Mihin tahoon olla yhteydessä, kun lähi K-supermarketissa on jatkuvasti pilaantunutta ruokaa?
Eli viimeinen käyttöpäivä on ylittynyt jopa kahdella viikolla.
Olen tästä huomauttanut kauppiaalle pariinkin kertaan. Ilman muutosta asiaan.
Tapaninpäivänä törmäsin makkarapakettiin, jossa viimeinen käyttöpäivä oli 16.12.
Tämä on jo terveysriski, vaikken ole mikään hysteerikko. Ovatko kaupungin terveystarkastajat oikea taho?
Vai kuka valvoo toimintaa. Ei ole tosiaan ensimmäinen kerta.
Kommentit (29)
Ei missään kaupassa ole noin vanhoja tuotteita oikeasti myynnissä. Max. 1-2 päivän vanhoja on saattanut hyllyyn jäädä huomiotta silloin tällöin.
Kun kohtasin samaa eräässä toisessa firmassa niin laitoin postia pääpaikkaan. Asiat kohenivat 2 kuukaudessa.
Meidän lähellä oli myös k-kauppa, jossa joutui olemaan tarkka päivämäärissä. Esim vauvanruoka oli parin päivän päästä menossa vanhaksi. Siis semmoinen purkkiruoka, joka säilyy todella kauan. Sanoin myyjälle ja hän sanoi, ettei ota pois hyllystä niitä.
Menin viikon päästä uudelleen katsomaan ja siellä ne olivat, vaikka päivämäärä oli jo mennyt.
Kun ostan ruokaa, vaikka nyt vauvan purkkiruokaa, haluan sitä säilyvyysaikaa myös itselleni. Haluan ostaa niin, että se säilyy myös minun kaapissani jonkun aikaa. En käy joka päivä kaupassa, jotta voisin ostaa juuri niitä huonoksi tänään meneviä Tuotteita, jotta kauppias saisi tuhlata kaiken säilyvyysajan.
Tuo kauppa oli pystyssä vielä 2 vuotta ja nyt siinä on s-kauppa.
Kaupantäti kirjoitti:
Ei missään kaupassa ole noin vanhoja tuotteita oikeasti myynnissä. Max. 1-2 päivän vanhoja on saattanut hyllyyn jäädä huomiotta silloin tällöin.
No kun on!
En kai tätä huvikseen keksisi.
Ymmärrän, että joka juttu täällä leimataan provoksi, mutta tämä nyt ei ole.
Olen oikeasti huolissani äidistäni, joka käyttää ko. kauppaa. On jo kasikymppinen ja aina ei katso päivämääriä.
Ja eivät tietysti muutkaan aina. Jokaisen pitäisi voida luottaa siihen, että kaupasta ostettu on tuoretta. Ei ole asiakkaan asia kytätä merkintöjä.
Meillä oli kans lähikauppo (Tarmo) missä myytiin jatkuvasti pilaantuneita elintarvikkeita. Kiva ostaa joku 7€ kanapaketti jonka päiväys oli 2vrk aiemmin... Enpä tajunnut kaupassa näitä tarkistaa, koska oletusarvoisesti päiväys ei ole mennyt.
Kauppa meni nurin, eipä sinällään mikään yllätys.
Terveystarkastaja ja ketjun pääpaikka.
Eikös ruokakauppoja valvova viranomainen ole Evira?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kans lähikauppo (Tarmo) missä myytiin jatkuvasti pilaantuneita elintarvikkeita. Kiva ostaa joku 7€ kanapaketti jonka päiväys oli 2vrk aiemmin... Enpä tajunnut kaupassa näitä tarkistaa, koska oletusarvoisesti päiväys ei ole mennyt.
Pääsääntöiseti asioin prismassa ja siellä on päiväyksen päättyessä yleensä punalatettuina tai sitten hyllyssä erikseen lappu jossa huomautetaan päiväyksestä.
Sen sijaan K-market lähikaupassa vanhenevat tai jopa vanhat tuotteet siirrellään vain läjän päälimmäiseksi tyrkylle.
Pari kertaa on käynyt pieni yllätys, kun ei ole oikein tottunut siihen että pitäisi varmistella päiväyksiä.
Minä olen monesti nähnyt k-supermarketissa avautuneita paketteja, siis ihan vakuumit pettäneet ja leikkeleet selkeästi pilaantuneet. Myyjät vain nakkelevat niskojaan kun mainitsee. Muutenkin on paskaista (pakastealtaan pohjalla hyönteisiä ja ruokaa) eikä esim. kärryjä pestä ikinä.
sano ekaksi kauppiaalle. voi olla ettei tiedä kuinka huonoja alaiset on. tämän jälkeen keskoon jos tilanne ei parannu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöiseti asioin prismassa ja siellä on päiväyksen päättyessä yleensä punalatettuina tai sitten hyllyssä erikseen lappu jossa huomautetaan päiväyksestä.
Sen sijaan K-market lähikaupassa vanhenevat tai jopa vanhat tuotteet siirrellään vain läjän päälimmäiseksi tyrkylle.
Pari kertaa on käynyt pieni yllätys, kun ei ole oikein tottunut siihen että pitäisi varmistella päiväyksiä.
Meillä ei k-supermarketissa ole mitään laputettuja. Joskus olen katsonut kun myyjä kulkee ja kerää kärryyn pakkauksia, mietin tekeekö ne ruokaa palvelutiskille vanhoista...
Kerran tapasin ilmeisesti kauppiaan lihahyllyllä ja kysyin että saanko alennuksella näitä kun on viimeinen päivä menossa. Kauppias totesi että no okei, kysyi montako pakettia otan, ja loput jäivät normaalihinnalla hyllyyn, ja niitä ei ollut ihan paria kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Eli viimeinen käyttöpäivä on ylittynyt jopa kahdella viikolla.
Olen tästä huomauttanut kauppiaalle pariinkin kertaan. Ilman muutosta asiaan.
Tapaninpäivänä törmäsin makkarapakettiin, jossa viimeinen käyttöpäivä oli 16.12.
Tämä on jo terveysriski, vaikken ole mikään hysteerikko. Ovatko kaupungin terveystarkastajat oikea taho?
Vai kuka valvoo toimintaa. Ei ole tosiaan ensimmäinen kerta.
Terveystarkastajat, Evira ja Keskon pääkonttori.
Täällä saa olla Cittarissa tarkkana. En yleensä käy siellä.
Kannattaa ottaa yhteyttä K-kaupan sijaintikunnan terveystarkastajaan. Lisäksi kertoisin tilanteesta myös suoraan Keskolle.
Vierailija kirjoitti:
sano ekaksi kauppiaalle. voi olla ettei tiedä kuinka huonoja alaiset on. tämän jälkeen keskoon jos tilanne ei parannu
Tai sitten ongelma on nimenomaan toisin päin: ei osata johtaa paikkaa ja laittaa tiettyjä asioita tehtävälistalle. Meidänkin myymälässä likaisia hyllyjä, ja normaaliarjessa niin kiire, ettei niitä voi myyjä omassa työvuorossa alkaa vaan pesemään (veisi siis sen verran työaikaa ja ei voi vaan lähteä kassalta pois), se on kiinni enemmän siitä, miten esimies päättää ja järjestää tuollaiset asiat, että ne tulee tehdyksi. Yksittäinen rivimyyjä ei oikeasti voi kaikille asioille mitään, vaikka tekisikin oman työnsä säntillisesti.
terv. myyjä
Vierailija kirjoitti:
Minä olen monesti nähnyt k-supermarketissa avautuneita paketteja, siis ihan vakuumit pettäneet ja leikkeleet selkeästi pilaantuneet. Myyjät vain nakkelevat niskojaan kun mainitsee. Muutenkin on paskaista (pakastealtaan pohjalla hyönteisiä ja ruokaa) eikä esim. kärryjä pestä ikinä.
Sama homma, kaksikin kertaa olen joutunut heittämään ostamani lihapaketin pois kun on ollut jo aivan harmaata ja vakuumipakkaus ilmaa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Kun kohtasin samaa eräässä toisessa firmassa niin laitoin postia pääpaikkaan. Asiat kohenivat 2 kuukaudessa.
Kyllä sinne terveystarkastajallekin on syytä silti ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupantäti kirjoitti:
No kun on!
En kai tätä huvikseen keksisi.
Ymmärrän, että joka juttu täällä leimataan provoksi, mutta tämä nyt ei ole.
Olen oikeasti huolissani äidistäni, joka käyttää ko. kauppaa. On jo kasikymppinen ja aina ei katso päivämääriä.
Ja eivät tietysti muutkaan aina. Jokaisen pitäisi voida luottaa siihen, että kaupasta ostettu on tuoretta. Ei ole asiakkaan asia kytätä merkintöjä.
No todellakaan tarvitse olla provo. Tuollainen toiminta olis yleistä jo 80-luvulla kauppiasvetoisissa kaupoissa. Nykyään, viime kuussa, olen törmännyt samaan. Eikä ollut edes kauppiasta ko kaupan pitäjänä.
Kyllä ne työntekijätkin osaa kusettaa asiakkaita, rahat pois vaan kato.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo,mut valitettavasti myös siel prismas on erikoistuotteis todella suuri kynnys ottaa pois hyllystä. S-marketis jopa halvassa ruisleivässäkin tavattu tapaus.
Soita murharyhmään.