Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajteltiin hankkia pari taulua

Vierailija
30.12.2017 |

Meillä ei ole ikinä ollut tauluja seinillä. Ei ole tarvetta hankkia mitään tunnetun taitelijan tuhansien arvoista taulua, vaan ihan jotain kivaa piristettä seinälle. Tykätään luontoaiheista. Kannattaisiko mennä johonkin galleriaan ja tilata jotain mieleistä tilaustyönä? Antiikkiliikkeissä noita on, mutta kun ei oikein tiedä, mistä niissä maksaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kaupungissa (tai lähellä kaupunkia) jossa toimii taiteilijaseurojen ylläpitämä taidelainaamo, käy tsekkaamassa sieltä. Näitä löytyy ainakin Helsingistä, Turusta, Tampereelta, Lahdesta ja Jyväskylästä, varmaan muistakin kaupungeista. Taidelainaamoissa on taiteilijaseuroihin kuuluvien taiteilijoiden teoksia laidasta laitaan, yleensä melko edullisesti (tämä on tietysti suhteellista) ja korottomalla osamaksulla. Lähtökohtaisesti taidelainaamoiden taiteilijat ovat koulutuksen saaneita joten harrastelijoiden teoksia ei niistä löydy. Jos sopiva teos löytyy, voit joko a) ostaa teoksen heti itsellesi tai b) vuokrata teoksen, jolloin voit rauhassa katsoa teosta kotonasi vaikkapa kuukauden tai pari, ja jos sen jälkeen teos ei miellytäkään, voit palauttaa teoksen (vuokraa ei saa takaisin). Jos vuokraat teoksen (b-vaihtoehto) ja pidät sen kotonasi, maksat teoksesta joka kuukausi tietyn summan, ja kun summa on kokonaisuudessaan maksettu, teos on sinun. Makuasioista en ala vänkäämään mutta yleensä (ei tietenkään aina) taidealan koulutus takaa ainakin jonkilaisen laadun eli siinä mielessä taidelainaamo on riskitön vaihtoehto. Kannattaa käyttää omaa harkintaa ja ennenkaikkea hankkia sellaista mikä omaa silmää miellyttää (sinähän sitä katselet).

Yksi vaihtoehto on taiteen verkkokauppa, esim. Taiko.fi (n. vuoden vanha suomalainen verkkokauppa) tai Saatchiart (kansainvälinen iso verkkokauppa).

Tilaustyö on yleensä kalliimpi kuin vastaava jo ”valmis” teos, tilaustyö kun tehdään vain ja ainoastaan sinulle.

Toivottavasti löydät itseäsi miellyttävän taideteoksen.

Vierailija
2/5 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättalvella on Hesassa Kaapelitehtaalla iso taidemyyntinäyttely,sieltä voisi löytyä jotakin. Kesäisin on 

Mäntyharjulla Salmelassa taidenäyttely, olen sieltäkin jotakin löytänyt. Grafiikka on kaunista ja edullista.

Gallerioita kannattaa kierrellä ja huutokaupoistakin voi löytyä omaa silmää miellyttävää taidetta.

Uniikki taideteos ilahduttaa mieltä ja silmää vuosikausia. Kun ostaa yhden,helposti alkaa etsiä uutta

ja kohtapa seinillä onkin kaunista katseltavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa decoart.fi, siellä mm. kukka-, eläin- ja maisematauluja ja tilauksesta saa lisää.  Maalauksia ja kankaasta pingotettuja tauluja ainakin. Olen tilannut sieltä joitakin vuosia sitten 1,5 m leveän kukkataulun makuuhuoneeseen sängyn päälle ja ollaan tykätty. Maksoi muistaakseni jotakin päälle 200 e, mutta käsin maalatusta sisustustaiteesta ei mielestäni paha hinta.

Vierailija
4/5 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Tässä ilmoittautuu yksi kuvataiteilija, jolta voi ostaa tilaustyönä tehdyn maalauksen tai ostaa valmiin teoksen minulta suoraan, tai vaikkapa Taiko taiteen nettikaupasta, sielläkin on myynnissä töitäni. Olen ammatti kuvataiteilija. Pystyn myös laskuttamaan, minulla on oma y- tunnus ja kuulun alv rekisteriin. www.marikaviskari.com

Vierailija
5/5 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huutokaupiista kannattaa ostaa.

Minä löysin halvalla Vermeerin teoksen

( "Tyttö ja helmikorvakoru") ja pari Duhrerin etsausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän