Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perätilasynnytys ja amme

12.04.2006 |

pääseekö ammeeseen vaikka synnyttää perätila-vauvaa vai onko niin monta piuhaa ettei oo mahollisuus ammeeseen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jostain lukeneeni että ammeeseen pääsee synnyttämään vain jos raskaus on " normaali" , eli perätilavauvaa tuskin siellä voi synnyttää. Mutta kantsii vaikka soittaa synnärille ja kysyä mitä sanovat. Itse kokeilin ammetta lähinnä kivunlievitykseen, puoli tuntia pystyin siellä lillumaan mutta sitten oli pakko lähteä, kipuun ei mulla ollut mitään apua vedestä.

bonzu

Vierailija
2/4 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli halusin kans ammetta kokeilla,mutta kun en tiedä onko se kohdallani mahdollista.

Mikä on ns.normaali raskaus? Joka paikassa siitä puhutaan. Itselläni on koko raskauden ollut ongelmia,niin tarkoittaako se sitten,ettei ole normaali raskaus? Minun kohdalla on puhuttu myös riskiraskaudesta,onko sekin sitten yksi syy miksi ammetta ei voi kokeilla?

Ajattelin vain.

Mä en kehtaa ainakaan synnärille sen takia soittaa. Jos joku vaan osais valistaa niin olisin kiitollinen.

Lilli81 34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noema sanoi, että Kättärillä perätilassa olis mahdollista vain puoli-istuva asento. Onko muualla (mm. Jorvissa) vastaavaa?

Tietääkö kukaan, eli onko esim. jakkara mahdollinen -istuvahan sekin on... Vai tuleeko kätilöiden työasennto-toiveet esteeksi...

Vierailija
4/4 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosista B-vauva oli perätilassa ja kyllähän minuakin oltiin selälleen/puoli-istuvaan vääntämässä jalat telineisiin ylös, mutta kieltäydyin. Synnytin kyykyssä siinä sairaalasängyn päällä niin kuin A-vauvankin. Selkänoja oli nostettu pystyyn selkää tukemaan. Yhtä lailla voisi synnyttää seisten tai kontillaan. Mulla ei ollut mitään puudutuksia, joten jalat kantoi hyvin. Kyykystä saattoi hyvin nostaa sitten lapsen itse syliinsä sen synnyttyä.

Suurin syy tuohon kellistysasentoon tuntuu olevan lääkärin työmukavuus ja työtottumukset. Vauvahan autetaan aina ulos eikä siihen saa koskea, ennen kuin koko vartalo on syntynyt, ettei vauva vetäisi käsiä ylös, mikä hankaloittaisi syntymistä. Pään sitten lääkäri auttaa ulos. Yleensä tehdään iso epparikin, mutta mulla oli niin pieni vauva että mahtui ilman sitäkin, varsinkin kun A-vauva oli jo avannut tietä.

Ja Naistenklinikalla synnytin.

k75:

Noema sanoi, että Kättärillä perätilassa olis mahdollista vain puoli-istuva asento. Onko muualla (mm. Jorvissa) vastaavaa?

Tietääkö kukaan, eli onko esim. jakkara mahdollinen -istuvahan sekin on... Vai tuleeko kätilöiden työasennto-toiveet esteeksi...