Tupakoiva äiti on huono äiti.
Pullantuoksuinen leipova äiti on hyvä äiti.
Kommentit (23)
Tupakoiva äiti ei ole äiti ollenkaan. Eikä ihminen. Tupakoitsija ei ole ihminen. Aivan samaa kastia alkoholistin kanssa.
Kenelläkään ei ole oikeutta arvostella toisten äitiyttä. Tupakointi on riippuvuus, mutta ei tietääkseni vaikuta äitiyteen huonontavasti. Toisten arvostelu on epäkunnioittavaa. Vaikka provo aloitus onkin.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoiva äiti ei ole äiti ollenkaan. Eikä ihminen. Tupakoitsija ei ole ihminen. Aivan samaa kastia alkoholistin kanssa.
Jaa.. olen jo viisikymppinen ja äitini 80-vuotias.
On polttanut ikänsä ja ihan paras ja viisain ihminen. Minut on ja sisarukseni on aina kohdattu lempeästi ja ymmrtäen ja tämän olen siirtänyt myös omaan kasvatukseen lapsilleni.
Äidilläni on seitsemän lastenlasta ja suvussa vallitsee yhteisymmärrys ja hyvä olo.
Mutta jos hän ei mielestäsi ole ihminen, niin saat pitää käsityksesi ja muista laittaa valitus joka parveketupakoitsijasta isännöitsijälle...
Totta. Passiivinen tupakointi on vaarallista. Tupakoivat äidit eivät mieti omien lastensa terveyttä. Monta kertaa nähnyt siiderivalaita työntämässä vaunuja tupakka suupielessä. Kerran tästä juoksulenkillä mainitsin yhdelle äidille. Oli pakko huomauttaa. Pojan päätä oikein ympäröi savupilvi. Itsellä yksi lapsi ja pidän huolen ettei kukaan polta sen vieressä.
N24
Samaa mieltä jos tupakoi raskaana tai lapsen vieressä / kotona. Jos polttaa esim viihteellä ilman lasta niin ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit lihavat.
Aloin polttamaan 11-vuotiaana enkä koe silti olevani mitenkään huono äiti. Aina on aikaa kuunnella murheita, lohduttaa, jutella, puuhata yhdessä ja pitää huolta lapsesta ja hänen hyvinvoinnistaan. Älkääkä huoliko, lapselle olen puhunut riskeistä aina ja kertonut rehellisesti mahdollisista terveyshaitoista. Enkä ikinä polttaisi lapsen lähellä.
Mun äiti on maailman paras äiti vaikka tupakoikin.
Älä puhu p*skaa! Mulla on maailman parhain äiti ja myös mahtava isoäiti minun lapsilleni! Hän on huolehtinut minusta ja meistä aina täysillä. En voisi olla kiitollisempi.
Surkea provo AP on itse surkea ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Aloin polttamaan 11-vuotiaana enkä koe silti olevani mitenkään huono äiti. Aina on aikaa kuunnella murheita, lohduttaa, jutella, puuhata yhdessä ja pitää huolta lapsesta ja hänen hyvinvoinnistaan. Älkääkä huoliko, lapselle olen puhunut riskeistä aina ja kertonut rehellisesti mahdollisista terveyshaitoista. Enkä ikinä polttaisi lapsen lähellä.
Silti olet huono äiti. Tupakka on myrkkyä. -5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja nyt jo aiheuttanut lapselle ties mitä allergioita ym. Ja itse kuolee keuhkosyöpään tai copd:iin ennen kuin lapsi on aikuinen. Tupakoivilta isiltä ja äideiltä lapset huostaan.
Tupakointi on inhottavaa, mutta jos äiti ei tupakoi lapsensa seurassa niin eipä se mitenkään huonoksi äidiksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Pullantuoksuinen leipova äiti on hyvä äiti.
Sokeri on myrkkyä.
Eräs tuttu postaa faceen usein kuvia joissa posettaa 3 vuotiaan lapsensa kanssa terassilla, itsellä rööki kädessä. Omasta mielestään on vuoden paras äiti.
Ja sä taas olet niin hyvä ja täydellinen ihminen, kun tuomitset koko jonkun ihmisyyden sen perusteella, tupakoiko vai ei?
Kurjaa, jos sulla on vain huonoja kokemuksia tupakoitsijoista, mutta suurin osa ihan tavallisia ihmisiä, iso osa varmasti parempia kuin itse olet. Eihän se yksi tapa tee ihmisestä läpimätää. On niin paljon pahempia asioita, joiden perusteella jotakuta voisi kutsua huonoksi äidiksi tai ihmiseksi. En voisi koskaan kuvitella haukkuvani jotakuta ketä en tunne, huonoksi vanhemmaksi vain sen perusteella että hän polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja nyt jo aiheuttanut lapselle ties mitä allergioita ym. Ja itse kuolee keuhkosyöpään tai copd:iin ennen kuin lapsi on aikuinen. Tupakoivilta isiltä ja äideiltä lapset huostaan.
Miksi meillä 70-luvun lapsilla on huomattavasti vähemmän allergioita kuin nykyään lapsilla on?
Tupakka ei siis ole selittävä tekijä. Silloin joka toisessa kodissa poltettiin säännöllisesti sisälläkin.
En tietenkään pidä tätä hyvänä asiana ja hyvä että nyt toisin. Kuitenkin tämä järkyttävä demonisointi kauhistuttaa.
Tiestittekö, että auton sisäilma lapselle ruuhkassa on erittäin epäterveellistä?
Onko se epäihminen, joka kuljettaa lastaan autossa?
Vierailija kirjoitti:
Ja sä taas olet niin hyvä ja täydellinen ihminen, kun tuomitset koko jonkun ihmisyyden sen perusteella, tupakoiko vai ei?
Kurjaa, jos sulla on vain huonoja kokemuksia tupakoitsijoista, mutta suurin osa ihan tavallisia ihmisiä, iso osa varmasti parempia kuin itse olet. Eihän se yksi tapa tee ihmisestä läpimätää. On niin paljon pahempia asioita, joiden perusteella jotakuta voisi kutsua huonoksi äidiksi tai ihmiseksi. En voisi koskaan kuvitella haukkuvani jotakuta ketä en tunne, huonoksi vanhemmaksi vain sen perusteella että hän polttaa.
"iso osa varmasti parempia kuin itse olet" :D juu, varmasti. Ihan kuin huonot tavat ja elämäntyylit eivät kulkisi käsikädessä, kuinka monta hybäpalkkaista, sivistynyttä, korkeasti koulutettuja ja muuten hyvin terveellisesti elävää tunnet joka kuitenkin tupakoi? Jep, en minäkään tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meillä 70-luvun lapsilla on huomattavasti vähemmän allergioita kuin nykyään lapsilla on?
Tupakka ei siis ole selittävä tekijä. Silloin joka toisessa kodissa poltettiin säännöllisesti sisälläkin.
En tietenkään pidä tätä hyvänä asiana ja hyvä että nyt toisin. Kuitenkin tämä järkyttävä demonisointi kauhistuttaa.
Tiestittekö, että auton sisäilma lapselle ruuhkassa on erittäin epäterveellistä?
Onko se epäihminen, joka kuljettaa lastaan autossa?
Oikeasti et nää mitään eroa siinä että on asioita joille ei voi mitään ja sitten asioita joille voi? Jos lapseni kaupungilla joutuu hengittämään saasteita on ihan sama vaikka hönkiä röökinsavut hänen naamalleen?
Periaatteessa joo, mutta mielummin ottaisin tupakantunkkaisen äidin joka muuten on hyvä ihminen, kuin pullantuoksuisen ilkeän äidin.