Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kannattaisi sijoittaa 1000e just nyt?

Vierailija
01.01.2018 |

Tiedän että 1000e on pikkusumma sijoittajille enkä itse ole perillä sijoittamisesta, mutta jotenkin vaan harmittaa tuo rahojen makuuttaminen tilillä. Ajattelin että jos yhden tonnin uskaltaisi sijoittaa ja saisi hyvällä tuurilla joskus tuottoakin? Tavoitteena on pieni riski, ei niinkään suuri tuotto. Sijoitus nyt saapi olla kiinni osakkeessa/rahastossa vaikka kuinka kauan. Mielellään niin, ettei tarvitse itse seurata kauheasti markkinoita ja opiskella asioita, eli "varma" vaihtoehto. Rahastoissa on muutama satanen nyt, kannattaako jatkaa suosiolla vain niihin sijoittamista vai johonkin muuhun? Mitä suosittelette?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käsintehty laukku pitää arvonsa.

Vierailija
2/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol. Käy vaikka perheen kanssa ulkona syömässä. Sijoittaminen ei ole köyhien hommaa. Jos vaikka tuplaisit rahasi kahteen tonniin, mitä sillä saa? Ei yhtään mitään, miksi vaivautua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaluu Pariisiin, siellä joku neljän tähden hotelli. Sitten ilta oopperassa ja ravintolassa. Huoneessa rakastetun kanssa lasit vuosikertasampanjaa.

Aijoo mut hei, eihän teidän mammojen tarkoitus ole elää ja nauttia, vaan säästää ja pihistää!

Vierailija
4/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol. Käy vaikka perheen kanssa ulkona syömässä. Sijoittaminen ei ole köyhien hommaa. Jos vaikka tuplaisit rahasi kahteen tonniin, mitä sillä saa? Ei yhtään mitään, miksi vaivautua?

Mutta jos minulla ei ole aikomustakaan käyttää noita rahoja, koska mulla on erikseen käyttörahat ja puskuri pahan päivän varalle, ja onnistuneen sijoituksen jälkeen uskaltaisin ehkä sijoittaa enemmänkin säästöistäni, niin miksi en sijoittaisi tuota tonnia? Olen pahoillani että se on sinulle pikkuraha mutta sen enempää en uskalla ensimmäisellä kerrallani likoon laittaa.

Ap

Vierailija
5/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menopaluu Pariisiin, siellä joku neljän tähden hotelli. Sitten ilta oopperassa ja ravintolassa. Huoneessa rakastetun kanssa lasit vuosikertasampanjaa.

Aijoo mut hei, eihän teidän mammojen tarkoitus ole elää ja nauttia, vaan säästää ja pihistää!

Teen tuota kerran vuodessa, en tosin joka kerta Pariisissa. Loput rahat kirjaimellisesti makaavat tilillä, koska en ole tuhlaileva luonne vaikka matkustelenkin. Nautin myös elämästä. Lopuille säästöilleni haluaisin keksiä järkevän sijoituskohteen kun suomalaisia aina haukutaan että makuuttavat rahojaan. Miksi ei saa sijoittaa?

Ap

Vierailija
6/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama tilanne. Aion sijoittaa varat Nornet sijoitusoppaan suosittelemiin rahastoihin.

Vierailija
7/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sillä rahalla pari laatukattilaa ja taottu hiiliteräspannu.

.

.

T: sinkkumies

Vierailija
8/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni raha osakkeisiin. Jatka rahastosijoittamista.

Kun sulla on jo varmoja rahastoja, niin kokeile hajautettua joukkorahoitusta. Esim lainaaja.fi. Annat siis rahaa tuntemattomille luottokelpoisille ihmisille esim 20 ihmistä ja jokaiselle 50 euroa. Korko noin 20% vuodessa mutta varaudu myös luottotappioihin, mikä pienentää tuottoa. Hajautus tuo taas turvaa.

Vierailija
9/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi100 krääsää saa nyt halvalla. Sen arvo tulee vielä nousemaan arvokkaana antiikkina.

Vierailija
10/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 osuuskaupan osakkuutta. Tuotto 10%/v

https://www.s-kanava.fi/web/s/osuusmaksu

Vierailija
11/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ kannattaa sijoittaa Ganada Goose -parkatakkiin tai Louis Vuittonin/Chanelin laukkuun.

Niin ne fiksut nuoret naiset tekee.

Vierailija
12/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000€ kannattaa sijoittaa Ganada Goose -parkatakkiin tai Louis Vuittonin/Chanelin laukkuun.

Niin ne fiksut nuoret naiset tekee.

Unohdin mainita vielä vuoden ripsipidennykset!

Vierailija
13/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos minulla ei ole aikomustakaan käyttää noita rahoja, koska mulla on erikseen käyttörahat ja puskuri pahan päivän varalle, ja onnistuneen sijoituksen jälkeen uskaltaisin ehkä sijoittaa enemmänkin säästöistäni, niin miksi en sijoittaisi tuota tonnia? Olen pahoillani että se on sinulle pikkuraha mutta sen enempää en uskalla ensimmäisellä kerrallani likoon laittaa.

Ap

Sijoita ihmeessä ja aloita vaurastuminen. Itse laittaisin tämän ensimmäisen osan indeksirahastoon, koska sitä ei välttämättä kannata hajauttaa muulla tavalla riittävän tehokkaasti. Indeksirahastossa hajauttaminen hoituu automaattisesti. Sitten pyrit säästämään edes vähän joka kuukausi, ja kohta sinulla on se kaksi tonnia. Siinä tulee sitten mukaan jo ajallinenkin hajauttaminen. Onnea sijoittamisen ihmeelliseen maailmaan!

BTW muistathan sitten lunastamisen aikaan, että alle tonnin myynnit tai lunastukset vuodessa on verovapaita, sillä voi olla merkitystä, jos voit esim. jakaa lunastuksen kahdelle eri vuodelle. Ja muutenkin vero menee vain voitosta.

Vierailija
14/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kryptovaluuttoihin. Kauheeta uhkapeliä, mutta tulevaisuus näyttää kokonaisuudessaan valoistalta.

Vierailija
15/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi100 krääsää saa nyt halvalla. Sen arvo tulee vielä nousemaan arvokkaana antiikkina.

Minulla on sellainen paristoilla toimiva Milleniun-blenderi. Paljonkohan sen arvo nykyään mahtaa olla?

Vierailija
16/18 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 osuuskaupan osakkuutta. Tuotto 10%/v

https://www.s-kanava.fi/web/s/osuusmaksu

Voiko yhdellä henkilöllä olla usea osuus? Minulla on kaksi korttia joista toinen on yritykseni tilin.

Itse maksoin jäsenyydestä 35 euroa noin kymmenen vuotta sitten. Nyt saan sieltä jopa 10 euroa/kk eri termeillä (ostoista ja itse jäsenyydestä). Käsittämättömän hyvä sijoitus!

Vierailija
17/18 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuskauppoja on 20 kpl. Sama henkilö voi hankkia yhden osuuden kustakin osuuskaupasta. Riskitön vuosituotto 10%.

Vierailija
18/18 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienelle summalle suosittelen lottoa tai baari-iltaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi