Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen oli sitten ostanut 11vuotiaalle uudet talvihaalarit, kun lapsi kuulemma tykkää niitä käyttää

Vierailija
30.12.2017 |

Minulle tämä tyttö tosin sanoi, että ei hän olisi niitä haalareita halunnut, mutta äiti oli silti ostanut.

En tajua. Miksi pitää olla haalarit, jos ei halua, kun ei ole kuitenkaan enää pikkulapsi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarit päiväkotiin, takki ja housut koululaiselle. Voithan ostaa tytölle uudet ulkovaatteet, kohta saa alesta melkein ilmaiseksi. Jospa se äiti saisi pienen vinkin siitä.

Vierailija
2/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt kirvoitti avautumaan tästä palstalle? 

Eli jossain perheessä on vähän väärin arvioitu lapsen tarpeet? Ei ole kovin kummoinen keskustelunaihe. 

Joku haalaripervo kai... niikuin usein on nämä sade- ja vaippajutut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt kirvoitti avautumaan tästä palstalle? 

Minusta on ihan ok, jos käyttää haalareita. Ja minusta on ihan ok, jos vanhemmat päättää, että lapsi tarvitsee jonkin vaatteet, vaikka tämä ei itse välttämättä haluaisi. Mutta minusta se on outoa, että sanotaan, että ostettiin nämä, koska lapsi tykkää käyttää, vaikka oikeasti ei tykkääkään.

Onkohan vaan käynyt niin, että lapsi on niin kiltti eikä ole uskaltanut sanoa, että ei halua käyttää haalareita. Ja tämä on tulkittu niin, että tykkää käyttää niitä, ja on vaan ostettu vanhojen tilalle uudet.

Vierailija
4/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin talvihaalaria koko ala-asteen omasta tahdostani. Luokkatoverini kokivat asian ongelmallisena ja halusivat lukemattomat kerrat valistaa minua, että yläasteella ei sitten käytetä toppahaalaria.

Nykyisin haaveilen toppahaalarista, se oli todella helppo talviasu.

Vierailija
5/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tämä tyttö tosin sanoi, että ei hän olisi niitä haalareita halunnut, mutta äiti oli silti ostanut.

En tajua. Miksi pitää olla haalarit, jos ei halua, kun ei ole kuitenkaan enää pikkulapsi.

Se tyttö vaan yritti esittää sinulle coolia, että enhän mä nyt mitään haalaria käyttäisi. Oikeasti oli kuitenkin itse sitä pyytänyt.

Vierailija
6/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä  asia mitenkään sulle kuuluu ap?

Vierailija
7/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin talvihaalaria koko ala-asteen omasta tahdostani. Luokkatoverini kokivat asian ongelmallisena ja halusivat lukemattomat kerrat valistaa minua, että yläasteella ei sitten käytetä toppahaalaria.

Nykyisin haaveilen toppahaalarista, se oli todella helppo talviasu.

Joo ja vuosi oli 1990.

Vierailija
8/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kommentoin äidilleni, joka ajatteli säästää ja osti superhalvalla pari kokoa liian ison haalarin parin vuoden päähän vielä vuoden tarhaikäiselle pikkusiskolleni, että kouluikäisenä olisi minua kovasti nolottanut pukea haalari. Ei meinannut uskoa kun enhän minä koskaan valittanut mistään vaatteista mitä äitini minulle osti. Olin vain liian ujo silloin sanomaan. Tajusin myös jo pienenäkin, että kaikki maksaa, enkä viitsinyt valittaa. Ja joo, kouluikäisille on tärkeää kuulua joukkoon ja lapselta pitää (jos vaan mitenkään taloudellisesti mahdollista) kysellä, että minkä tyylistä vaatetta haluaa. Kiusaamista voi vähentää näinkin turhamaisilla asioilla ja edistää oman lapsen onnellisuutta.

Ja joo, päädyttiin siihen, että pikkusisko voi pitää haalaria vaikka kalastusreissuilla, mutta muuten hankitaan kouluun ja ulos toiset vaatteet.

Vierailija
9/9 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ekaluokkalainen käyttää mieluiten haalaria. On ohut, laadukas vedenpitävä ja värityskin muuta kuin reiman kuviolliset "pikkulapsimallit". en usko että kiusataan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän