Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla mennyt satoja euroja rahaa jouluun ( lahjat, ruuat) ja itselle jäi " luu käteen"

Vierailija
26.12.2017 |

Itse olen juuri sellaisessa tilanteessa. Ei saisi olla marttyyri ja tottakai lapset haluaa lahjoja, ovat niin pieniä etteivät itse osaa ajatella ostaa lahjoja muille. Mutta olis se ollut kiva saada jotakin itsekin, mutta ei. Appivanhemmat ei edes joulukukkaa tuoneet ja koko porukka odotti täällä sohvalla, kun itse olin kaiken kukkuraksi joulun vielä duunissa. Sen jälkeen sitten alat palvelemaan sukulaisia. Olen niin loppu tästä, itku pääsee. Ja mainittakoon, että mies oli pyytänyt vanhempansa tänne edellisenä iltana, vaikka oltiin sovittu ettei ketään pyydetä aikataulujeni takia. Mutta sitten kuitenkin pyysi, kun "eihän heistä haittaa ole kun ruokaa kyllä riittää"..... Tottakai mies maksaa meillä isommat kulut, mutta kun itse huolehdin ruuat ja lahjat, niin jotenkin nyt tilanne korostui.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan työoäiväsi päättyi?

Vierailija
22/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 6 ois voinut kertoa viestinsä nätimminkin vaikka tietyllä tapaa on oikeassa.

Tottakai kaikki odottaa että sinä teet kaiken kun aiemminkin olet tehnyt. Kannattaa opetella sitä itsekkyyttä.

Totta, niin olisinkin voinut kertoa.

Minua vain risoo, kun esimerkiksi työelämässä nämä kynnysmatot aiheuttavat valtavasti haittaa. Tänäkin syksynä eräs ylikiltti naistyöntekijä sanoi vain joo kaikille projekteille, mistä koitui pitkä saikku ja paha syyllisyys kaikille työkavereille.

Kertokaa, millä lailla tämä oppi menee parhaiten perille, niin lupaan käyttää sitä aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro 6 ois voinut kertoa viestinsä nätimminkin vaikka tietyllä tapaa on oikeassa.

Tottakai kaikki odottaa että sinä teet kaiken kun aiemminkin olet tehnyt. Kannattaa opetella sitä itsekkyyttä.

Minua vain risoo, kun esimerkiksi työelämässä nämä kynnysmatot aiheuttavat valtavasti haittaa. Tänäkin syksynä eräs ylikiltti naistyöntekijä sanoi vain joo kaikille projekteille, mistä koitui pitkä saikku ja paha syyllisyys kaikille työkavereille.

Kertokaa, millä lailla tämä oppi menee parhaiten perille, niin lupaan käyttää sitä aina.

Lopeta olemasta vittumainen ja ole rakentava.

Vierailija
24/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nämä jutut tule kellekään yllätyksenä? Sitä saa uhrautua ihan niin paljon kuin sielu, kukkaro ja ruumis sietävät, ja ottajia on, mutta vain typerys odottaa toisten lukevan salaisia ajatuksia siitä, että pitäisi korvata kaikki jotenkin. Älä anna, jos valitat, ja jos annat, niin tiedä jo edeltä käsin missä mennään.

Vierailija
25/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen! Millaiset kynnysmatot suostuu syyllistymään toisen sairauslomasta?!

Kasvattakaa selkäranka.

(Tosin veikkaan et olette oikeesti tehneet muutakin, todennäköisesti kiusaatte)

Vierailija
26/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittumaisuudesta en varmastikaan pääse eroon, mutta mielelläni olisin rakentava. Kerro vain konkreettisesti, miten viestin saa parhaiten perille.

Vierailija
27/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen! Millaiset kynnysmatot suostuu syyllistymään toisen sairauslomasta?!

Kasvattakaa selkäranka.

(Tosin veikkaan et olette oikeesti tehneet muutakin, todennäköisesti kiusaatte)

Totta kai siitä tulee syyllisyyttä, kun ei ole huomannut toisen kuormittavan itseään siinä vieressä töillä, jotka olisi hyvin voinut tehdä joku muukin. Totta kai tämä ihminen on itse ensisijaisesti vastuussa siitä, mihin suostuu, mutta totta kai jokainen välittävä kollega toivoo, että olisi pystynyt estämään toisen työuupumuksen.

Vierailija
28/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittumaisuudesta en varmastikaan pääse eroon, mutta mielelläni olisin rakentava. Kerro vain konkreettisesti, miten viestin saa parhaiten perille.

No arvasinkin että on sulle vähän liian haastavaa. Vuorovaikutus toimii kuitenkin molempiin suuntiin ja edellyttää sultakin panostusta eikä toisen haukkumista. Ei ihme, et jäi saikulle.

Vierailija
29/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sattumalta nainen?

On varmaan kurjaa olla luonteeltaan tuollainen kynnysmatto. Itse en koskaan järjestä sellaisia juhlia, joita en itse halua järjestää, ja siitä ei ole ollut koskaan mitään haittaa! Terve omanarvontunto ja itsekkyys ovat kyllä äärimmäisen hyödyllisiä ominaisuuksia.

Juuri näin! Sosiaalisilla pakoilla saa uuvuttaa itsensä, jos tahtoo, niitä riittää joka lähtöön. Niistä voi myös irtisanoutua, tai noudattaa niitä vain soveltuvin osin. T: kohta aikuisen lapsen äiti (joka ei ole myöskään kuskannut harrastuksiin eikä leiponut myyjäisiin, lapsi ei silti mennyt pilalle.)

Joo, jostain syystä useimmiten nää "minä en tee mitään muiden eteen koskaan" ei vaikuta yhtään sen onnellisimmilta tai levänneimmiltä kuitenkaan...

En tunne yhtään sellaista ihmistä, joka ei tee mitään muiden eteen koskaan. En myöskään itse kuulu heihin, ja olen silti onnellinen ja hyvin levännyt. Ehkä juuri siksi - en olisi, jos olisin yrittänyt revetä joka paikkaan, johon olisi "pitänyt". -ed.

Musta on ihan sairaan surullista, ettet ole suostunut kuskaamaan sun lasta harrastuksiin tms. Meidän porukat oli just tuollaisia ja joo eihän me "pilalle menty" (ihan ku se nyt olis se lasten kasvatuksen ykköstavoite sitten), mutta kyllä sen eron huomaa perheisiin nähden, joissa oltiin valmiita tekemään jotain toisten eteen... Itse jouduin hirveesti opettelemaan auttamaan edes joskus muita ja asettumaan toisen asemaan.

Mun oli pakko priorisoida aika ja voimat, kävin töissä ja kotona hoidin muutaman vuoden sairasta puolisoa (joo, ei normaalitilanne, tiedän, kuntoutui myöhemmin). Kompromissi löytyi valitsemalla asuinpaikka niin, että busseja kaupunkiin (20 min matka) meni parhaimmillaan 8 minuutin välein. Periaatteessa lapsen/nuoren tilanne oli siis sama kuin omassa nuoruudessani, jos ei saa mentyä bussilla, ei kiinnosta riittävästi. Ajat olivat joskus toiset; mun vanhemmilla ei ollut autoa, jolla kuskata, mutta ei niissä autollisissakaan perheissä kuskattu. Meillä ei ole kenelläkään ollut ongelmia asettua toisen asemaan, arjen myötä siihen on kasvettu itse kukin.

Vierailija
30/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa mennyt jo pidempään huonosti.

Tein joulun täysin ilman miestä, mies myös keksi pyytää vanhempansa meille tosta vaan, ilmoitti asian aattona. Joulupöytänä tuli vaikka mitä päänaukomista. Tää sun tekemä rosolli on sitten tosi pahaa. Äiti, anna mun akalle sun reseptisi, eihän tätä voi selvinpäin syödä. Tätä oli meillä ruokailu.

Pukki tuli ja arvaa monta lahjaa sain ? 0. Jopa appivanhemmille keksin kaapista kivat lahjat. Apelle viskipullon ja anoppi sai itselleni ostamia taika-astioita nyt keräilykampanjasta.

Mies siinä sitten vähän humalassa sanoi en ole ollut kiltti.

Joulupäivänä sitten appivanhemmat lähti. Mies kysyi voinko heittää, kun oli juonut eilen. Tietenkin. Kysyin tuleeko mukaan, ei halunnut. Sanoin en halua yksin ajaa kotiin. Ei silti halunnut. Ilmoitin en sitten minäkään lähde. Kunnon marttyyrinä lähti sitten mukaan.

Pyysin, että mies kantaa vanhempien laukut sisälle ja mitä minä tein sillä aikaa ? Ajoin tieheni.

Tulin kotiin, laitoin oven takalukkoon niin ettei pääse edes avaimella sisään. Tänään tuli lukkoseppä vaihtamaan avaimet, ilmoitin isännöitsijälle mies ei enää asu täällä.

Lapset eivät ole mitään mieltä (14,11 ja 5).

Laitoin tekstiviestin miehelle saa eropaperit minulta asp.

Asunto on minun nimissä. Appivanhemmat menettivät asuntonsa, kun takasivat toisen lapsen lainan ja mies myi omansa kun muutti luokseni ja vanhemmat asuvat nyt asunnossa, jonka mies osti asuntorahoillaan.

Mies oli esikoiselle puhunut tosi rumasti puhelimessa. Vastasi vaan isä käyttäytyi tosi rumasti jouluna ja ei halua jutella hänen kanssaan.

Mun kännykkä oli tietenkin täynnä huoritteluja ja muita. Pitää kaikki tallentaa.

Olipahan tää vähän ilkeesti tehty, mutta mitta paloi täysin. Ja on tosi hyvä fiilis.

Vierailija
31/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No arvasinkin että on sulle vähän liian haastavaa. Vuorovaikutus toimii kuitenkin molempiin suuntiin ja edellyttää sultakin panostusta eikä toisen haukkumista. Ei ihme, et jäi saikulle.

Koetapa nyt olla itse sanasi mittainen eli rakentava ja opeta viisaampana, millä tavalla tämä viesti menisi sinun mielestäsi parhaiten aloittajalle läpi.

Vierailija
32/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetapa nyt olla itse sanasi mittainen eli rakentava ja opeta viisaampana, millä tavalla tämä viesti menisi sinun mielestäsi parhaiten aloittajalle läpi.

Etkö tosiaan osaa ilmaista itseäsi haukkumatta ja tarvitset siihen apua muilta??

Esim näin:

Ikävää, että joulusi meni pilalle, mutta jokainen on oman onnensa seppä ja aikuisella on vastuu ilmaista itseään sillä tavoin, että tulee oikein ymmärretyksi.

Mikä tässä on niin älyttömän vaikeaa?

Vierailija
33/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa mennyt jo pidempään huonosti.

Tein joulun täysin ilman miestä, mies myös keksi pyytää vanhempansa meille tosta vaan, ilmoitti asian aattona. Joulupöytänä tuli vaikka mitä päänaukomista. Tää sun tekemä rosolli on sitten tosi pahaa. Äiti, anna mun akalle sun reseptisi, eihän tätä voi selvinpäin syödä. Tätä oli meillä ruokailu.

Pukki tuli ja arvaa monta lahjaa sain ? 0. Jopa appivanhemmille keksin kaapista kivat lahjat. Apelle viskipullon ja anoppi sai itselleni ostamia taika-astioita nyt keräilykampanjasta.

Mies siinä sitten vähän humalassa sanoi en ole ollut kiltti.

Joulupäivänä sitten appivanhemmat lähti. Mies kysyi voinko heittää, kun oli juonut eilen. Tietenkin. Kysyin tuleeko mukaan, ei halunnut. Sanoin en halua yksin ajaa kotiin. Ei silti halunnut. Ilmoitin en sitten minäkään lähde. Kunnon marttyyrinä lähti sitten mukaan.

Pyysin, että mies kantaa vanhempien laukut sisälle ja mitä minä tein sillä aikaa ? Ajoin tieheni.

Tulin kotiin, laitoin oven takalukkoon niin ettei pääse edes avaimella sisään. Tänään tuli lukkoseppä vaihtamaan avaimet, ilmoitin isännöitsijälle mies ei enää asu täällä.

Lapset eivät ole mitään mieltä (14,11 ja 5).

Laitoin tekstiviestin miehelle saa eropaperit minulta asp.

Asunto on minun nimissä. Appivanhemmat menettivät asuntonsa, kun takasivat toisen lapsen lainan ja mies myi omansa kun muutti luokseni ja vanhemmat asuvat nyt asunnossa, jonka mies osti asuntorahoillaan.

Mies oli esikoiselle puhunut tosi rumasti puhelimessa. Vastasi vaan isä käyttäytyi tosi rumasti jouluna ja ei halua jutella hänen kanssaan.

Mun kännykkä oli tietenkin täynnä huoritteluja ja muita. Pitää kaikki tallentaa.

Olipahan tää vähän ilkeesti tehty, mutta mitta paloi täysin. Ja on tosi hyvä fiilis.

Girl, you rock! Oon niin ylpee sinusta! Kaikkea hyvää jatkossa sinulle!

Vierailija
34/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tosiaan osaa ilmaista itseäsi haukkumatta ja tarvitset siihen apua muilta??

Esim näin:

Ikävää, että joulusi meni pilalle, mutta jokainen on oman onnensa seppä ja aikuisella on vastuu ilmaista itseään sillä tavoin, että tulee oikein ymmärretyksi.

Mikä tässä on niin älyttömän vaikeaa?

Hienoa! Sitten kun vielä itse otat omasta neuvostasi vaarin, meitä ei pysäytä mikään.

Vierailija
35/35 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sattumalta nainen?

On varmaan kurjaa olla luonteeltaan tuollainen kynnysmatto. Itse en koskaan järjestä sellaisia juhlia, joita en itse halua järjestää, ja siitä ei ole ollut koskaan mitään haittaa! Terve omanarvontunto ja itsekkyys ovat kyllä äärimmäisen hyödyllisiä ominaisuuksia.

Juuri näin! Sosiaalisilla pakoilla saa uuvuttaa itsensä, jos tahtoo, niitä riittää joka lähtöön. Niistä voi myös irtisanoutua, tai noudattaa niitä vain soveltuvin osin. T: kohta aikuisen lapsen äiti (joka ei ole myöskään kuskannut harrastuksiin eikä leiponut myyjäisiin, lapsi ei silti mennyt pilalle.)

Joo, jostain syystä useimmiten nää "minä en tee mitään muiden eteen koskaan" ei vaikuta yhtään sen onnellisimmilta tai levänneimmiltä kuitenkaan...

En tunne yhtään sellaista ihmistä, joka ei tee mitään muiden eteen koskaan. En myöskään itse kuulu heihin, ja olen silti onnellinen ja hyvin levännyt. Ehkä juuri siksi - en olisi, jos olisin yrittänyt revetä joka paikkaan, johon olisi "pitänyt". -ed.

Musta on ihan sairaan surullista, ettet ole suostunut kuskaamaan sun lasta harrastuksiin tms. Meidän porukat oli just tuollaisia ja joo eihän me "pilalle menty" (ihan ku se nyt olis se lasten kasvatuksen ykköstavoite sitten), mutta kyllä sen eron huomaa perheisiin nähden, joissa oltiin valmiita tekemään jotain toisten eteen... Itse jouduin hirveesti opettelemaan auttamaan edes joskus muita ja asettumaan toisen asemaan.

Sama. Itse todellakin kuskaan muksut harrastuksiin vaikka puolikuolleena. Rankkaa on välillä ja mielellään heittäytyisi edes hetkeksi sohvalle, mutta rakastan lapsiani. Ja he harrastuksiaan. Jotain uhrauksia luulisi jokaisen vanhemman tekevän lastensa eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän