Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin vastustajat ovat koomisia

Vierailija
29.12.2017 |

Ensimmäinen argumentti heillä on, että "ei niitä työpaikkoja / työkkärin kursseja riitä jokaiselle mitenkään!" Höpsöt, mitä jos antaisitte muiden hoitaa nämä käytännön järjestelyt? Taas yritätte vaan päästä kuin koira veräjästä. "Ei se kuitenkaan edes onnistu, mitä sitä edes yrittämään!" Onko sama ajattelumalli käytössä työhakemuksia lähetettäessä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä  tässä et tarjua mitä tuo malli tarkoittaa.Lisämenoja veronmaksajille ja ennestään jo  ylisuuren julkisen sektorin paisumista lisää.

Vierailija
2/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä  tässä et tarjua mitä tuo malli tarkoittaa.Lisämenoja veronmaksajille ja ennestään jo  ylisuuren julkisen sektorin paisumista lisää.

Taas yksi argumentti lisää, jolla oikeutetaan pummina olemista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiden täytyy tehdä ttötä, oli se mitä hyvänsä.

Vierailija
4/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen argumentti heillä on, että "ei niitä työpaikkoja / työkkärin kursseja riitä jokaiselle mitenkään!" Höpsöt, mitä jos antaisitte muiden hoitaa nämä käytännön järjestelyt? Taas yritätte vaan päästä kuin koira veräjästä. "Ei se kuitenkaan edes onnistu, mitä sitä edes yrittämään!" Onko sama ajattelumalli käytössä työhakemuksia lähetettäessä?

Eiköhän tuossa ole pointtina lähinnä se, että tukia tullaan leikkaamaan työttömästä itsestään riippumattomista syistä. Ymmärrän v***ksen oikein hyvin, vaikken itse työtön olekaan.

Vierailija
5/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista työnhaun aktiivisuutta malli ei edes tue tai mittaa.

Vierailija
6/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupujussikurssit eivät edistä työllistymistä.

Vierailija
7/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet koominen.

Vierailija
8/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole pointtina lähinnä se, että tukia tullaan leikkaamaan työttömästä itsestään riippumattomista syistä. Ymmärrän v***ksen oikein hyvin, vaikken itse työtön olekaan.

Muiden rahoistahan ne ovat, joten siihen itsestä riippumattomista syistä tukien leikkaamiseen täytyy vain tottua.

Vierailija
9/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää joku vitsi, no vähän nauratti joo.

Vierailija
10/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Laiska yritys.

Vierailija
11/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meitä koomisia on melkoisen sankka joukko jo, tällä hetkellä lähes 74 000. Ja lisää koomikkoja tulee kuin sieniä sateella.

Vierailija
12/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden rahoistahan ne ovat, joten siihen itsestä riippumattomista syistä tukien leikkaamiseen täytyy vain tottua.

Muiden ja muiden. Esim. 25 vuoden työuran tehnyt YT:eissä kenkää saanut kaverini on kyllä ehtinyt itsekin maksella jokusen euron sinne yhteiseen kirstuun. En jaksa nillittää siitä, että hän saa nyt hieman takaisin päin, varsinkin kun työttömyys tuntuu olevan hyvin kova paikka muutenkin.

Vierailija
13/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikausia olen maksellut palkastani näitä pakollisia työttömyysmaksuja, joten kyllä mä ne tuet mahdollisesti työttömäksi joutuessani ihan pikkuriikkisen omiksikin rahoikseni koen. Jos valita saisi, en maksaisi niitä ollenkaan vaan pistäisin omiin hätävarastoihini. Vastinetta kun tuntuu saavan aina vaan vähemmän ja vähemmän, nyt jo töitä pitäisi tehdä että saa sitä työttömyysrahaa jota on palkastaan muutenkin jo rahoitellut, hieman hullunkurista.

Vierailija
14/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pupujussikurssit eivät edistä työllistymistä.

Mutta ne tyydyttävät kokkarekepulaisen sadistista ja kostonhimoista luonnetta. Yritys- ja maataloustuet taskuun ja keppiä muille.

Vierailija
15/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule ap. se työpaikkojen ja kurssien pula on myönnetty ihan hallituksen puoleltakin. Ei se ole mikään tekosyy. On naiivia kuvitella että 300 000 työttömälle järkätään työ tai kurssipaikka.

Työministeri Lindström on myöntänyt, että kyseessä ei ole mikään aktivointi vaan ihan selkeä työttömyyskorvausten leikkaus.

Ehkä sinunkin olis aika avata silmäsi. No viimeistään ne aukeaa sitten kun itse haet niitä olemattomia 18 tunnin työpaikkoja tai paikkaa kurssille johon hakee sadat muutkin ja otetaan vain parikymmentä. Tajuat, ettei tässä ketään aktivoida vaan halutaan leikata työkkärikorvausta. Mikään määrä aktiivisuutta ei riitä, jollet saa pätkätyötä tai kurssipaikkaa. Ja niitä ei riitä kaikille. Se on fakta.

Vierailija
16/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tästä aktiivimallista olisi ajoissa käyty yhtä paljon julkista keskustelua kuin markettien alkoholiprosenteista, olisi jopa voitu saada aikaan järkevä tulos järkevine laskelmineen. Kun tilastojen siivous on päätarkoitus ja hallituksen luottokelpoisuus EU:n silmissä, tässä on tulos. Kansalaiset saadaan toisiaan vastaan ja veronmaksajien taakka sen kuin lisääntyy. Oikeasta työllistämisestä tässä ei ole kyse.

TE-keskusten asianmukaisesta tehokkaasta toiminnasta ei kannata edes uneksia. Ruotsin mallissa velvoitetaan työnvälitystaho henkilökohtaisiin keskusteluihin työttömän työnhakijan kanssa. Suomessa ei virkailijaa ei tavoita, ja jos tavoittaa, vastaamassa on joku kasvoton asiakaspalvelija joka saattaa sijaita missä tahansa ja jolla ei ole mitään käsitystä kenenkään tilanteesta. Ero on kai siinä, että Ruotsissa on vielä kåytössä työnvälitystoimistot, Suomessa ne muutettiin työ- ja elinkeinokeskuksiksi. Toki ero on myös siinä, että Ruotsissa on vielä käytössä oma valuutta, Suomessa se muutettiin euroksi.

Vierailija
17/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömissä on itsessäänkin vikaa. Ja kyllä, on kokemusta siitäkin suosta. Puolisolla myös. Se vaatii sitkeyttä ja kykyä ottaa "lusikka kauniiseen käteen". Kyllä minäkin hain töitä ja porasin masentuneena, kun tuli hylsyä hylsyn perään. Jossain vaiheessa jo vähensin (noin 6kk:n jälkeen) työnhakua, koska en jaksanut enää jatkuvia iskuja ja tuntui epätoivoiselta. Lillutelin itsesäälissä ja olin antamassa periksi. Tajusin vaan, että tämä  on nyt minun sotani ja kukaan sitä minun puolestani käy. Aloin tutkia, missä alalla olisi hyvin töitä ja laskeskella, miten saisin riittävän "pätevyyden" ko. työhön mahdollisimman helpolla. Löysin nopeasti ihan hauskan alan ja vuoden lisäkoulutus riitti, jonka jälkeen työllistyminen pitäisi tilastojen mukaan olla 100%. Työkkärissä olivat tosi kannustavia ja virkailija kehui siitä, että otin itse vastuun ongelmastani ja olin valmis uhrautumaan sen puolesta. Huokaisi, että osa porukasta odottaa vaikka 10 vuotta, että haluttu työ tai koulutus tulee 100 metrin päähän. Olin valmis opiskelemaan vuoden satojen kilometrien päässä osittain viikot, vaikka kotona on lapset, mies ja vielä pari koiraa. :) Valmistuttuani sain valita kolmesta paikasta heti ja nyt onnellisesti töissä.

Mies jäi myös työttömäksi. 4kk työnhakua ei tuottanut mitään tulosta ja ikääkin alkaa olla, joten alkoi selvittää osaamistaan ja mahdollisuutta perustaa/ostaa yritys. Lopulta löysi hyvän firman myynnissä, jossa oli vain hoito jäänyt omistajan sairauden takia huonolle ja sai sen todella edullisesti potentiaaliin nähden, koska yritys oli ajautunut ongelmiin juuri omistajansa takia. Yrityskaupan jälkeen yritys alkoi heti virkistyä ja nyt neljä vuotta myöhemmin pyyhkii todella hyvin. Riskit pienet, velaton ja rahaa tulee. Ei ehkä ensi vuonna enää, mutta just nyt on hyvissä kantimissa ja pieni notkahdus ei vielä kaada firmaa, koska rahaa on tilillä aika mukavasti.

Vierailija
18/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yritä mitään. Olen ollut työelämässä v.-89 lähtien. Eli en ole työtön.

Vierailija
19/19 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka luulevat, että kaikki vastustajat tai arvostelijat ovat työttömiä, ovat vähän tyhmiä. Minä vain näen sen naurettavuuden. AP:n pikkuaioivlle voi olla vaikea tajuta, että mitä järkeä siinä edes on, kun kulut saattavat nousta menetystä suuremmaksi, vaikka parin tunnin siivouskeikan kerran viikossa jostain saisikin. Enkä minäkään ole työtön. Pelkään enemmänkin että joutuu näitä olisko vähän jotain hakijoita hätistelemään pois, kun nytkin joutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme