Ja sitten ihmetellään miksei haluta puhelinmyyntiin
tai mihinkään muuhun "jälleenmyyntiin". Kuka haluaa tuohon huijaussotkuun mukaan??
Kommentit (7)
Minulle on joskus aikoinana soittanut tuollainen kalsarikauppias ja tarjosi näytepakettia postimaksun hinnalla. Puhelimessa vielä erikseen kysyin että eihän tähän liity mitään kestotilausta tai ehtoa että näyte on maksuton vain jos teen lisätilauksen. Myyjä vastasi selvästi että tähän ei liity mitään muuta ja tämä on vain ilmainen näyte, joka ei velvoita mihinkään. No sen kalsaripaketin mukana tulikin siitten lasku kestotilauksesta. Hain A1 kokoisen paperin johon kirjoitin terveiset kissan kokoisilla kirjaimilla ja palautin paketin. Eipä siitä sitten kuulunut mitään sen jälkeen, enkä ole sen jälkeen koskaan enää ostanut mitään puhelinmyyjiltä, enkä osta.
Vierailija kirjoitti:
Kun jo tilausvaiheessa valehdellaan, että tämä maksaa sinulle vain 29 euroa ja sitten alkaa tulla kuukausittain 50 euron paketteja, niin ei siitä kerralla selvää tule. Eihän noihin karenssin uhalla ketään pakoteta töihin, toivon mukaan?
Tuttavan poika oli puhelinmyynnissä, ei saanut kahteen kuukauteen lainkaan palkkaa, koska myynti ei yltänyt siihen rajaan josta olisi alkanut saada provikkaa, joten hän irtisanoutui, koska työnantaja ei suostunut antamaan potkuja. TE toimisto pisti hänelle kahden kuukauden karenssin itse aiheutetusta työttömyydestä.
Suomessa on todella huono kuluttajasuoja näissä tilanteissa kun yritys tahallisesti rikkoo lakia. Postimyyntihuijarifima on helppo pistää pystyyn ja kun ihmiset alkaa vaatia rahojaan takaisin, niin yritys voi lähes loputtomiin venkuloida selittemällä toimitusvaikeuksissa omissa ostokanavissaan yms.
Pitäisi määrätä lailla joku taho, joka panttaa rahoja niin pitkään että sekä myyjä että ostaja on tilanteeseen tyytyväinen, vasta sen jälkeen raha siirtyisi myyjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jo tilausvaiheessa valehdellaan, että tämä maksaa sinulle vain 29 euroa ja sitten alkaa tulla kuukausittain 50 euron paketteja, niin ei siitä kerralla selvää tule. Eihän noihin karenssin uhalla ketään pakoteta töihin, toivon mukaan?
Tuttavan poika oli puhelinmyynnissä, ei saanut kahteen kuukauteen lainkaan palkkaa, koska myynti ei yltänyt siihen rajaan josta olisi alkanut saada provikkaa, joten hän irtisanoutui, koska työnantaja ei suostunut antamaan potkuja. TE toimisto pisti hänelle kahden kuukauden karenssin itse aiheutetusta työttömyydestä.
Kuinkahan paljon näitä tulee kun tulee toi Aktiivimalli. Tossa puhelinmyynnisähän ois helppo toteuttaa se tuntimäärä, mut palkkaa tossa ei sit kerkeis saada!
puhelinmyynti on kivaa, saa kusettaa ihan rauhassa ja pomo palkitsee runsaasti :D
Yksi huijaus on nämä, jotka soittelevat yrittäjille ja yrittävät siltä ensimmäiseltä, joka firman numeroon vastaa, udella yrityksen osoitetietoja. Sitten ilman, että missään vaihessa on edes kerrottu, että kyseessä on myyntitapahtuma, tulee lasku. Vaikka tiedot on kyselty joltain keskukselta tai jopa harjoittelijalta, jolla ei ole mitään oikeutta tehdä kauppaa. Näille ei tule helposti mieleenkään, että kyseessä on huijausmyynti. Mä olen alkanut näille kaikille sanoa suoraan, että jos myyt jotain kyselemällä tietoja, lopetetaan puhelu tähän. 90 % tapauksista se puhelu loppuu siihen.