Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnun jatkuvasti loukkaavan ihmisiä tahtomattani

Vierailija
29.12.2017 |

Esimerkkejä:

Kaverini hehkuttaa elämänsä rakkautta. Kaverilla on näitä elämänsä rakkauksia tämän tästä. Minä sitten puren kieltäni kunnes suustani lipsahtaa: "Tuollainen sarjapettäjä todennäköisesti tulee pettämään sinuakin" tai "hädin tuskin kuivilla oleva rappioalkoholisti ei todennäköisesti pysty olemaan loppuelämäänsä juomatta" tms. Kaveri sitten sylki roiskuen selittää miten minun pitäisi olla empaattisempi ja vähemmän tuomitseva.

Sitten parin kuukauden päästä itketään kun taas meni pieleen. Tässä kohtaa kaverini on kätevästi unohtanut että jos hän olisi kuunnellut minua, olisi sydänsuru vältetty kun olisi käytetty vähän järkeä.

Minulla on kaksi tuon ylläkuvatun kaltaista kaveria.

Sitten on niitä, jotka haluavat kaiken aikaa kehuja. Kysyvät, näyttääkö tämä vaate päälläni hyvältä ja kun vastaan totuudenmukaisesti että ei, melkein mikä tahansa muu väri sopisi sinulle paremmin, loukkaannutaan ja ollaan sitä mieltä että ei pidä sanoa mitään jos ei voi sanoa mitään nättiä!

En ymmärrä. Miksi ihmiset kertovat minulle asioistaan jos eivät halua mielipidettäni? Miksi he kysyvät mielipidettäni jos eivät halua sitä? Miksi totuus loukkaa heitä? Itse ainakin toivoisin että minulle tosiaankin sanottaisiin jos olisin menossa yksiin täysin kelvottoman miehen kanssa tai käyttäisin housuja jotka saavat perseeni näyttämään puolen hehtaarin metsältä. Usein vielä on niin että nämä ammattiloukkaantujat kyllä saavat itse sanoa kenelle hyvänsä mitä vaan mutta heille ei saa sanoa mistään.

Kaikki tämä on johtanut siihen että olen ihmisten seurassa kuin munankuorilla. En uskalla sanoa oikein mitään sen pelossa että taas sylki ja kiukku roiskuu. Onneksi sentään mieheni ja eräs ystäväni ovat sellaisia ettei heidän seurassaan tarvitse pingottaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Miksi et ota opiksesi? Onko sinulla lievä Asperger? Assithan ovat ihan jumissa totuuden kanssa.

Keskity kuuntelemaan. Jos koet pakottavaa tarvetta ohjailla ystäviäsi, esitä asiasi kysymyksen muodossa.

Vierailija
2/6 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko skorpioni horoskooppimerkiltäsi? Skorpparit ovat juuri tuollaisia. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kyllä aika sosiaalisesti kömpelöltä...

"En ymmärrä. Miksi ihmiset kertovat minulle asioistaan jos eivät halua mielipidettäni? Miksi he kysyvät mielipidettäni jos eivät halua sitä? Miksi totuus loukkaa heitä? Itse ainakin toivoisin että minulle tosiaankin sanottaisiin jos olisin menossa yksiin täysin kelvottoman miehen kanssa tai käyttäisin housuja jotka saavat perseeni näyttämään puolen hehtaarin metsältä. "

Ei useissa tilanteissa ihmiset kerro siksi että haluaisivat mielipidettäsi tai apuasi. He puhuvat, koska puhuminen on ääneen pohtimista, ja selventää asioita heille. Lisäksi puhuminen toiselle on mukavaa yhteyden ja sosiaalisuuden ylläpitämistä mikä useimmista ihmisistä tuntuu hyvältä. Tähän hyvältä tuntuvan sosiaalisuuden ylläpitoon EI kuulu "totuuksien" (eli sinun mielipiteidesi) heittelemiset toisten silmille. 

Vierailija
4/6 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä:

Kaverini hehkuttaa elämänsä rakkautta. Kaverilla on näitä elämänsä rakkauksia tämän tästä. Minä sitten puren kieltäni kunnes suustani lipsahtaa: "Tuollainen sarjapettäjä todennäköisesti tulee pettämään sinuakin" tai "hädin tuskin kuivilla oleva rappioalkoholisti ei todennäköisesti pysty olemaan loppuelämäänsä juomatta" tms. Kaveri sitten sylki roiskuen selittää miten minun pitäisi olla empaattisempi ja vähemmän tuomitseva.

Sitten parin kuukauden päästä itketään kun taas meni pieleen. Tässä kohtaa kaverini on kätevästi unohtanut että jos hän olisi kuunnellut minua, olisi sydänsuru vältetty kun olisi käytetty vähän järkeä.

Sinua kuunnellen olisi jäänyt kokematta myös suhteen positiiviset puolet, ihastuksen huuma, ehkä hyvää seksiä jne. Itse 100* mieluummin otan intohimoisen suhteen + sitten hintana sydänsurut jos on niin käydäkseen että hommasta ei tule mitään, kuin kuivakan järkevänä pidättäydyn kaikista suhteista joiden ennuste ei ole riittävän hyvä.

Vierailija
5/6 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Miksi et ota opiksesi? Onko sinulla lievä Asperger? Assithan ovat ihan jumissa totuuden kanssa.

Keskity kuuntelemaan. Jos koet pakottavaa tarvetta ohjailla ystäviäsi, esitä asiasi kysymyksen muodossa.

Komppaan täysillä lihavoimiani kohtia. Sinusta saa kyllä hieman sellaisen vaikutelman, että odotat muiden ajattelevan samalla lailla kuin mitä itse ajattelet ja että koet velvollisuudeksesi ojentaa mielestäsi epäloogisesti toimivia ihmisiä. Lisäksi vedät yhtäläisyysmerkit yleispätevän totuuden ja omien näkemyksiesi välille. Aikomuksesi ovat varmasti hyvät mutta et vaikuta kovin hyvin erilaisuutta ymmärtävältä.

Vierailija
6/6 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut samaa. Etenkin naisia tulee loukattua vahingossa, kun vastaa heidän kysymyksiinsä rehellisesti. Älä kysy, jos et halua kuulla vastausta. Itse haluan aina rehellisen vastauksen, jos jotain kysyn. Miksi muuten kysyä? Mistään aspergerista ei ole kyse, olen hyvinkin tarkka aistimaan toisten tunnetiloja ja tarkoitusperiä, enkä ole tarkoituksella ilkeä, mutta en vain jaksa niitä typeriä sosiaalisia pelejä ja tyhjäkäyntiä, enkä ymmärrä niiden funktiota.

Kaipa meidänlaistemme pitäisi seurustella keskenään ja sitten nämä naminami-tyypit erikseen?

M41