Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset lapset on pieniä,

Vierailija
29.12.2017 |

ja minkä ikäiset isoja?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä taas tätä aloita

Sun lapset on pieniä. Mun lapset on isoja. Onneksi

Vierailija
2/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö tuota, vaahtosammuttajan kokoiset ovat pieniä, nyrkillä tapettavat hieman sitä suurempia ja kakarat jo eskarissa tai alaluokilla koulussa. Pissikset ja mopopojat sitten jo yläasteikäisiä eivätkä enää pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka alle 16v on pieniä.

Vierailija
4/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kysymystä en ymmärrä. Miksi kukaan kysyisi tuollaista? Ja vielä monta kertaa? Olen nähnyt kysymyksen täällä ennenkin. Eikö ap osaa itse ajatella mitään? Ja miksi kukaan tekisi aiheesta aloituksen?

Vierailija
5/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 120-senttiset.

Vierailija
6/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella lapsi on iso, ala-asteella vielä pieni.

Ehkä se vaikuttaa mitä lapsi osaa, mitä voisi odottaa lapsen käytökseltä ja miten vaikka kykenee odottaa vuoroaan, uskooko joulupukkiin (tietääkö edes kuka se on) vai ostaako lapsi jo itsekin lahjoja muille ja miten poikkeavaa se on. Kaikki vaikuttaa!

Vierailija
7/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kysymystä en ymmärrä. Miksi kukaan kysyisi tuollaista? Ja vielä monta kertaa? Olen nähnyt kysymyksen täällä ennenkin. Eikö ap osaa itse ajatella mitään? Ja miksi kukaan tekisi aiheesta aloituksen?

Ap kysyy uudestaan koska ei ymmärtänyt ensimmäisestä kerrasta. Toistaa nyt ja varmaan vielä kolmannen kerran. Ehkä hän on vielä nuori?

Vierailija
8/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun 11v on pieni mun mielestä, mutta av mammojen mukaan iso.

Vierailija
9/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-aste= pieni

Ylä-aste =iso

Vierailija
10/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. 6-vuotias on jo iso juomaan tissistä maitoa, mutta 10-vuotias on pieni käyttämään meikkiä samalla tavalla kuin aikuiset (tekoripsiä, tummaa huulipunaa jne.)

Yleisesti ottaen pidän alle kouluikäisiä kyllä pieninä lapsina, siis voidaan sanoa että minulla on pieniä lapsia jos he ovat alle kouluikäisiä. Isoksi lapset muuttuvat yläasteen aikana. Riippuu vähän lapsen temperamentista sekä tietynlaisesta kypsyydestäkin eli raja on häilyvä. Toinen 15-vuotias voi olla hyvinkin lapsellinen ja toinen samanikäinen voi olla hyvinkin kypsä ajatusmaailmaltaan.

Ala-asteikäinen ei ole vielä kovinkaan iso ainakaan kun ollaan 11 ikävuoden alapuolella.

Vaikea sanoa

Vierailija
11/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kouluikäiset on pieniä

Vierailija
12/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina tuijota iän numeroita sekään onko pieni vai suuri.

Mulla on viisi lapsenlasta ja ikähaitari on heillä laaja.Vanhin on 15,pian 16.On taatusti jo iso,kooltaan ja ajatusmaailmaltaan.Vaikuttaa miehekkäämmältä kuin moni ikäisensä.

Toiseksi vanhin täyttää 12.Toisten mielestä ehkä pieni,minun mielestäni kyllä jo iso.Vaikuttaa vanhemmalta,on älykäs ja omatoiminen,jalkapallo koko maailma.Koulu menee hyvin,mutta asioita kyseenalaistava ja rohkea luonne aiheuttaa joskus yhteenottoja koulussa.

Komea on ja tuntuu että tytötkin jo kiinnostaa.

Ihan on mietittävä että onnitteleeko 12-vai 13 vai 14-vuotiasta kohta.Mutta kyllä se on 12.

Ekaluokkalainen ja eskarilainen ovat tietysti oikeasti pieniä,mutta kuitenkin jo oikean ja väärän tietäviä ja koulusta vastuuta ottavia.

No pienin on varmasti pieni...pual vuatta.

Vierailija
13/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, 8- ja 11-vuotiaat on kaikki vielä pieniä, eivät edes yläkoulussa.

Vierailija
14/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset ala-aste- ja päiväkoti-ikäisiä. Isot lapset noin 12-15v. 16-vuotiaasta eteenpäin ollaan nuoria, ei lapsia.

Vierailija
15/28 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on aina vanhempiensa lapsi, kuten myös isä on aina lapsensa isä. Ei ne ole sellaisia määritelmiä jotka joskus lakkaavat olemasta. Kyllä minä olen äiti myös 30-vuotiaalle lapselleni, ja hän on minun lapseni, eikä minun aikuiseni :D

Vierailija
16/28 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä isolla tarkoitetaan. Riippuu tilanteesta. Ja lapsestakin toki.

Vierailija
17/28 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä peilaa taitoihin, niin jatkuvasti lapsi on isompi kuin aiemmin.

Vierailija
18/28 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko isot lapset täysin itsenäisiä? Siis vanhemman näkökulmasta.

Vierailija
19/28 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot osaa toimia itse, pienet tarvitsevat apua.

Vierailija
20/28 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot voi jättää yön yli kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän