Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Ota tästä mallia: tähtitieteilijä ryhtyi pysäköinninvalvojaksi

Vierailija
29.12.2017 |

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/593989-tahtitieteilija-matias…

Näin se menee, sitä työtä otetaan, mitä saadaan. Ei nirsoilla!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mennyt koulutus hukkaan.

Vierailija
2/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhana Vartiaiselle on Unelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika onnekas tähtitieteilijä, kun on saanut moisen pestin. Eivät korkeasti koulutetut nirsoile. Heitä ei vain hanttihommiin oteta. Työnantajat ajattelevat, että he eivät jää töihin pysyvästi.

Vierailija
4/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön matemaatikko, ja olen yrittänyt ryhtyä mm. toimistoapulaiseksi, varastomieheksi ja siivoojaksi, mutta ei se vain ota onnistuakseen :(

Vierailija
5/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on suhteellista, myös pysäköintiaika.

Vierailija
6/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön matemaatikko, ja olen yrittänyt ryhtyä mm. toimistoapulaiseksi, varastomieheksi ja siivoojaksi, mutta ei se vain ota onnistuakseen :(

Hommaa pedakoomikon paperit, niin pääset yläasteelle täyttämään loppuunpalaneiden paikkoja.

Vierailija
7/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ryhdyn puhelinmyyjäksi ja terrorisoin ap:ta soitoillani joka päivä. Ei haittaa, vaikka hänellä olisi salainen numero ja soittokieltokin.

Vierailija
8/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia ylikoulutetaan. Koulutus maksaa yhteiskunnalle. Pysäköinninvalvoja ei tarvitse tähtitieteilijän koulutusta. Koulutuspaikkoja on syytä vähentää kymmenillä tuhansilla.

Vierailija
9/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa pedakoomikon paperit, niin pääset yläasteelle täyttämään loppuunpalaneiden paikkoja.

Kiitos vinkistä, mutta opettajia on kyllä työttömänä pilvin pimein. Ai mistä tiedän? No, mm. entiset opiskelukaverit on kertoneet...

IT-alan paikkojakin on tullut haettua, koska jonkin verran osaan myös ohjelmoida ja kuulemma huutava työvoimapula, mutta eipä ole sekään tärpännyt.

Vierailija
10/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä juttuja ollut ja en tiedä, voiko jokaisesta tohtoritaustaisesta ratikkakuskista ja pysäköinninvalvojasta tehdä lehtijuttuja. Ilmeisesti ei ainakaan iltapäivälehtiin, koska ne eivät ole tähän tarttuneet.

Vierailija
11/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä millä tavoin Suomen valtiontaloutta hyödyttäisi se, että työttömät (tai oikeastaan ketkään muutkaan) rupeaisivat jakamaan toisilleen yksityisoikeudellisia pysäköintivirhemaksuja. Se ei tuo lisää rahaa valtion kassaan eikä mitään muutakaan hyödyllistä mihinkään.

Vierailija
12/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia ylikoulutetaan. Koulutus maksaa yhteiskunnalle. Pysäköinninvalvoja ei tarvitse tähtitieteilijän koulutusta. Koulutuspaikkoja on syytä vähentää kymmenillä tuhansilla.

Kaikki vaan tarjoilemaan ja pesemään toistemme paitoja, niinkö?

Kyse on isommista asioista kuin yksittäisen valtionkaan tilanne.

Vierailija
13/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö, minulla on laborantin pt ja olen ollut taksihommissa, kertaakaan en ole saanut koulutusta vastaavaa työtä, eli pidä sinä nyt vittu turpas kiinni!

Vierailija
14/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vapaita työpaikkoja ja kyllä sieltä näköjään löytyy yllättävänkin paljon paikkoja, joihin voisin päästä (jos olisin työtön). Tiskaajasta esimieheksi.

Vierailija
15/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ajatellut hakea, kun olen nähnyt ilmoituksen. Sitten luin työhön tarvittavat vaatimukset ja totesin, että en täytä niitä, edes muodollisesti. 

Vierailija
16/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Matias olisi ehtinyt tohtoriksi asti tai yli kolmekymppiseksi, ei hän olisi tuohonkaan hommaan päässyt. Ja tulevaisuus on huono joka tapauksessa: 10 vuoden sisällä pysäköinninvalvonnan hoitaa automaatio (robotit ja tekoäly).

Vierailija
17/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaan tarjoilemaan ja pesemään toistemme paitoja, niinkö?

Kyse on isommista asioista kuin yksittäisen valtionkaan tilanne.

Liika on liikaa.. 

Mahdollisuudet pitää olla, mutta ei kaikilla tarvitse olla oikeus kouluttautua miksi haluaa. Parhaat vaan päältä.

Olet varmaan pannut merkille senkin, että Suomelle arvokkaimmat viejät ja menestyjät eivät välttämättä ole tulleet kalliista ja pitkästä koulutusputkesta. 

Ja jos sitten osa pesisikin toisten paitoja, niin tarvitseeko siihen todella koulutuksen. 

Vierailija
18/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vähän vastaavan tapauksen, ei ole tuo sama ja eri alan yliopistokoulutus. Mutta juuri tuollainen koulutus, missä ei töitä ole. Tämä tyyppi oli kyllä sitä ennen vuosia työttömänä.

Vierailija
19/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun ei niitäkään töitä ole, joita voisi tehdä ilman koulutusta. Koneellistuvat vähitellen pois.

Se, ettei tähtitieteilijälle löydy töitä, kertoo lähinnä siitä, ettei firmoista oikeasti löydy sitä paljon puhuttua innovatiivisuutta. Ei haluta investoida tuotekehitykseen, vaan ottaa pikavoittoja tuottamalla mahdollisimman halvalla sitä samaa mitä aina ennenkin.

Tähtitiedettä opiskellut on opiskellut paljon myös fysiikkaa, jonkin verran matematiikkaa ja luultavasti tietojenkäsittelyä. Jotta opinnoista selviää, pitää olla paljon matemaattista lahjakkuutta ja loogista päättelykykyä. Talouselämässä on jotain vikaa, jollei tuollaisille ominaisuuksille ole käyttöä.

Vierailija
20/41 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelkaa geofysiikkaa. Se on huomispäivän työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme