Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ENSIKOT TORSTAINA+++

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Ull-Maij: voi kun toi oireettomuus tarkoittaisi munkin kohdalla, että plussa on tulossa! Ei siis mitään tätiä ennakoivaa vielä, tosin en yhtään tiedä onko tulossa pitempi vai lyhyempi kierto.

[color=blue]Lisbet: siis tavallaan ei niin mahdottoman huonoja uutisia, vaikka tietty kurjaa, jos et ovuloi luomusti! :( Toisaalta se vaiva on käsittääkseni aika helppo hoitaa just esim. noilla clomeilla! Tosi hyvä, että nyt ainakin sit tutkivat sua kunnolla!

[color=deeppink]Naksu: vaikee sanoa kumpaa lekuria uskoa. Kerrotko vielä, mitä kaikkea teiltä nyt sit onkaan tutkittu? Ja siis toinen lääkäri oli tk:ssa ja toinen yksityinen gyne?

Omaa kokemusta tähän sen verran, että mulla terot ei tasoittaneet epäsäännöllistä (26-46) kiertoa ja lopetinkin ne siitä syystä ja toisaalta siksi, kun lääkäri sanoi että voivat estää oviksen tapahtumisen, jos lyhentävät reilusti kiertoa.

Tavallaan tuo gyne saattaa olla oikeassa tossa stressaamisasiassa: olen koittanut etsiä tietoa stressin vaikutuksesta raskautumiseen, mutta vaikeaa on ollut. Ainoa mitä löysin, oli viittaus tutkimukseen, jossa oli seurattu stressin vaikutusta raskautumiseen insemiaatiossa (jossa siis ainakin ovis tapahtuu varmasti, ja simpat on ok): siinä todettiin, että kova stressi naisella saattaa vaikeuttaa alkion kiinnittymistä joten raskaus ei ala, vaikka munasolu hedelmöittyisi! Mutta helppoahan se on toisen sanoa, ettei saisi stressata. Itelläni vaan stressi pahenee tollasista kommenteista!

Omaa napaa vielä sen verran tässä yhteydessä, että meillähän ois hoidot aloitettu vaikka heti, mutta päätettiin miehen kanssa että odotellaan nyt vielä syksyyn ja että tulee vuosi täyteen, kun ei kerran mitään vikaa kummastakaan löytynyt.

Mun käsityksen mukaan teidän voi olla vaikee vielä päästä tutkimuksiin/hoitoihin kunnalliselle puolelle, kun ei oo vielä vuotta yritystä takana, vaikka lääkäri lähetteen laittaisikin. Tavallaan ehkä uskoisin gyneä ennemmin kuin tk-lääkäriä noissa lääkitysasioissa. Mutta taas jos toi yksit.gyne ei oo erikoistunut lapsettomuuden hoitoon, niin kommentit on usein just tuollaisia kuin sait kuulla. Hankala homma... Ei tainnu olla paljoa apua mun pohdinnoista sulle!

[color=blue]Aino: hauska juttu! Me ollaan kanssa mun siskon kanssa mietitty, että ois kiva saada lapset samoihin aikoihin. Niillä tosin ei oo yritys vielä alkanut vaan ehkä vasta kesällä, joten jos se plussaisi ennen mua, voisi hiukan ottaa päähän (siis tietty toivon siskolle vauvaa siinä missä itellenikin, mutta kun mä nyt oon jo yrittänyt reilut 8kk, niin voisin ottaa sen plussan ekana!;) )

Vierailija
2/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun alkaa pitkä viikonloppu. Jotenki on ollut väsynyt olo pari päivää. Nukkumaan oon menny jo yheksän maissa monena iltana.

Toivottavasti Killalle tulee plussa pian!! Peukut on pystyssä tietty muillekkin.

Kp ois nyt 11 ja jtp tekniikkaa ollaan käytetty jo nyt. Sellanen kysymys ois, että kun nyt on eka luomukierto menos, niin millonkahan kannattais testailla ekan kerran? kun ton kierron pituutta nyt en sit tiiä. Malttamaton oon jo nyt =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän väsy olo...oltiin eilen miehen kanssa vähän viihteellä (molemmat omien kavereiden kanssa). Enpä muista, milloin viimeksi olisin ollut missään baarissa tai juonut mitään...en kyllä eilenkään ollut kuin pienessä hiprakassa, mutta hauskaa silti oli:)! Nyt sitten tekisi hirmuisesti mieli jotain roskaruokaa...ehkä täytyy kohta lähteä ostamaan hesen ateria!

Täällä on nyt menossa kp14/29-34 ja ovista odottelen tulevaksi joskus kp17-18 eli muutaman päivän päästä. Olen aloittanut tikuttelun jo pari päivää sitten ja haaleita viivoja olen saanut.

Lisbet: Mukava asia, että pääsit tutkimuksiin ja toivotaan, että sieltä löytyy apua vauvatoiveisiin=)!

Tämä tyttö lähtee nyt kaupoille ja viemään kummipoitsuille suklaapuput! Kaikille Enskuliineille keväisiä plussatuulahduksia! Ja tietenkin munarikasta pääsiäistä;)!

Vierailija
4/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva oli kun toivotetiin tervetulleeks näin uutena ensikoiden pinoon kirjoittelemaan.. tänään kp 15/28 menossa ja terolutit aloitettu tänään (clomit oli alkukierrossa) ja ovis plussa tuli testiin ti.. hyvin kyllä on hyödynnetty sitä..

muuta kummempaa ei tähän suuntaan kuin että pääsiäislomaa tänään aloitetaa viettämään ja ei kyllä vielä kummempia suunnitelmia ole, mutta voipi olla että johonkin päin lähdetään.

plussasäteitä kaikille ja palilen taas tänne viimeistä' än ensi ti

adette

Vierailija
5/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiorella: Voi miten pysyt housuissas, on varmaan mukava jännitys päällä! Ihanaa! Mä käyn teidän " vanhojen" enskojen kuulumisia tosiaan tuolla o-puolella siis lueskelemassa ja haaveilen liittyväni pian joukkoon...

Killa: Eli meillä miehen tilanne tutkittiin, oikeinkin loistava oli. Sitten multa otettiin kp21 normien veriarvojen lisäks progesteroni, prolaktiini ja kilpirauhasarvot. Kaikki oli ok. Tk-lekuri määräs terot lähinnä just tasaamaan kiertoa ja saamaan normalisoitua vuotoa. Nykyään siis vuoto on normaalia 1, korkeintaan 2, päivää ja sen jälkeen vaan tuhruttelee. Ilmeisesti ajatteli varmistaa, että limakalvot on tarpeeks paksut että ois mitä vuotaa tai jotain... Nyt oon asiasta puhunu parin kaverin kanssa (toinen söi ite teroja ja naps!) ja ne oli molemmat sitä mieltä että tuskin niistä haittaakaan voi olla. Tiedä sitten... Joo, totta että jos ovis ei oo kp 15 mennessä tapahtunu ni ei se sit enää sen jälkeen tapahdu, jos niitä syö. Mutta ku mulla on (ainakin tuntemusten perusteella) ovis yleensä aika ajoissa, kp10-12. Hmmmmmmm, tämä pohtii asiaa kuumeisesti...

Vierailija
6/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Niin se arki taas vaan hurahti ja pitkä viikonloppu alkoi. Oikein ihanan aurinkoista pääsiäistä kaikille enskattarille! Meillä taitaa olla joitakuita piinailijoitakin täällä - toivottavasti plussa-aalto jatkuu.

Omaan napaan ei kummia, ovis on kaiketi viikonloppuna ja kun ei ollakaan ihan koko viikonloppua anoppilassa niin ehkä minäkin pääsen sitten vappuna piinailemaan. Kunhan nyt malttaisin pitää suuni supussa oviksesta ja luottaisin spontaaniin puuhasteluun :-)

Pitäisi varmaan vähän pakkailla ja kastella tomaatintaimet. Ensi viikolla sitten taas enemmän palstailua... [/color]

[color=green]Nautitaan keväästä!![/color]

Vierailija
7/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea: herkimpien testien luvataan kertovan positiivisen tuloksen jo 7-11 päivää oviksesta, mutta ite koitan kestää siihen että oviksesta ois pari viikkoa, niin tulos ois sit varmempi. Ja kun se nega on niin masentava, että mielummin otan tädin kuin negan... Ainakin teillä on ollut hyvä taktiikka ton pupuilun suhteen! :)

Adette: nyt en muista kerroitko jo että onko sulla eka clomikierto meneillään? Kohta pääsetkin sit piinailemaan! *bd*

Naksu: mutta näköjään muisti pettää ihan totaalisesti, kun kylllähän sä kerroit niistä miehen loistavista tuloksista jo! :) Mutta siis hyvä, että teitä on nyt jo kunnolla tutkittu! Kerrohan mihin tulokseen päädyt!

Essille tsemppiä miehen kaatoon! Toivotaan, ettei vertaisryhmän tarvii kokoontua ensi viikolla! :D

Omaa napaa sen verran, että ilmeisesti nää tissit on nyt sit lopulta kunnolla kipeytymässä, jos tää nyt ei taas oo joku väärä hälytys. Tarkoittaa siis sitä, että täti saapuu (tai on saapumatta?) viikon kuluttua. Koitan malttaa olla testaamatta vielä viikon, jos tätiä ei kuulu.

Ois kiva jos ois muitakin oireita, joten voisin sanoa että mahanippailua on ja huimaustakin viime päivinä, mutta kun niitä mutta on aina ja läpi kierron, joten ei ne mitään merkkaa... Koitan siis olla niitä huomioimatta ja turhia toiveita elättelemättä!

Plussasäteitä vaan kaikille mukaville Enskattarille!

Vierailija
8/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille!

Oon pitäny nyt tosi pitkää hiljaiseloa,kun oikeesti petyin siihe et en oo raskaana ja sitten vielä harmitti toi kuukautiskierron venyminen,nyt on sitten vihdoin kk:t kärvistelty ja voidaan alottaa uutta kiertoa hyvillä mielillä. Kun alotettiin tää yrittäminen aattelin et en pety kovin jos en ookkaa raskaana,mutta kyllä se pettymys oli isompi mitä koskaan oon osannu oottaa. Toisaalt toivon niin kovasti lasta et kai se on ihan normaalia??

Hauskaa pääsiäispyhiä ja plussatuulia!!

Vierailija
9/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulle tehtiin siis eilen sisäinen ultra. Lääkäri sanoi, että kohtu on ihan kunnossa, jokin " limatulppa" oli siellä. En saanut selvyyttä asiaan, että mikä se sitten oli, mutta ei kuulemma mikään huono asia.

" Munajohtimet" oli semmoset kuin pyöreät pallot, jonka reunoissa meni semmoset mustat aukot. Se tarkoitti sitä, että " munajohtimet" ovat kuulemma jotenkin repaleiset tai jotain. Lääkäri totesti, että olisi sattuma, jos tulisin raskaaks, eli näyttäisi siltä, että saan ne Clomifen-lääkkeet.

Ovulaatiota ei tässä kierrossa (ainakaan vielä) ole tapahtunut, eikä ehkä taphdukaan. S-prog. testeihin menen joskus ensi viikolla. Vielä oli kuulemma lääkärin mielestä liian aikaista mennä niihin. Meinaa ultrata mut ensi viikolla uudestaan, jos ei kuukautiset ala, ja katsoa onko jotain tapahtunu.. Ihme kyllä, että alkoi tutkimaan asiaa, vaikka olemme " vasta" reilu 6kk yritetty. Mutta olen kiitollinen että alkoivat. =)

Että semmosta..

KILLA: Mitäs jos olet todellakin PLUSSANNUT tässä kuussa???? Oispa IHKUU!!! :) Pidän sulle peukkuja!! :)

Kirjoittelen taas!!

=) Lisbet

PS. Kopioin tän tähän pinoon, ku meni eilen niin myöhäseen tää informointi :)

Vierailija
10/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin teitin eilisessä pinossa Naksun!! Hei Naksu!!

Juu tosiaan meillä nyt aivan tosissaan jännätään tätä minun masua :)

Jos muistatte, niin aikoinaan Q:n kanssa oli täällä juttua KAKSOSISTA :) No meillä sellainen juttu voi olla edessä :) Käytiin tutun lääkärin kaa ultrassa maanantai-iltana ja hänen mielestään mahassa kölli KAKSI sikiöitä :) Tosin yhden sydän vain näkyi pompottelevan siellä... Mut eiköhän tämäkin asia selviä sitten np-ultrassa :)

Killalle ja Moolille paljon vilkutuksia!!

fio rv 8+4

Vierailija
11/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Sori ärräpäät, mutta äsken kirjotin pitkän viestin ja kommentoin kaikille, joille mulla kommentoitavaa ja sit kämmäsin ja viesti katosi taivaan tuuliin!

[color=blueviolet]Mutta nyt lyhyesti:

[color=violet]Fio: Onnea (mahdollisista) tuplista! Mahtaa olla jännät paikat! :)

[color=blueviolet]Lisbet ja Naksu: kommentoin myöhemmin paremmalla ajalla uudestaan teidän lääkärikuulumisia.

[color=violet]Tappertille terve taas!

[color=blueviolet]Tiggerkö se mietti testaamista? Mä ite suosin testaamista vasta myöhemmin, kun voi näyttää vielä negaa vaikka raskaus ois aluillaan, kun mua toi nega v*tuttaa enemmän kuin täti. Toisaalta saattaahan sieltä jo plussankin saada... Ja simpat elää kai 2-3 päivää, mutta jossain tutkimuksessa oli eläneet 6 päivääkin!

Vierailija
12/12 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas piipahtamaan tännekkin.

suurin kummastus on nyt jo väistynyt pois ja alkaa kohta uskomaan ihan oikeasti että on raskaana.

ensimmäinen neuvola on varattuna 9.5, joten silloin kaikki oikein virallisesti alkaa.

en usko että lähden alkuraskauden ultraan ellei jotain kummallista tapahdu, kivistä tai juili.

On sitä ennenkin synnytetty ja oltu raskaana joten enköhän minäkin tästä selviä.

Tuiskutiusku, laitoin sulle meiliä käyppäs jossain vaiheessa lukemassa.

+++++tuulia kaikille koitan tartuttaa tätä teihin, jospa se auttaisi.

Hassua

sain juuri hetki sitten tietää että yksi pikkusiskoistani on raskaana hänellä menkkojen mukaan laskettu aika päivän ennen minua, tämä suku sikiää sitten oikein kunnolla ja samaan aikaan !