Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite uuden työttömyysturvalain kumoamisesta

Vierailija
26.12.2017 |

Itse jäin vähän pohtimaan tuota seuraavaa pätkää perusteluissa:

"Työnhakija ei kuitenkaan päätä rekrytointiprosessin tuloksista, vaan työnantaja niistä päättää, joten on kohtuutonta rangaista työnhakijaa siitä, että työnantajan rekrytointivalinta ei ole osunut häneen.

Työnhakija ei myöskään päätä siitä, onko omalla kotiseudullaan hänen urasuunnitelmiaan tukevia työllisyyspalveluita edes tarjolla, saatikka siitä, tuleeko hän valituksi hänen hakemiinsa palveluihin, vaan TE-toimisto päättää molemmista, joten on kohtuutonta rangaista työnhakijaa siitä, että hän ei ole saanut TE-toimistoltaan hänen tarvitsemiaan palveluita.

Samoin muissakin työllisyysasioissa; päätös tuloksista ei juurikaan ole työnhakijan käsissä. "

Minun mielestäni työnhakijalla on tässä oma vastuunsa. Ei ole kerta, eikä ensimmäinen, kun työtön työnhakija menee työhaastatteluun vain saadakseen työkkäritukensa jatkumaan vailla aikomustakaan tosissaan hakea kyseistä työpaikkaa ja myös tämän selkäesti tuo haastattelijalle ilmi. Jonkunlainen kannustin siitä, että työhaastattelu sujuu hyvin, on hyvä olla myös sen työnhakijan omalla vastuulla.

Toisessa kohtaa, jos asuu paikkakunnalla, jossa ei pääse omaa toiveuraa vastaavaan koulutukseen, on mielestäni ihmisen omalla vastuulla muuttaa kuntaan, missä voi ensinnäkin opiskella kyseisen ammatin ja toisekseen, työllistyä siinä. Eli kyllä tähänkin voi itse vaikuttaa.

Myös muissa työllistymisprosesseissa, kyllä se oma panos nyt jotainkin painaa.

Perustelkaa tyhmälle ap:lle, miksi mun pitäisi allekirjoittaa tuo kansalaisaloite tämän lain kumoamisesta!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV ei anna julkaista linkkiä, mut kansalaisaloite.fi:stä löytyy otsikolla "Kumotaan HE 124/2017 vp"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä