Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilö kanssasi klo 10 saakka

Vierailija
13.04.2006 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro jotain?

Vierailija
2/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkeumaluokitus on 0-3, joten kakkosessa on jo huomattavat kalkkeumamuutokset. Mistään hätätilanteesta ei ole kysymys, mutta seurantaa vaatii.

Jos tupakoit, lopeta se heti.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruumiinlämpö A) kainalosta B) pyllystä mitattuna?

Vierailija
4/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllystä 36,5-37,5 ja kainalosta n. puoli astetta alempi.

klö

Vierailija
5/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tarve sulla on täällä päteä? et ole ihan normaali varmaan

Vierailija
6/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekassa raskaudessa ehti mennä jo kolmosluokkaan, mutta olinkin sairaalassa myrkytyksen vuoksi. neuvolassa käyn viikottain nyt, mutta eikös näillä viikoilla käydä jo muutenkin. miten parhaiten voin itse pitää huolta että vauvalla kaikki kunnossa? liikelaskenta? terveisin se 2luokan istukka.

Vierailija
7/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa päivää vaan sinullekin.

klö

Vierailija
8/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan oikeesti tajua mitä saat siitä että täällä esität jotain " lääkäriä" ja pääset jakelemaan neuvoja

Vierailija
9/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja ekassa raskaudessa ehti mennä jo kolmosluokkaan, mutta olinkin sairaalassa myrkytyksen vuoksi. neuvolassa käyn viikottain nyt, mutta eikös näillä viikoilla käydä jo muutenkin. miten parhaiten voin itse pitää huolta että vauvalla kaikki kunnossa? liikelaskenta? terveisin se 2luokan istukka.

Liikelaskenta on oikein hyvä ja säännölliset neuvolakäynnit. Ulkoile, hengittele happea , syö terveellisesti.

Onnea loppuviikoille ja hyvää synnytystä ja pääsiäistä!

klö

Vierailija
10/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 nopeaa 3 tunniin synnytystä ja jokaisessa muutaman sentin kohdalla on kalvot puhkottu, jonka jälkeen kipu on ollu sietämätöntä.

Nyt tämän viimeisen kohdalla en tosiaan halua että ne puhkaistaan, jotta pysyn järjissäni, koska ikinä ei ole keretty antamaan muuta kuin ilokaasua.

Vierailija
11/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksensa kullakin, tämä minun, enkä esitä lääkäriä vaan olen sielunsoppea myöten kätilö.

Jos kyllästyttää, ei ole pakko avata keskustelua.

klö

Vierailija
12/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli puhetta, että uudelleensynnyttäjillä vauva voi laskeutua ja kiinnittyä vasta synnytyssalissa. Ensisynnyttäjilläkö sitten vauva laskeutuu hyvissä ajoin ennen synnytystä? Vai voiko lähtö tulla koska vaan kun vauva on kiinnittynyt, mutta vatsa ihan yhtä ylhäällä kun tähänkin asti. Ensisynnyttäjä siis olen ja viikkoja 38

Vierailija
13/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on upeaa että joku täällä tarjoaa apuaan! Eikä tarvitse turvautua noihin av-hulluihin joita tää palsta on pullollaan. Että suuret kiitokset sinulle " KLÖ" !

Vierailija
14/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin pyytää jos synnytys edistyy ehjillä kalvoilla hyvin eikä ole pakottavaa tarvetta saada sisäistä sydänääniseurantaa vaan ulkoinen piirtää hyvin.

klö

Vierailija
15/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka synnyttäjän ikä vaikuttaa synnytykseen? Korreloiko mitenkään synnytyksen helppouden tai sujuvuuden kanssa eli onko esim. nuorille äiteille helpompaa jne.?

Vierailija
16/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv37. kauan voi kestaa ennenkun synnytys alkaa. limatulppa on jo tullut..luullakseni...

Vierailija
17/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jossain oli puhetta, että uudelleensynnyttäjillä vauva voi laskeutua ja kiinnittyä vasta synnytyssalissa. Ensisynnyttäjilläkö sitten vauva laskeutuu hyvissä ajoin ennen synnytystä? Vai voiko lähtö tulla koska vaan kun vauva on kiinnittynyt, mutta vatsa ihan yhtä ylhäällä kun tähänkin asti. Ensisynnyttäjä siis olen ja viikkoja 38

Tavallisesti ensisynnyttäjällä tarjoutuva osa kiinnittyy jo loppuviikoilla, mutta sen ei vielä mitenkään tarvitse enteillä pian alkavaa synnytystä. Ihan hyvin voi mennä silti laskettuun aikaan ja ylikin.

Hyvää vointia sinulle.

klö

Vierailija
18/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS!

klö

Vierailija
19/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on aina halunnu kätilöksi muttei pääse

Vierailija
20/22 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuinka synnyttäjän ikä vaikuttaa synnytykseen? Korreloiko mitenkään synnytyksen helppouden tai sujuvuuden kanssa eli onko esim. nuorille äiteille helpompaa jne.?

Kyllähän ihmiskroppa

on niin rakennettu, että synnyttäminen ja imettäminen jne on nuoressa iässä helpointa.

Lääketiede on kuitenkin kehittynyttä ja voidaan auttaa iälkkäämpiäkin niin raskaaksi tulossa kuin synnytyksessä, joten ei mitään syytä ole olla perheenlisää hankkimatta myöhemmälläkään iällä. Riskit kasvavat iän myötä kieltämättä tilastoja katsoessa.

klö