. *Huoh* On tää alku vaan niin ihanan hermojaraastavan epävarmaa.
Oli mulla varmaan jotain muutakin asiaa mutta pääsi taas unohtumaan.
Senna
Kävin edellisen epäonnistuneen raskauden vuoksi ultrassa naistentautien polilla 7. viikolla, jolloin tosin paljastui viikoksi 5+. Seuraava on omassa neuvolassa 9. viikolla ja sitten äitiyspolilla (naistentautien osastolta ohjattiin) viikolla12.
Ekassa ultrassa näkyi alkio, joten tiedän, että se on oikeassa paikassa (eikä tuulimuna), mutta sydäntä ei vielä voinut nähdä, joten kyllä seuraava todella jännittää. " Onneksi" raskausoireet ovat vahvana, eli oksennus maistuu nytkin suussa. Hullua tämäkin, iloita oksennuksista ja pelätä np-ultraa.
ja voi teitä onnellisia jotka saa levätä kotona, 5.00 pitäs jaksaa hiipiä töihin ja tympäsee niin vietävästi, tämä on tuolla kaupan alalla vuoden pahinta aikaa, ihmiset säntää kun maailman loppu olis tulossa ja me yritetään pyöriä seassa... eilen sentäs sai hiukan levätä, mutta poika 1,8 v oli erimieltä asiasta ja pomppas jo 6 aikaan ylös jee.
Nyt tuntuu että tämä huono olo sais jo riittää, eilen piti käydä laattaamassa, aamut on pahimpia, onnex se helpottaa päivän aikaan, ja kahvi josta niin tykkään ei oikein maistu, mitenkähän sitä saa itsensä hereille kun ei kahvia voi enää juoda, mullakun on tapana saada itselleni aikaisin kova närästys. Vatsa tuntuu turpoovan hirveää vauhtia, en ole tavan housuja yrittänytään jalkaan enää, onnex työhousut on pari numeroa liian isot ne voi sujauttaa mukavasti mahan alle, sit kyllä haarat roikkuu polvissa, (voi olla hullu näky), paino ei ihme ja kumma ole noussut yhtään vaan pysyy ihme ja kumma tiukasti samassa lukemassa, vaikka imelä maistuu välillä liikaakin. MUtta nyt täytyy valmistautua töihin, onneksi on isot tyttäret 17 v tyttö vahtii tuota pienimmäistä, kun kumpikin joudutaan rahan perään lähtemään, saa poitsu jäädä vielä köllimään. Minä ja natiainenn 7+1