mitä tekisit jos voittaisit lotossa?
minä ostaisin omakotitalon, sellain perus alsby talo ja matkustelisin mutta töitä tekisin yhä edelleen mutta ne rahat mitkä saisin töistä, niin laittaisin säästöön kaikki ja tekisin niillä hyväntekäväsyys juttuja.. rakentasin jonkun kokoisen kerrostalon, joka tulisi olemaan koti kodittomille, vaikeasti päihderiippuville ihmisille jossa sitten olisi sairaanhoitajia,terapeutteja, vartioita, ohjaajia jotka pitäisivät yllä päivätoimintaa. yhdessä olemista, ruuantekoa ja syömistä. Koko homman juju olisi se , että et ole huono ihminen, vaikka olisitkin menettänyt elämässäsi kaiken,olet yhä rakas ja tärkeä semmoisena kuin olet. Talossa olisi myös pieni kampaamo, jossa olisi kampaamon työntekijoitä jolla saattaisiin asukkaat pidettyä siistinä. asuminen olisi ilmaista myös vaatteet. Jotka valittaisiin asukkaan mukaan kaupassa. Sekä kodissa pyrittäisiin auttamaan raitistumaan, kannustettaisiin työntekoon.
lähinnä haluasin parantaa sen ihmisen, antaa uuden alun ja elämän. Opettaa , että pohjalta voi nousta.
ja juu, tämä idea ei ole tyhjästä vedetty, vaan ihan pienestä lähtien olen halunnut auttaa muita. Ja jos potti osuis kohdalle mulla olisi todellakin mahdollisuus siihe.
Saisin kyllä kaiken onnistumaan pienien viritysten avulla. kun virittelisin pieniä bisneksiä sinne sun tänne.
Kommentit (20)
Maksaisin ensin pois kaikki laskut ja velat, ja ostaisin talon ja maata. Loput säästöön ja sijoitukseen.
Lotossa voi voittaa eri summia, onko nyt kyse päävoitosta vai 4+vara?
Vierailija kirjoitti:
Lotossa voi voittaa eri summia, onko nyt kyse päävoitosta vai 4+vara?
siitä suuresta potista minkä saa...
Nauttisin elämästä, matkustelisin. Jeesaisin lähipiiriä ja kenties jotain random hyyppiäkin, mikäli eivät ole käsi ojossa pyytämässä. Sellaisille sanon korkeintaan päivää.
Sijoittaisin, että rikastuisin lisää.
Lotto on niin menneen talven lumia. EuroJackpotista nykyään unelmoidaan.
Tietenkin menisin ilmaistöihin kuitenkin sillä ilman töitä syrjäytyy.
Sitä jää sohvanpohjalle ja rytmi katoaa.
Muut ihmiset myös jakavat työpaikalla viisautta ja osoittavat kuinka yhteisöllisyys toimii rakkaassa maassamme.
Iloiten kuuntelisin näiden viisaiden ihmisten juoru..viisauksia ja totuuksia niistä ei paikallaolijoista.
minä alottaisin yrityksen, riittäisi murto osa lottovoitosta pohjakassaksi, minulla eiole minkäänlaisia tuhlaus haaveita, ehkä joku pieni talo jostain saarelta johon pääsisi mailmaa pakoon, en kaipaa ihmislaumoja ympärilleni
Menisin asuskelemaan ulkomaille ja nostaisin yhä työttämyyskorvausta.
Ostaisin koko rahalla ap:lle opetusta isoihin alkukirjaimiin ja yhdyssanoihin - loput laittaisin säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin koko rahalla ap:lle opetusta isoihin alkukirjaimiin ja yhdyssanoihin - loput laittaisin säästöön.
Aijaa, no kiitos sitähän minä tarvitsinkin! :D
Ihmettelisin, kuka on käynyt täyttämässä lottokupongin nimelläni.
Tai miettisin, olenko nyt niin harhojen vallassa, että pitäisi jo varata aikaa psykiatrille.
Ehkä joskus vuoden päästä uskoisin, että tosiaan olen voittanut, vaikka en ymmärräkään miten se on mahdollista. Ensi töikseni lopettaisin työnhakuni. Sitten menisin pankin sijoitusneuvojan puheille. Miettisimme, miten potti kannattaa sijoittaa niin, että elelen pääomatuloilla lopun ikäni.
Mitään välitöntä osteltavaa ei juuri nyt ole, mutta osan rahasta (ehkä parisataa tuhatta) pitää olla niin sijoitettuna, että saan sen tarpeen tullen heti käyttööni.
Lopettaisin työt ja maksaisin talolainan pois.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko siitä jäävän jotain säästöön laitettavaksi? Hyvä jos riittää.
Vierailija kirjoitti:
ostasin isot tissit
Minä taas ostaisin pienet tissit.
Eli leikkauttaisin näistä liian isoista enimmän osan pois.
Olisin niin pitkään työttömänä, että pääsen sossun tuille ja kuntouttavaan työtoimintaan, jossa saa olla juovuksissa ja siitä vieläpä maksetaan 9e/pvä sekä korotettu päiväraha....
Antaisin Juhana Vartiaiselle koko potin