Olen parisuhteessa ja katkaisin vapaaehtoisesti välit ihastukseen. En ole tyytyväinen.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Näit kuitenkin vaivaa kommentoida, koska kaikkien muiden tulee tietää mikä sua ei kiinnosta. Narsistista.
Tuosta se vasta alkaa, että tajuaa ne oman kumppaninsa puutteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Näit kuitenkin vaivaa kommentoida, koska kaikkien muiden tulee tietää mikä sua ei kiinnosta. Narsistista.
Narsistista? Miten voi tosta sanoo narsistiksi, jos tosta ei vaa kiinnosta? En ymmärrä logiikkaa tässäkään 😮
No ei kiinnosta? Ho! Narsisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Narsistista? Miten voi tosta sanoo narsistiksi, jos tosta ei vaa kiinnosta? En ymmärrä logiikkaa tässäkään 😮
...naisen logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Asiasta ILMOITTAMINEN on narsistista. Ylhäisyydessään narsisti olettaa, että yleisönsä haluaa kuulla mitä juuri HÄN ei pidä kiinnostavana. ”Minua ei kiinnosta tämä asia, ja kuulijoiden on saatava tietää siitä, koska jokainen henkäisyni on arvokas ja kiinnostava”.
Tein samoin ja kaduttaa. En nimittäin pettänyt vaan olin vain kaukoihastunut ja aain siitä näköjään enemmän iloa ja energiaa elämääni kuin silloin tajusinkaan. Nyt elämä tuntuu masentavalta ja tylsältä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta se vasta alkaa, että tajuaa ne oman kumppaninsa puutteet.
Mitä tarkoitat? ap
Vierailija kirjoitti:
Tein samoin ja kaduttaa. En nimittäin pettänyt vaan olin vain kaukoihastunut ja aain siitä näköjään enemmän iloa ja energiaa elämääni kuin silloin tajusinkaan. Nyt elämä tuntuu masentavalta ja tylsältä.
Samoin. Haaveilu vei paljon energiaa ja aikaa, mutta toi samalla jännitystä elämään. Vääränlaista, kai. En ole koskaan pettänyt, mutta olen kieltäytynyt ennenkin ja myös siitä jäi haikeus. ap
Mä olisin saanut ihastukseni, mutta hän valitettavasti ehti siittämään vauvan alulle ennen kuin tapasimme. Hän olisi jättänyt heidät. En halunnut ottaa vauvalta isää. Tein oikein, mutta vituttaa ja elämä on paskaa :( Mitä sain hyvästä teostani? En yhtään mitään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Asiasta ILMOITTAMINEN on narsistista. Ylhäisyydessään narsisti olettaa, että yleisönsä haluaa kuulla mitä juuri HÄN ei pidä kiinnostavana. ”Minua ei kiinnosta tämä asia, ja kuulijoiden on saatava tietää siitä, koska jokainen henkäisyni on arvokas ja kiinnostava”.
Just tällaisten ihmisten takia narsismi käsitteenä on nykyään suuri vitsi lähinnä
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin saanut ihastukseni, mutta hän valitettavasti ehti siittämään vauvan alulle ennen kuin tapasimme. Hän olisi jättänyt heidät. En halunnut ottaa vauvalta isää. Tein oikein, mutta vituttaa ja elämä on paskaa :( Mitä sain hyvästä teostani? En yhtään mitään....
