Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lonkerot ja A-oluet saa kaupasta, Alkossa käyminen vähenee ja sitä kossupulloa ei enää napatakaan heräteostoksen mukaan

Vierailija
01.01.2018 |

Alkoholin kulutus siis itse asiassa vähenee. Hihhulit ei vaan tajua tätä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain muutos oli huono. Alkoholin hinta nousee viisi prosenttia. Toivottavasti keskiolut ei katoa kaupoista. Jos keskiolut nyt katoaa, niin oluen yksikköhinta nousee paljon.

Hyvä muutos olisi ollut sallia heti 14% viinit kauppoihin. Sitten olisi oikeaa kilpailua ja kaupoissa olisi kelvollista Pirkka -valkoviiniä litran pahvitölkissä hintaan 6,99 ja paskaa x-tra viiniä hintaan 5,99/litra.

Vierailija
2/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muutenkaan ostaa lonkeroa alkosta? Mä ainakin menen sinne sen kossun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis vuotta, niin on kossuakin marketeissa.

Vierailija
4/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi saatavuus -> suurempi kulutus. Tämä on ainut totuus, mihin myös lain muutos tähtää. Ei ole kyse valinnanvapaudesta, koska yksilön vapauden kannalta on paljon merkityksellisempiä asioita kuin limuviinan, nelosen ja lonkeron saatavuus.

Tyhmä kansa, ei voi muuta sanoa. Meiltä ollaan mm. kaventamassa vapautta asua samalla paikkakunnalla puolison ja lasten kanssa (velvoittavuus ottaa työtä vastaan kaukaa kotoa), mutta kukaan ei ole barrikadeilla. Ehkäpä se Salesta haettu mäyräkoira nelosolutta sitten lohduttaa kun elämä muuten kurjistuu. 

toivon raitista ja selväjärkistä uutta vuotta mahdollisimman monille. Jättäkää ne juomat sinne Salen hyllylle. 

Vierailija
5/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joku nelosolut kauppaan on iso juttu. Vertailun vuoksi canada laillistaa kannabiksen tänä vuonna.

Vierailija
6/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parempi saatavuus -> suurempi kulutus.

Ei välttämättä. Muutama vuosi sitten muutimme syrjäkylältä keskustaan, matka Alkoon lyheni n. 20 kilometristä 300 metriin. Saatavuus ilmiselvästi parani, mutta mitä tapahtui kulutukselle? Pysyi samana, edelleen haemme viikonlopuksi sen yhden viinipullon kuten aina ennenkin.

Vierailija
7/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muutenkaan ostaa lonkeroa alkosta? Mä ainakin menen sinne sen kossun takia.

Eipä juuri kukaan https://www.alko.fi/INTERSHOP/static/WFS/Alko-OnlineShop-Site/-/Alko-On…

Vierailija
8/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

parempi saatavuus -> suurempi kulutus.

Ei välttämättä. Muutama vuosi sitten muutimme syrjäkylältä keskustaan, matka Alkoon lyheni n. 20 kilometristä 300 metriin. Saatavuus ilmiselvästi parani, mutta mitä tapahtui kulutukselle? Pysyi samana, edelleen haemme viikonlopuksi sen yhden viinipullon kuten aina ennenkin.

niin juuri sun perheellä pysyi samana. Voin sanoa kyllä, että mullakin pysyy edelleen vuonna 2018 kulutus samana, vaikka saisin nyt lähempää näitä lonkkuja yms. en edelleenkään niitä osta. Kyse ei ole susta tai musta, vaan runsaan 5 milj. ihmisen kokonaiskuvasta, ja väkevämpien oluiden, lonkkujen ja limuviinojen kulutus tulee ilman muuta nousemaan. Ja ei, henk. koht. en pelkää, tämä ei ole mulle henkilökohtainen asia eikä ehkä sullekaan. Mutta monelle on. Mulle on sama vaikka heroiini tai amfetamiini laitettais lähikaupan hyllylle, en käytä enkä käytä siltikään, vaikka saisin niitä helpommin. Sen sijaan on myös alttiita ihmisiä ja altista nuorisoa. Osa heistä nytkin kyllä saa omat satsinsa, mutta saamisen helpottaminen kyllä väestötasoll nostaa kulutusta, se on selvä. Mutta jos se on susta ok ja poliitikoista ok, niin mikäs sitten? Nyt ei ole vielä tarpeeksi päihde- ja huumeongelmaa, niin pistetään siihen karkkihyllyn viereen viinat ja pirit.  

Vierailija
9/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lonkeroita ja kaljoja juo kuin hipit ja teinit. Viinaa aikuiset juo ja alkoholin kulutus ei vähene sen osalta mihinkään.

Vierailija
10/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se viinan kulutus lopu vaikka nuo lastenjuomat siirretäänki marketteihin.

Vierailija
11/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, aika kompa, kun lonkeroa ei ole saanut myydä kuin alkossa ennen?

Vierailija
12/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltolakihenkilöiden kannattaa nyt mennä peilin eteen ja toistaa sanaa "limuviina", niin kauan että helpottaa:)

Vierailija
13/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lonkeroa halusit niin ei ennen ollut muuta mahdollisuutta kuin mennä alkoon. Kaupasta ei aikaisemmin ole lonkeroa saanut.

Vierailija
14/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä lonkeroita ja kaljoja juo kuin hipit ja teinit. Viinaa aikuiset juo ja alkoholin kulutus ei vähene sen osalta mihinkään.

En muista milloin olen viinaa juomalla juonut. Jonkun drinkin sillointällöin teen tai 4 cl jotain viinaa illassa saattaa mennä, mutta ei tätä mielestäni oikein viinan juomiseksi vielä pysty kutsumaan. Pari lasia viiniä on se yleisin viikkoannos.

Vierailija
15/15 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin sen verran laiska, etten jaksa kolmosta juoda, kun se ei edes nouse päähän. Mieluummin haen viiniä Alkosta, jos haluan jotain juoda. Nelonen nousee jo vähän päähänkin, joten ei tarvitse mennä Alkoon. Alkoholin kokonaiskulutus laskee minulla, koska ei sitä nelostakaan kovin paljon jaksa juoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän