Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystävät ja kaverit ei usko narsistin uhria?

Vierailija
28.12.2017 |

Vaikka olis mustaa valkoisella. Kun heille se on niin herttainen ja empaattinen ja kiva.

En yhtään ihmettele, että moni alistuu suhteissaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että se johtuu siitä että ovat vain laiskoja, pääsevät vähällä noin. Ei kovin hyvä moraali näillä. Nämä ovat mahdollistajia.

Vierailija
2/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että se johtuu siitä että ovat vain laiskoja, pääsevät vähällä noin. Ei kovin hyvä moraali näillä. Nämä ovat mahdollistajia.

Itselleni on sanottu, "en halua sekaantua". Tosi ystävyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska narsistikorttia on heilutettu niin ahkeraan, että se on kärsinyt inflaation ja menettänyt uskottavuutensa. Kai olet kuullut sadun pojasta, joka huusi "susi"?

Ihan joka ikisellä ihmisellä on luonteessaan narsistisia piirteitä, kellä enemmän, kellä vähemmän. Se ei tee heistä narsisteja, vaan ihan taviksia. Ihminen voi olla ihan kusipää-ääliö olematta narsisti. On siis vain huono ihminen, ihan ilman diagnoosiakin.

"Puhtaaksiviljellyt" narsistit, kuten psykopaatitkin, ovat todella harvinaisia. 

Vierailija
4/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen ei usko todelliseen pahaan yleensäkään. Vasta kun osuu omalle kohdalle, sen tajuaa. Itse pahuuden nähneenä ja kokeneena voin kertoa, että sitä on olemassa.

Vierailija
5/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Koska narsistikorttia on heilutettu niin ahkeraan, että se on kärsinyt inflaation ja menettänyt uskottavuutensa. Kai olet kuullut sadun pojasta, joka huusi "susi"?

Ihan joka ikisellä ihmisellä on luonteessaan narsistisia piirteitä, kellä enemmän, kellä vähemmän. Se ei tee heistä narsisteja, vaan ihan taviksia. Ihminen voi olla ihan kusipää-ääliö olematta narsisti. On siis vain huono ihminen, ihan ilman diagnoosiakin.

Mulla on ystävä, "ystävä", joka on muille mielinkielin ja ystävällinen, mua haukkui ja mollasi usein, ja sitten yhtäkkiä kehui maasta taivaaseen, ja taas haukkui. No narsistisuudesta en tiedä, mutta koska muille niin mukava, niin kukaan ei tajunnut kun "jätin" hänet...olen nyt se pahis!

Vierailija
6/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tilanteissa on mahdoton tietää kumpi osapuoli suhteessa on narsisti vai onko kumpikaan.

Vierailija
7/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät ole tosiystäviä jotka eivät usko uhria. Itse olen kohdannut oikean narsistin ja siitä selvitessäni minulle paljastui myös oikeat ystäväni. Muut tippuivat kyydistä pois, mikä on vain hyvä. En edes haluaisi ystäviä jotka tosipaikan tullen enää ikinä epäilisivät sanojani. Heille ei ole enää tilaa elämässäni.

Vierailija
8/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. "En sekaannu". "Olen molempien kaveri, en voi valita puolta". "Sopikaa nyt vain riitanne". "Oletko miettinyt mitä voisit itse tehdä toisin".

Minä tulin siihen lopputulokseen, että persoonallisuushäiriöinen ex saa yksin pitää kaikki näin kommentoivat tuttavat ja ystävät. Nyt kaverilista lyhyt, mutta kaikki aitoja ystäviä.

Vierailija
9/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Tämä. Yksi kaverini (jonka eksää en edes tunne) on ihan itse saanut minut epäilemään onko se eksänsä sittenkään narsisti. Kaveri kun kertoo jokaiselle vastatapaamalleen ihmiselle eksänsä narsistisuudesta. Tehtailevat lapsestaan vuorotellen lasuja, tosin tämä kaverini enemmän....

Yhden ihan diagnosoiduin narsistin olen tuntenut. Sekin diagnosoitiin myöhemmällä iällä ja alkoholiongelman pahettua. Kukaan sen uhreista ei ole koskaan jälkeenpäin huudellut siitä narsismista mitään. Eivätkä puhuneet tapahtumien aikanakaan.

Tässä lienee sama kuin sodassa että hurjimmat sotajutut on niillä jotka ei ole niissä oikein kovissa paikoissa olleetkaan. Oikeasti kovassa paikassa olleet yrittää vaan päästä siitä yli ja unohtaa.

Kannattaa myös muistaa että jokaista narsistia kohtaan on ainakin yksi uhri joka SALLII kohdella itseään miten sattuu. Narskut hakee aina tietyntyyppistä uhria, helppoa sellaista.

