Aktiivimalli - miksi he eivät saa olla ideologiansa mukaisesti "työttömiä"?
Miksi työtön ei saa olla "työtön" maailman tappiin asti ja asua aloillaan? Miks lappuja pitää täytellä, työtön haluu elää yk:n piikkiin, you know! Eikö ole sama miten veronmaksajat "työttömän" kulut viime kädessä maksavat? Täh? Nythän on nousukausikin!!
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Siksi että suomalaiseen ideologiaan ja verojen maksun ideologiaan kuuluu, että jokainen (pl. Sairaat ja vammaiset) elättävät itse itsensä ja lapsensa.
NO, mistä sitten johtuu, että melkoisen moni aikuinen, terve ihminen ei elätä itse itseään, vaan ollaan toimeentuloluukulta nykyisin kelasta hakemassa apurahaa, vaikka olisi töissäkin jossakin pikkupalkkaisessa ns. kakkihommassa? Puhumattakaan asuntotuesta, jota kela jakaa, jos on sen verran pienet tulot, että sitä sattuu saamaan. Kaikki pienituloisethan eivät sitäkään saa.
Toisaalta hyvin moni puoliso elättää työttömiä puolisoitaan ilman minkäänlaisia toimeentulotukiaisia, että se siitä itse itsensä elättämisestä täällä monilukuisten palkkatyön puutteessa olevien keskuudessa.
Näyttää olevan tuo omien lastensakin elättäminen hyvin monen vanhemman kohdilla niin ja näin, siis omilla tuloillaan lastensa elatus kusee pahasti joillakin perheen isillä ja äideillä. Yhteiskunta näyttää elättävän hyvin monien eroperheidenkin yh:n lapsia erinäisine avustuksineen.
Ainahan joitakin syrjäytyneitä ja sosiaaliturvaa väärinkäyttäneitä on ollut. Jostain kumman syystä "ideologinen työtön" asia nousi esille vasta viime vuonna Ossi Nymanin kirjan myötä. Sen jälkeen asiaa on sitten paisuteltu ja paisuteltu. Pistää melkein epäilemään liekö masinoitu koko juttu? Kun olin vielä itse töissä niin eipä kauheasti kiinnostanut muutama väärinkäyttäjä, töistä saatava raha kun oli kuitenkin ihan eri luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan joitakin syrjäytyneitä ja sosiaaliturvaa väärinkäyttäneitä on ollut. Jostain kumman syystä "ideologinen työtön" asia nousi esille vasta viime vuonna Ossi Nymanin kirjan myötä. Sen jälkeen asiaa on sitten paisuteltu ja paisuteltu. Pistää melkein epäilemään liekö masinoitu koko juttu? Kun olin vielä itse töissä niin eipä kauheasti kiinnostanut muutama väärinkäyttäjä, töistä saatava raha kun oli kuitenkin ihan eri luokkaa.
Työttömiä on jo niin saatanallisen paljon, että eipä tuolta työttömien sakista enää erota edes, kuka on milläkin ajatuksella työttömänä, ja jos toi summa riittää kohtuulliseen elämiseen, etenkin jos puoliso tienaa hyvin, niin mikäs on ollessa työttömän puolison ihan vapaalla tehden mitä milloinkin ihan vapaasti, kunhan ei erehdy ns. pimeitä duuneja tekemään.
Minun väliaikaisten työttömyysjaksojeni aikana on työvoimavirkailijat töpänneet moneen otteeseen niin rankasti, että olen ihan hyvällä omalla tunnolla poissa oravan pyörästä, eipä enää ole mahdollisuuksiakaan työllistyä, ikää sen verran, että en kelpaa työnantajille enää senkään vuoksi; ja eipä haittaa. Pitäkööt tunkkinsa ja mun puolesta saa joku muu rikastua puolestani ihan siitä vaan.
Jokainen saa olla mitä itse haluaa omalla kustannuksellaan. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.
Mikä he*vatin ideologinen työtön? Jos yksi provosoi, niin te tyhmätkö hyppäätte aina kelkkaan. En ymmärrä.
Siksi että suomalaiseen ideologiaan ja verojen maksun ideologiaan kuuluu, että jokainen (pl. Sairaat ja vammaiset) elättävät itse itsensä ja lapsensa.