Apua, kuolen nauruun.... Ajatteleeko joku oikeasti näin?! Vai että "sun hyvä teko"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Just tällaisten ihmisten takia narsismi käsitteenä on nykyään suuri vitsi lähinnä
Narsistinen käytös ei tarkoita narsistista persoonallisuushäiriötä välttämättä. Voitko hellittää tuota mustavalkoista ajatteluasi hieman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, kuolen nauruun.... Ajatteleeko joku oikeasti näin?! Vai että "sun hyvä teko"
Kyllä, hyvä tekoni vauvan takia. Ajattelin vauvan parasta, en omaani. Jos olisin asettanut itseni vauvan edelle niin olisin ottanut miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Haaveilu vei paljon energiaa ja aikaa, mutta toi samalla jännitystä elämään. Vääränlaista, kai. En ole koskaan pettänyt, mutta olen kieltäytynyt ennenkin ja myös siitä jäi haikeus. ap
Minulta puuttuu varmaan joku oleellinen pätkä loogisen ajattelun ketjusta mutta en nyt oikein ymmärtänyt mistä sinä ap, puhuessasi "haaveilusta" ja se kommentoija joka kirjoitti "kaukoihastuksestaan" olette ihan käytännön tasolla luopuneet?
Minä ymmärrän sekä haaveilun että kaukoihastuksen varsin yksipuoliseksi toiminnaksi jossa tyyppi xy ei välttämättä edes tiedä olevansa henkilön xx romanttisten tunteiden ja kiellettyjen haaveiden kohde?
[ - Entä mitä väliä niillä haaveilla sitten on? Jos tunteita ei viedä suoran toiminnan asteelle vaan xx pitää ne puhtaasti omana pikku salaisuutenaan? Eihän se eroa paljoakaan jonkun leffatähden, artistin tai vastaavan julkisuuden henkilön fanituksesta?
Viatonta unelmointia jota todennäköisesti meistä jokainen on joskus harrastanut, ei siis millään tasolla myöskään "kiellettyä" eikä todellakaan tuomittavaa.
Edes siinä tapauksessa jos/kun mainittu tyyppi xy olisikin tietoinen asemastaan xx:n ihastuksen kohteena mutta toiminta on edelleen yksipuolista - xy on korkeintaan saamastaan huomiosta imarreltu muttei aio millään tapaa tilannetta hyödyntää edes kertaluonteisesti - ei xx tee mitään väärin. Edes raportointivelvollisuutta ei sille "virallisemmalle" puolisolle ole - sillä ainakaan toistaiseksi kukaan eikä mikään ulkopuolinen taho pysty/vaadi/ole oikeutettu kontrolloimaan uniamme ja haaveitamme... En kyllä myöskään ymmärrä miten sen yksipuolisen haaveilun "lopettaminen" olisi jotain niin dramaattista että pitäisi tuntea jotain "eron tuskaa" ja/tai tätä päätöstään katua - sen kuin jatkaa unelmointia! "Luopuu" sitten jatkossa enempi vähitellen? -]
ELI: jos toiminta on kuitenkin jollain tasolla molemminpuolista - xy vastaa xx:n tunteisiin tai jakaa mainitut haaveet - ollaan jo ihan eri levelillä "ei-hyväksytyssä" käytöksessä, vaikka seksiä ei olisikaan (vielä?) harrastettu.
Ei voi puhua "kaukoihastuksesta" tai "haaveilusta" jos xx ja xy viestittelevät tai tapailevat, vaikka harvakseltaankin.
Kaikki ne skenaariot joita meille täällä palstalla tasaisin väliajoin esitellään, ne missä kyseinen ap on analysoinut atomeiksi..
> jokaisen nopean katseen kun "kohde", esmes työkaveri, on kysynyt ottaako ap kahvia,
> jokaisen (tahattoman) kosketuksen baarissa tai hipaisun firman monistuskoneen yllä,
> jopa jokaisen oman autonsa tai kotitalonsa kuvan mitä "kohde" on sattunut faceen tai instaansa postaamaan...
.... ja pyytää ja toivoo hartaasti meitä anonyymejä ja ventovieraita tyyppejä "näkemään merkkejä" sen intohimojensa kohteen vastaamisesta ap:n tunteisiin sekä kertovan tosielämästä kun haaveilija on saanut sen sadun prinssinsä, ja syvästi pettyy kun me pikkasen kokeneemmat tarjoilemme reality checkiä: ei nähdä merkkejä, ei uskota satuihin eikä olla kuultukaan moisista tapauksista.
Tulipa pitkälti tekstiä mutta varsinainen pointti on nyt tässä kontekstissa pyytää h
"haaveilevaa" ap:a ja "kaukoihastelijaa" slightly täsmentämään mitä he termeillään tarkoittavat. - Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne skenaariot joita meille täällä palstalla tasaisin väliajoin esitellään, ne missä kyseinen ap on analysoinut atomeiksi..
> jokaisen nopean katseen kun "kohde", esmes työkaveri, on kysynyt ottaako ap kahvia,
> jokaisen (tahattoman) kosketuksen baarissa tai hipaisun firman monistuskoneen yllä,
> jopa jokaisen oman autonsa tai kotitalonsa kuvan mitä "kohde" on sattunut faceen tai instaansa postaamaan...[.... ja pyytää ja toivoo hartaasti meitä anonyymejä ja ventovieraita tyyppejä "näkemään merkkejä" sen intohimojensa kohteen vastaamisesta ap:n tunteisiin sekä kertovan tosielämästä kun haaveilija on saanut sen sadun prinssinsä, ja syvästi pettyy kun me pikkasen kokeneemmat tarjoilemme reality checkiä: ei nähdä merkkejä, ei uskota satuihin eikä olla kuultukaan moisista tapauksista....]
..... Ovat puhdasta ja viatonta haaveilua ja kaukoihastusta.
Jäi toi yksi oleellinen lause välistä..
[Tätä kuitenkaan kukaan enää lue mutta tulipahan kirjoitettua pari pidemmällä aikavälillä tehtyä havaintoa. Ja juu, en usko stereotyyppiseen romantiikkaan a la harlekiinin "kirjavaliot".. 👰🤵.. 🙅🙅 - Sori. 🙋]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
No, tuolla määritelmällä me kaikki palstailijat taidamme olla narsisteja?
Häpeillen myönnän ajoittain kommentoineeni sellaisiakin aloituksia/aiheita jotka eivät ole olleet erityisen mielenkiintoisia.
Toisaalta ole kokenut että se keskustelu olisi myöskään sitä omaa kommenttiani erityisemmin kaivannut, edes kuvitellut sen jotakuta kiinnostavan.
Olen takuulla joskus sortunut siihenkin syntiin että olen sivistymättömästi ilmaissut ettei ko aihepiiri varsinaisesti osu mielenkiintoni kohteiden top kymppiin, tai edes sadan kärkeen, että se edustaa pikemminkin niitä pahnanpohjimmaisia aiheiden keräilyeriä - mutta tulinpa nyt vastaanneeksi.
Koska se ikäänkuin on näiden keskustelupalstojen idea, että kommentoidaan.
Sellaisia syitä jotka ovat saaneet allekirjoittaneen ylittämään tämän vaatimattoman julkaisukynnyksen, voivat olla esimerkiksi turha luppoaika notkua koneella, tylsistyminen, tai vaikkapa tilapäisesti kadonnut itsekritiikki.
Tai se yksi ainoa kirjoitus keskellä pitkää ketjua joka vaan sattui herättämään tarpeeni lausua sen oman mitättömän kommenttini (tyyliin "asiaa" tai "amen"..). Erityisesti näin voi käydä silloin kun on sitä luppoaikaa notkua koneella, olen tylsistynyt ja/tai tilapäisesti kadottanut itsekritiikkini...
Ai niin, nytkin mun pitää varmaan uskoa että tämäkin turhanpäiväinen kirjoitukseni suorastaan vaati tulla kuulluksi?
Juu ei.
En usko, kuvittele enkä luule.
(Enkä ole ikinä laskenut jotain peukutuksia! Mutta olenko silti Narsisti?🤔...?)
Ei kiinnosta