Vierailija
10/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole tosiystäviä jotka eivät usko uhria. Itse olen kohdannut oikean narsistin ja siitä selvitessäni minulle paljastui myös oikeat ystäväni. Muut tippuivat kyydistä pois, mikä on vain hyvä. En edes haluaisi ystäviä jotka tosipaikan tullen enää ikinä epäilisivät sanojani. Heille ei ole enää tilaa elämässäni.

Juurikin näin!

Vierailija
11/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on lipevä mulkku joka osaa esittää uhria. Ihmisissä on näitä sinisilmäisiä hölmöjä jotka saa vähällä imartelulla puolelleen.

Vierailija
12/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on itsekin narsisteja, tai sen uhreja. Ja siltä päänarsistilta pienenkn huomion saaminen koetaan niin suurena suosionosoituksena että he on innoissaan vaan, kun saavat hääriä sen ympärillä. Narsistihan on usein pinnallisen vetovoimainen, saa muut nauramaaan, ja erittäin taitava ihmissuhdepeluri. Vasta jos joutuu oikein läheiseeti olemaan tekemisissä ja se luonne paljastuu , esim. patologinen valehtelu ja kiinni jääminen kaikesta siitä, sitten vasta laput tippuu silmiltä.

Vierailija
13/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainakun menee sukset ristiin toinen on narsisti. Se osapuoli jonka osuutta ei kuulla. Kaikkiin lähisuhteisiin kuuluu riidat, ja erimielisyydet mutta suhteen laatu punnitaan sopimisessa. Narsisti ei ole muillekkaan kiltti ja empaattinen, hetken voi teeskennellä mutta ei kauankaan. Minkä vuoksi narsisti on hyvin yksinäinen.i

Vierailija
14/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa että jokaista narsistia kohtaan on ainakin yksi uhri joka SALLII kohdella itseään miten sattuu. Narskut hakee aina tietyntyyppistä uhria, helppoa sellaista.

Ei se salli. Narsku vaan pelaa niin taitavasti, ettei uhri tajua ennen kuin on liian myöhäistä. Menee hetki, ennen kuin tilanteesta pääsee pois.

Vierailija
15/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tietämäni riitaisan eron aikana ja jälkeen pariskunnan nainen on haukkunut miestänsä narsistiksi. Minulle on kasvanut aika paksu nahka narsismisyytöksille.

Vierailija
16/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain tilanteissa on mahdoton tietää kumpi osapuoli suhteessa on narsisti vai onko kumpikaan.

olen kyllä eri mieltä. Jos joku jää kiinni yhdenkin kerran valehtelusta tai varastamisesta, sen pitäisi olla siinä. Jos joku jatkuvasti puolustelee "no kun se nyt vaan ..." ja "Kun sinäkin olit niin...", ja "se suutuspäissään vaan sano niin".... niin tiedät että tämä ystävä ei ole sinun ystävä vaan haluaa paistatella hetken sen narsisitin huomion ja pinnallisen rakkauden valossa. OUT molemmat heti!!Älä anna sääliä narsistin tukijoukoille!! Narsisti vaan alkaa käyttää heitä sinun kimppuusi päästäkseen uudelleen, vaikka katkoisit välit itse narsistiin. 

Vierailija
17/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ainakun menee sukset ristiin toinen on narsisti. Se osapuoli jonka osuutta ei kuulla. Kaikkiin lähisuhteisiin kuuluu riidat, ja erimielisyydet mutta suhteen laatu punnitaan sopimisessa. Narsisti ei ole muillekkaan kiltti ja empaattinen, hetken voi teeskennellä mutta ei kauankaan. Minkä vuoksi narsisti on hyvin yksinäinen.i

ennemminkin olen ymmärtänyt että usein narsisti ei ole yksinäinen. Voihan niitäkin olla, mutta taitava sosiaalinen manipuloija saa aina joitain hölmöjä ystävikseen. Ennemminkin pitää oikein rinkiä yllä niistä joita hyödyntää ja joista lentää kuin kukasta kukkaan, aina kun mieli muuttuu. Jäi kiinni valheesta edelliselle ystävä-uhrillleen, niin sitten onkin vuorossa uusi ystävä. Menneisyydessä on pitkä lista petettyjä ja pettyneitä ystäviä ja muita ihmisiä.

Vierailija
18/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on sanottu, "en halua sekaantua". Tosi ystävyyttä.

No ei ole mitään tosiystävyyttä laittaa toinen kuuntelemaan muiden suhteen asioita, varsinkin jos ei saa koskaan kuulla toisen osapuolen versioita ja varsinkin ku jokaisen exä on nykyään sysipaska narsisti. Ajattele vähän itsekin!

Vierailija
19/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen kyllä eri mieltä. Jos joku jää kiinni yhdenkin kerran valehtelusta tai varastamisesta, sen pitäisi olla siinä. Jos joku jatkuvasti puolustelee "no kun se nyt vaan ..." ja "Kun sinäkin olit niin...", ja "se suutuspäissään vaan sano niin".... niin tiedät että tämä ystävä ei ole sinun ystävä vaan haluaa paistatella hetken sen narsisitin huomion ja pinnallisen rakkauden valossa. OUT molemmat heti!!Älä anna sääliä narsistin tukijoukoille!! Narsisti vaan alkaa käyttää heitä sinun kimppuusi päästäkseen uudelleen, vaikka katkoisit välit itse narsistiin. 

