Jos olisit sanonut jouluna asiat suoraan, niin mitä olisit sanonut, ja kenelle?
Joutu tuossa jouluna taas selitellä parhain päin asioita, vastata idioottikysymyksiin lempeästi, nauraa tyhmille jutuille, ja esittää muutenkin mukavaa. Mitä SINÄ olisit sanonut tai tehnyt, jos olisit sanonut juuri niin kuin itsestä olisi sillä hetkellä tuntunut?
Minä olisin sanonut veljen vaimolle, että tulet varmasti kohta jätetyksi, kun olen noin tyhmä ja ilkeä, sosiaalisesti nollatasolla oleva persimys.
Kommentit (15)
Olisin sanonut kaverini kumppanille, että vedä ittes kiikkuun tai voin jeesata kyllä ja lopettaa sut vaikka lapiolla.
Olisin sanonut isovanhemmilleni että se on pelkkää paskapuhetta että kohtelisivat meitä lapsenlapsia tasapuolisesti. N23
Olisin sanonut tädilleni että lopettaa sen hermostuttavan negatiivisen hössöttämisen ja pätemisen asioista joista ei oikeasti tiedä.
Miksi ette sano asioita, miksi hyödynnätte läheistenne välittämistä teistä, jota ette selkeästikään ansaitsisi, jos he tietäisivät totuuden teistä?
Olisin sanonut anopille, etten viihdy sen seurassa ja tunnen sitä kohtaan luottamuspulaa. Se utelee liikoja ja juoruaa eteenpäin selän takana (on jäänyt näistä puheista kiinni). Tunnen oloni epämukavaksi sen seurassa, olen aina varuillani ja tarkkana, mitä milloinkin sanon.
Olisin sanonut sukulaisille etten halua viettää joulua heidän kanssaan, mutta valitsin korrektimman tien; sanoin joutuvani töihin joulunpyhiksi. Sen verran narrasin että oikeasti ilmoittauduin vapaaehtoiseksi tekemään pyhät. Käyn vanhemmilla sitten välipäivinä, jouluruuan rääppiäiset ilman riehuvaa lapsilaumaa sopivat minulle.
Jos olisin saanut puheyhteyden oharit tehneeseen pukkiin, niin pari valittua sanaa olisi tullut sanottua!
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin saanut puheyhteyden oharit tehneeseen pukkiin, niin pari valittua sanaa olisi tullut sanottua!
Pukkia pataan, niin oppii olemaan!
Olisin sanonut äidilleni, ettei kailottaisi suureen ääneen pikkusiskoni tyttären terveyteen liittyviä asioita kaikille esim. minulle. Siskontyttö on onneksi vasta parivuotias eikä ymmärrä, mutta äitini on sellainen joka on huudellut koko suvulle ja tuttavapiirille mm. minun allergiani, ensimmäiset kuukautiseni, sairaalakäynnit, leikkaukset jne. suunnilleen turistiripulia myöten. Teki tätä vielä kun olin jo parikymppinen. Pelkään että hän tulee pistämään nenänsä yhtä lailla siskontytön asioihin, kyselemään tytöltä kaikkea epämukavaa ja juoruilemaan kaikille. Ei hän pahaa tarkoita, hän ei vaan yksinkertaisesti tajua.
Miehen veljen tyttöystävälle että antaisi muillekin puheenvuoron. Jauhoi hassuista sattumuksistaan jouluaterialla varmaan 2h ja kaikki vastailivat kiusaantuneina... Jotkut ne rakastaa omaa ääntään
Olisin sanonut entiselle erittäin hyvälle ystävälleni että joulurauhaa, vaikka hän mun mielen on pahoittanut ja välirikkomme aiheuttanut raukkamaisilla teoillaan. Mietin sellaista korttiakin missä luki jotenkin kauniisti, että jos jouluna lämpimän ajatuksen ystävälle sois, se kaikkein paras lahja ois. Mietin tätä entistä ystävääni usein, mutta en suostu huonoon kohteluun. Olen valmis antamaan anteeksi, jos hän sitä pyytää.
Mikse te vietätte joulua näiden kanssa?
Olisin sanonut äidille että en jaksa hänen jatkuvaa ääretöntä negatiivisuutta ja iän ikuisten asioiden jankutusta. Hänen seurassaan oltuani olen aina pahalla mielin ja ärsyyntynyt. Ja edes jouluna ei voi olla jauhamatta paskaa.
Ja voi kuinka taistelen sitä vastaan etten itse toimi samalla tavalla!
Olisin sanonut myös veljen vaimolle, että olisi voinut osallistua jouluvalmisteluihin, ruuanlaittoon, tarjoiluun ja siivouksiin kun vanhempieni luona asuivat reilun viikon verran. Hänen mielestään ei tarvitse.