Olen uskovainen nuorehko nainen kamalassa avioliitossa enkä uskalla erota:(
Olen ollut saman miehen kanssa 9 vuotta (olen nyt 27) naimisiin mentiin kun olin 19.
Mies vaikuttaa lähinnä narsistilta joka määrää KAIKESTA ja saa raivarit tao mököttää jos asiat ei mene niinkuin hän haluaa.
Läheisyyttä ei ole, ei edes suudelmia. Seksiä oli viimeksi 6 vuotta sitten eikä sen jälkeen ole tapahtunut yhtään mitään enkä edes haluaisi tämän miehen kanssa.
Haluaisin vain olla yksin mutta en uskalla erota kun kerran on naimisiin menty ja luvattu olla yhdessä :'( olen aika loppu :(
Kommentit (28)
Mitä tapahtuisi, jos ottaisit eron?
Vierailija kirjoitti:
Uskontomme ei ole kristinusko.
Ap.
Olisi pitänyt arvata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Olisi pitänyt arvata...
Miten kristinuskon äärimielipiteet eroavat tästä? Varsinaisen uskon ei pitäisi kuulua näihin juttuihin lainkaan, ne on vain lisätty siihen elämän säätelemiseksi.
Tiesitkö, että joissakin ei-kristityissä maissa on eroaminen ollut perinteisesti paljon helpompaa kuin meillä?
Ap voi olla vaikkapa juutalainen, uuspakana tai hindu. Se ei kuulu meille.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Vaan islam? Huh, se tekeekin asiasta astetta kuumottavamman, muslimimiehet kun ei katso kauhean hyvällä, jos vaimo jättää. Uskotko, että eroaminen voisi saattaa sinut alttiiksi esim kunniamurhalle?
Eroa ystävä hyvä. Elämä on lyhyt ja olet vielä nuori. Mikään ei ole pahenpaa kuin huono suhde. Itse kärsin juuri nuo vuodet (19v-27v) huonossa parisuhteessa, joka romutti itsetuntoni ja kunnianhimoni totaalisesti. Minusta ei koskaan tullut sitä mitä olisin parhaimmillani voinut olla, siitä olen itselleni edelleen katkera. Miksi annoin itseäni kohdella niin huonosti niin pitkään, miksi heitin elämäni hukkaan? Suhde oli ensimmäiseni, ja tuntui että sen jälkeen ei ole mitään. Jos olisin kokenut eron, olisi lähteminen ollut paljon helpompaa.
Kysymys on lähinnä, kuinka kauan aiot satuttaa itseäsi? Vain sinä voit päättää elämästäsi, jos ei miehesi lopulta päätä vaihtaa sinua kuin rukkasta. Tuntematon on pelottavaa, mutta lopulta huomaat miten paljon parempi on. Erosta selviää, usko pois.
Hirvittävää, että olet mennyt teininä naimisiin. Todella vastuutonta. Ja tuo uskovaisuus on surullista, kai itsekin ymmärrät sen. Kirjoitit ihan itse, että olet uskovainen. Mieti vähän elämääsi.
Trollisensori piippaa. Jopa uskovaiset osaa nykyään ajatella itse ja erotakin.
Oli se mikä tahansa, olet vapaan maan kansalainen. Laki suo sinulle turvan ja yksilönsuojan päättää omista asioistasi. Uskonnolliset lait eivät päde Suomessa.