Olen niin totaalisen kyllästynyt näihin narsistihuutelijoihin, ettei olis mikään tappio päästä eroon heistä. Useimmiten ne huutelijat on pahimpia. Muistan yhdenkin narsistin "uhrin" jota kävi sääliks vuosikaudet, kunnes häikäilemätön totuus paljastui tästä ihmisestä. Ei enää koskaan tuollaista sinisilmäisyyttä. Varoituskellot kilkattaa heti kun kuulen toisen panettelevan toista.

Vierailija
20/27 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi narsistikortin heiluttelu on muuten totta. Itse olin kanssasi tismalleen samaa mieltä kunnes omassa avioliitossani tapahtui asioita jotka avasivat silmäni, ensimmäisenä omalle sokeudelleni.

Jo pitkälti ennen eroa aloin käymään kirjastossa aina kun oli mahdollisuus ja vietin siellä aikaa lukien kaikenlaisia itseohjausoppaita, itsetuntemusoppaita ja parisuhdeoppaita. Olin sitä mieltä, kun sitä oli mulle pitkään toitotettu liiton aikana, että minun tulisi muuttua ja etsin siis muuttumiseeni apuja. Etsin tietoa siitä, millä tavalla voisin olla parempi vaimo, miten yhdistää 12 - 16 tuntia päivässä tekemäni työt ja perhe-elämä siivouksineen ja ruoanlaittoineen, olenko kohtuuton kun oletan että mies ruokkii lapset kun mulla on pitkä päivä ja mikä vika minussa on kun oletan että mieheltä voisi tuollaista edes odottaa. 

Mitä tein väärin kun mies oikeutetusti heitti hetkeä ennen antamansa äitienpäiväkukat lasten silmien edessä roskiin. Tai miksi on ok että iltaisin kun lapset ovat jo nukkumassa, mies saa panna minua miten haluaa, sylkeä päälle, tunkea erilaisia esineitä sisääni ja kertoa sen jälkeen että minussa on jotain vikaa kun en siitä nauti. Ja että miten paljon ja miten usein on vaimon ok tavata ystäviään ja pitääkö miehen tietää kaikki puheluiden sisällöt? 

Nuo kaikki tapahtui kymmenen vuoden aikana, siihen liukuen parisuhteessa pikkuhiljaa. Se kävi niin vaanien etten oikeasti tajunnut siinä olevan jotain äärimmäisen epätervettä minun kannaltani. Ulospäin kaikki oli hyvin, ne harvat kerrat kun ne ystävät jotka mies hyväksyi, tulivat käymään ja tuli puheeksi illanvietto vaikka ravintolassa, mies oli innolla mukana, "totta kai sinä menet". Sitten kun illanvietto läheni, yölliset raiskaukset, aamuiset raivokohtaukset, viikkokausien mökötykset, haukkuminen, ivaaminen, mitätöinti jne. alkoi. Ja jos noista huolimatta menin, ilta meni tekstiviesteihin vastaillessa, mies saattoi soittaa ja pyytää antamaan luuri kiertoon kavereille joille se oli vain hauska juttu. 

Jossain vaiheessa kun mainitsin ettei taida olla ihan normaalia meidän touhu, hekin olivat sitä mieltä että kyllä mun pitäis muuttua.

Joten mä yritin.

Mikään ei auttanut ja kotona kaikki paheni. Mies soitti töistä monta kertaa illassa sekä kotipuhelimeen että kännykkään, minä olin mitätön paska, huono sängyssä ja mun pitäisi pyytää anteeksi häneltä että hän joutuu minua katselemaan. 

Sitten jotain vaan tapahtui, jostain nousi voimaa minkä avulla ilmoitin miehelle että minä haluan eron. 

Mies ilmoitti että hän ottaa lapset. Tai että hän ottaa lapset ja ajaa puuta päin. Ja hän vain ajaa puuta päin. Hän kertoo kaikille millainen huora minä olen. Lapsille ensimmäisenä. 

Mitään noista ei tapahtunut, kyllä minä sen tiesin. Mutta ero oli ihan yhtä helvetillinen kuin avioliittokin tuon kanssa ja kesti useamman vuoden että saatiin edes ositus tehtyä, ilman lakimiestä se ei onnistunut. Joka ainoasta asiasta olen sen kanssa joutunut vääntämään, yleensä vaikeimman kautta. 

Onneksi enää ei tarvitse. Ensin luulin että hän osallistuisi lasten juttuihin eron jälkeen, olin väärässä. Joten en pidä häneen enää mitään yhteyttä jos ei ole äärimmäinen pakko, eli tarvitaan hänen allekirjoituksensa vaikka passiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä