Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa minun asuvan anopin luona opiskelupaikkakunnalla

Vierailija
01.01.2018 |

Aloitan opinnot, ja se edellyttää asumista opiskelupaikkakunnalla viikot, viikonlopuiksi menen kotiin. Tiedossa on myös harjoittelujaksoja jotka voin tehdä kotipaikkakunnalla. Meillä on kaksi lasta, yläasteella ja lukiossa.
Olen hakenut majoitusta oppilaitoksen asuntolasta, mielestäni se on varsin edullinen asumisratkaisu. Mutta nyt mies on sopinut äitinsä kanssa, että voisin asua hänen luonaan opiskeluviikot. Tulen hyvin toimeen anopin kanssa, kun harvoin nähdään, mutta en todellakaan halua hänen kämppiksekseen! Oli jo puhunut, että mukava saada lenkkiseuraa.
Tarkoitus ei ole viettää railakasta opiskelijaelämää, mutta ajatus anopin vierashuoneesta ahdistaa.
Sanokaa olenko kohtuuton, kun haluan laittaa rahaa vielä asumiseenkin? Minun 1,5 vuoden opiskeluaikani on sinällään meille taloudellinen satsaus, mutta asumiskustannukset eivät suhteessa lisää kuluja paljoa. Olen jo luopumassa koko opiskeluajatuksesta asumisjärjestelyistä vuoksi, tai ainakaan en oli asiasta enää innoissani.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin menisin anopille, että en komppaa sua.

Vierailija
2/7 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkä luovu vaan sanot suoraan että kaipaat omaa rauhaa ja välit pysyy parempana kun ei majailla saman katon alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi anopille.

Vierailija
4/7 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako miehesi sinut valvontaan?

En todellakaan itse suostuisi. Etkö opiskelijana saa asumistukea?

Vierailija
5/7 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin hyödynnät ilmaismajoituksen.

Vierailija
6/7 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma opiskelukaverini asui kolme vuotta appivanhempiensa luona opiskelupaikkakunnallamme. Hän ei pitänyt sitä pahana, eikä se mitenkään rajoittanut häntä. Hän siis ASUI siellä, ei ollut kylässä. Toisin sanoen, hän ei ollut anopin vierashuneessa, vaan omassaan, eikä hän soittanut ovikelloa ja istunut olkkarin sohvalla katsomassa aonpin kanssa telkkaria ja seurustelemassa, vaan kulki omalla avaimella omiin aikoihinsa omiin menoihinsa. Jääkaapissa hänellä oli oma hylly.

En tiedä, miten iso taloudellinen panostus opiskelija-asuntolassa asuminen sinun opiskelukaupungissasi on - meidän opiskelukaupungissa se olisi ollut huomattava vaikka olisi asunut solykämpässä ja solukämpässä on omat ongelmansa myös. Itse todennäköisesti asuisin anoppilassa vastaavassa tilanteesa. Tosin tiedän, että mieheni ei asuisi vanhempiensa luona.

Vierailija
7/7 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa vahtia sinua, ei luota.