Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö meidän auttaa sukulaisia?

Vierailija
29.12.2017 |

Anoppi halusi alkaa yrittäjäksi. Me vastustettiin verisesti. Sitten myi vielä heidän talonsakin ja appikin vedettiin mukaan siihen surkeaan bisnekseen. Joka käänteessä yritimme puhua järkeä. No, se bisnes meni nurin. Rahat meni. Kummallakaan ei työpaikkaa.

Voitteko arvata kenen taskuille nyt pyritään. Ei meillä mitään ylimääräisiä ole. Onko meillä velvollisuus auttaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole.

Vierailija
2/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu, kaiveleeko kovasti kun postaat uudestaan ja uudestaan?

Saivatko appivanhemmat edes jouluna ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos tarvitsevat apua hakemusten täytössä niin siinä kyllä auttaisin.

Vierailija
4/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-apua antaisin, mutta en rahaa, enkä maksaisi heidän laskujaan. Itse ottivat riskin yrittäjyydessä ja ovat vastuussa seurauksista. Neuvonta-apua antaisin myös, esim. velkajärjestelyyn jos he tarvitsevat henkistä tukea.

Vierailija
5/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavathan he tuet karenssin jälkeen?

Vierailija
6/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se elintaso ei anopille riitä.

Ap

Vierailija
7/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää antaa rahaa. Olette muuten narsisteja, josta ei voi parantua ja tuomio on elinkautinen.

Vierailija
8/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi halusi alkaa yrittäjäksi. Me vastustettiin verisesti. Sitten myi vielä heidän talonsakin ja appikin vedettiin mukaan siihen surkeaan bisnekseen. Joka käänteessä yritimme puhua järkeä. No, se bisnes meni nurin. Rahat meni. Kummallakaan ei työpaikkaa.

Voitteko arvata kenen taskuille nyt pyritään. Ei meillä mitään ylimääräisiä ole. Onko meillä velvollisuus auttaa?

Älkää missään nimessä lähtekö auttamisen tielle! Me uunot lähdettiin, onneksi tajuttiin laittaa ajoissa stoppi ennen kuin oltiin itsekin kusessa. Aikuinen vastaa itse tekemisistään, yrittäminen on aina riski ja heillä se nyt konkretisoitui. Ei edes ruoka-apua! Valitettavasti tietynlaiset ihmiset eivät opi kuin syvän pohjan kautta.

Vierailija
9/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään velvollisuutta auttaa ihmisiä jotka ovat itse ehdointahdoin ja harkitusti oman  taloutensa pilanneet. Seiska kirjoittelee ihan silkkaa tuubaa.

Vierailija
10/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on anopin ongelma, ei sinun. Anoppi opetelkoon tulemaan pienemmällä  toimeen jos oli noin tyhmä.

Et auta, minä kiellän. Happinaamari pitää aina laittaa ensin omalle naamalle!

Vierailija
11/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole teidän ongelma jos nykyinen elintaso ei anopille riitä. Itse ottivat riskin ja nyt kantavat vastuun.

Jos suostutte raha-automaatiksi niin he kuppaavat teidätkin samaan jamaan ja mitäs sitten.

Jos tässä maailmassa suostuu rahoittamaan muiden elämää niin siihen pitää olla oikeasti varaa ja halua auttaa tulee sydämestä eikä velvollisuudesta.

Tavis voi auttaa sukulaisia vaikka kutsumalla syömään tai auttaa hakemusten kanssa ym. Rahan syytäminen ei auta...kannettu vesi ei kaivossa pysy! Ja ikinä et anna kuitenkaan tarpeeksi rahaa kun olet saajan mielestä itsekäs ja pihi JEP!

12/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tämäntyyppiset tapaukset herättävät kysymyksen: Mikä on auttamista? Joskus auttamista on Ein sanominen. Jos ihminen on todellisessa, ilmiselvässä pulassa, häntä tulee auttaa esim. antamalla ruokaa tms välttämätöntä. Mutta leväperäisyyden tai ajattelemattomuuden tukeminen ei ole oikeaa auttamista, vaan sillä tuetaan vääriä asenteita. Kerroit oman tulkintasi, ettei anopille riitä päivärahan elintaso. Jos näin todellakin on, on oikeaa auttamista auttaa heitä hyväksymään tosiasiat ja esim. miettiä heidän kanssaan, millaisilla elintavan muutoksilla rahat riittävät välttämättömimp'ään, mitä voi myydä, voiko lopettaa esim. lehtitilauksia tms. Rahan antaminen ei olisi auttamista, koska se ei auttaisi heitä omassa prosessissaan. Voi myös olla, että itse tulkitset heidän tilanteenne väärin. Mutta siitäkin huolimatta, avun lähteelle auttaminen (esim. toimeentulotukihakemuksen täyttäminen Kelaan tms) on pidemmällä tähtäimellä läheisten ja sukulaisten tehtävä, ei rahan katteeton antaminen.

Vierailija
13/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli pärjäävät kuitenkin, eli ei mitään hätää. Elintaso ja elämäntyylikin on varmasti muuttunut yrittäjyyden jälkeen, anopilla on ymmärtämistä. Ei sentään ole uutta (pääomatonta) yritystä laittamassa pystyyn?

Vierailija
14/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään velvollisuutta auttaa ihmisiä jotka ovat itse ehdointahdoin ja harkitusti oman  taloutensa pilanneet. Seiska kirjoittelee ihan silkkaa tuubaa.

Hienosti ymmärrät sarkasmia, pisteet siitä.......     *tirskk*

Vierailija
15/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on ollut täällä ennenkin. Kasvata ap selkäranka ja kieltäydy nyt jo vihdoin antamasta sitä rahaa vaikka tulisi paskaa niskaa. Joskus pitää vain uskaltaa elää omaa elämäänsä.

Vierailija
16/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti ymmärrät sarkasmia, pisteet siitä.......     *tirskk*

Siitäkin joutuu sensuurin kynsiin kun kirjoittaa tirskk yhdellä k-kirjaimella!!!!!!!!!!!!

Ei vittu tämän palstan sensuuria....

Vierailija
17/17 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein vastaava kokemus viime laman ajoilta. Minä kieltäydyin auttamasta, koska tosiaan yritettiin hullun lailla se katastrofi estää, mutta kun ei kuunneltu. Nyt minä olen anopin suvussa legendoissa Saatanasta seuraava, kun hylkäsin vanhukset. Ja se konkurssikin on muuttunut minun syykseni. Mitään varsinaisesti eivät itse oppineet, eivätkä esim tutkailleet koskaan omaa toimintaansa. Paha pankki ja kusipää miniä on valjastettu syntipukeiksi.