Työtön, oletko kyllästynyt jo syyllistämiseen miten olet jouten etkä hae töitä?
Kommentit (15)
No, se on totta kohdallani joten ei kai ole oikeutta loukkaantua.
Eikä sulla alottaja tosiaan ole muuta elämää kuin trollata täällä VUOSIKAUDET työttömistä?
En ole viitsinyt jäädä työttömäksi niin en osaa sanoa.
Se on syyttämistä eikä syyllistämistä.
Ja minua rassaa se, että syytös on perätön. Nimittäin haen aktiivisesti töitä.
Kyllästymisestä ei kuitenkaan ole kysymys, sillä jo ensimmäinen kuulemani tuollainen syytös on ärsyttänyt, juuri siksi kun se on perätön.
No en oikeastaan, kun ei ole yhtään paikkaa auki, sellaista mitä osaisin tehdä. Tietysti voisin hakea niitä kaikkia, ei siinä mitään.
Arvaa. Rasittaa lukea näitä juttuja ihmisiltä, jotka eivät edes tiedä mistä puhuvat.
Jokainen älykäs ihminen kuitenkin ymmärtää, että syytökset ovat perättömiä ja työttömistä luotu kuva joku ymmärtämättömien luoma harha. Nämä syyttäjät taitavat olla itse lusmuja, kun eivät viitsi mennä psykiatrille hoitamaan harhojaan.
Tällä palstalla työttömiä solvaavat ihmiset taitavat olla itse matala-arvoisessa työssä tai sitten vaan työttömiä.
Kyllä se vähän lannistaa ja latistaa, kun tekee työnhaun eteen sen mikä on mielekkäästi eläen mahdollista. Eli esim. ei siis hae epileptikkona vuorotyöhön tai pienten lasten äitinä toiselle puolelle maata kuin vakiduunissa oleva puoliso, mutta etsii aktiivisesti työtä, on valmis liikkumaan 100km säteellä, tekemään lyhytaikaista tai osa-aikaista työtä, myös koulutusta vastaamatonta, kolmanneksen halvemmalla kuin koulutustausta lupailee, osallistuu valmennuksiin ja hankkii aktiivisesti apua työnhakuun ja täydennyskoulutuksen suunnitteluun. Kun yrittää ja haluaa ja joka puolelta saa vain kuulla olevansa ihmissaastaa kun ei ole hakenut Äkäslompolossa avoimena olevaa aamuyön lehdenjakotyötä. Mukavuudenhaluinen vetelys joka ei edes yritä elättää itseään.
En ole syyllistynyt. Minulla on 40v yhtenäinen työhistoria ja vuosi sitten irtisanottiin. Odottelen eläkepäiviä. Asun omassa asunnossani ja olen ansiosidonnaisella toistaiseksi. Sosxutukia en ole koskaan saanut enkä tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
En ole syyllistynyt. Minulla on 40v yhtenäinen työhistoria ja vuosi sitten irtisanottiin. Odottelen eläkepäiviä. Asun omassa asunnossani ja olen ansiosidonnaisella toistaiseksi. Sosxutukia en ole koskaan saanut enkä tarvinnut.
Saatat parin vuoden kuluttua sinäkin tarvita. Itselläni yhtä pitkä työhistoria ja työpaikka nytkin, mutta minulla ei ole varaa ylimielisyyteen. Seuraavassa YT:ssä voi jo kolahtaa.
Mua ei edes tunnisteta työttömäksi. Jos asioin missä tahansa vaikkapa joulun aikaan tai kesällä ja jos vastapuoli heittää vaikka "onko vielä lomaa jäljellä" niin vastaan ihan sujuvasti, että kyllä on. En koskaan paljasta olevani työtön. Olin 15 vuotta työelämässä ennen lapsia. Olen ihan normaalin näköinen. Kai sitten näillä työttömiä vihaavilla on joku selkeä miellekuva siitä, millaisia työttömät on ja miltä ne näyttää. Mutta voin sanoa, että ei se päälle päin näy varmaan juuri kenestäkään.
Ja ei, en syyllisty siitä, että en saa hakemuksista huolimatta töitä. Pitäköön sitten tunkkinsa.
Ei enää, oon jo tottunut. Sama ilmiö kuin siinä, että naiset keksivät mulle negatiivisia ominaisuuksia ulkonäköni perusteella
Olen, mutta mieluummin pidän itseäni arvottomana paskana kuin taistelen läpi pelkojeni ja menen töihin. Olen sen verran rehellinen ihminen, etten kehtaa aloittaa jotain mitä en usko voivani loppuun saattaa. Työssäolevillehan maksetaan tekemisestä, joten heissä on oltava sitä jotain. Minä saan rahaa ihan vain olemassaolosta, vaikka tekisin sen kuinka väärin. En petä kenenkään luottamusta enkä vihjaa antavani rahoille vastinetta.