Miten unohtaa (ex)ystävä?
Miten päästää irti yksipuolistuneesta ystävyyssuhteesta? Negatiivinen energiasyöppö, silti mulle nyt jonkunasteinen pakkomielle.
Kertokaa, miten ootte jatkaneet ystävyyssuhteiden romahdettua?
Kommentit (7)
Jos kyseessä negatiivinen energiasyöppö niin unohdus käy aikanaan ihan itsestään, sillä että on parempi olo ilman hänen seuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Silleen että ihan vaan jättää ottamatta yhteyttä itse eikä vastaa puheluihin. Problem solved.
Joo tämä on se konkreettinen puoli. Mutta tarvitsisin vinkkejä unohtamiseen, henkisellä tasolla :)
Jotain jäänyt käsittelemättä. Ehkä olet itsekkin ollut huono ystävä. Kaikissa on huonot puolet, myös sinussa. Ja hyvät, myös ex-ystävässä. Valintoja. Jos et halua jatkaa ystävyyttä ja toinen roikkuu kokoajan ja ei ymmärrä sano suoraan että ohi on.
Aika. Ehkä kannattaa myös puhuen läpikäydä ex-ystävän kanssa suhde, jos se on mahdollista.
Itse näen vieläkin unia lapsuudenystävästäni.
Oletko itsekään niin täydellinen kuin luulet?
Mäkin näin unia vuosikausia ex.ystävästä joka jätti mut ilman riitaa ja välirikkoa selittämättä mitään.
Se oli saanut lapsen joten luulin että sillä on vain kiireitä. Se ei vain vastannut puheluihin. Tosi noloa sen miehelle, joka otti soitot vastaan ja selitteli pyöreitä.
Vuoden kuluttua sain monisivuisen analyysin eli haukkumakirjeen. En usko, että olen energiasyöppö tai muutenkaan ihan kamala. Joku muu olisi varmasti kertonut. Mutta pidin ex.kaveriani perin raukkamaisena ja olin tyytyväinen kun hän vihdoin sai itsestään irti edes sen kirjeen. Olisi toki ollut kiva, jos hän olisi vuosien saatossa saanut suunsa auki silloin kun ärsytin tahtomattani häntä. Väärinkäsitykset olisi voinut selvittää. Näin unia siitä, että sanoin hänelle oman kantani asioista. Siihenhän mulla ei ollut tilaisuutta, koska hänellä ei ollut selkärankaa puhua kanssani edes puhelimessa.
Lähetin hänelle sitten itsekin kirjeen, kun kirjoittaminen oli kommunikaatioväyläksi valittu.
Sen jälkeen olin pitkään haavoittunut ja hyvin varovainen ihmissuhteissa.
Jos ette ole kokenut vastaavaa, niin kuvitelkaa tilanne: ystävä puhuu vuosikaudet hyvää edessäpäin, sitten hän saa lapsen, vetäytyy täysin kontakteista, ja vuoden päästä lähettää epistolan postissa luetellen kaikki tilanteet ja piirteesi, joista hän on vuosien aikana pahastunut. Ei anna tilaisuutta sanoa mitään.
Silleen että ihan vaan jättää ottamatta yhteyttä itse eikä vastaa puheluihin. Problem solved.