HPV rokote aikuiselle
Onko kukaan ostanut itselleen? Miten lääkäri suhtautui ja paljonko rokote maksoi?
Kommentit (5)
Minä olen ottanut. Kolme rokotusta oli yhteensä 500 euroa, tästä on jo monta vuotta. Lääkäri oli omalääkärini eikä siitä isommin puhuttu, kirjoitti reseptin samalla kun uusi muut reseptini.
Minulla on nyt rokotussarjan ensimmäinen rokote otettu. Tässä kuussa on seuraava ja viimeinen on tarkoitus ottaa heinä-elokuussa.
Pyysin reseptin työterveyslääkäriltä etävastaanoton kautta ja sain sen jo samana päivänä.
Apteekissa ei ollut rokotetta varastossa, mutta tilasivat sen minulle.
Kela-korvausta ei saa, joten rokote tulee maksaa kokonaisuudessaan itse.
Oman paikkakuntani apteekissa Gardasil 9 maksaa 197,95 €.
Seuraavatkin rokotteet minun täytyy tilauttaa, mutta apteekista sanoivat, että voin soittamalla tilata, niin ei tarvitse käydä siellä paikan päällä kuin lunastamassa.
Viimekerralla rokote saapui kolmessa päivässä tilauksesta apteekkiin.
En saanut lunastuspäivälle aikaa työterveyteen, joten yön yli säilytin rokotetta kotona jääkaapissa ja seuraavana päivänä työterveyden sairaanhoitaja injektoi rokotteen olkavarteen.
Kuumetta ei tullut, mutta pistokohta aristi samaan tapaan noin viikon verran, niin kuin muistakin rokotteista on aristanut. Ei kuitenkaan varsinaisesti ollut kipeä, lievää aristusta lähinnä kättä liikuttaessa.
Nyt seuraava rokotusaika on jo varattu, joten kohtapuolin täytyy tilauttaa rokote. Suunnittelin tilaavani rokotteen siten, että lunastan sen rokotuspäivänä, niin ei tarvitse säilyttää sitä ollenkaan,
vaan menen suoraan apteekista sairaanhoitajan vastaanotolle.
Rokote tulee ottaa kolme kertaa: 0 kk (1.), 2 kk (2.) ja 6 kk (3.).
Tuo viimeinen osa tuntuu olevan todella pitkän ajan päästä, kun siinä pitää olla vähintään 6 kk väliä edelliseen, mutta eiköhän tuon muista, kun laittaa kalenteriin muistutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Rokote tulee ottaa kolme kertaa: 0 kk (1.), 2 kk (2.) ja 6 kk (3.).
Tuo viimeinen osa tuntuu olevan todella pitkän ajan päästä, kun siinä pitää olla vähintään 6 kk väliä edelliseen, mutta eiköhän tuon muista, kun laittaa kalenteriin muistutuksen.
Tähän korjausta sen verran, että tuo 6 kk lasketaan ensimmäisen annoksen ottamisesta.
Esim.
1.) 27.1.
2.) 27.3.
3.) 27.7.
Ei ole ihan tarkalleen päivän päälle, mutta kuitenkin vuoden sisällä tulisi ottaa kaikki kolme annosta.
Olen nuori aikuinen ja sain ensimmäisen annoksen rokotetta hiljattain. Gardasil 9 maksaa yhteensä vähän vajaa 600 euroa.