Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söikö joku itsensä ähkyyn jouluna?

Vierailija
26.12.2017 |

En väitä olevani itse mikään terveen elämän mallikappale, mutta silti on minusta outoa miten jollekin voi käydä noin. Syövätkö he pelkkää kinkkua mahan täyteen ja vielä torttuja ja suklaata päälle? Perinteiset jouluruuathan ovat hyvinkin kasvispitoisia herkkuja ja jos niillä mahansa täyttää, niin väitän, ettei ähkystä ole tietoakaan.
Meillä on joulupöydässä "kaikkea", on kinkku, graavikalat, sillit, rosollit, laatikot... Itse tykkään ihan sairaasti rosollista, sen jälkeen kun anoppilassa opin, että sen voi tarjota ranskalaisen kastikkeen kanssa eikä kermavaahdon (anoppi on laktoosi-intolerantikko). Ennen inhosin rosollia mutta syy siihen olikin tuo käsittämätön kermavaahto eikä salaatti sinänsä. Minulle maistuu kinkku, mutta pari viipaletta riittää ja loput lautasella onkin sitten kasvisruokia. Eikä tule ähky. Suklaasta tykkään mutta tänä jouluna meille ei tullut hankittua sitäkään enkä sitä osaa edes kaivata, vaikka yleensä pidän sitä jouluun liittyvänä asiana (muulloisin en sitä juurikaan syö).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen virheen tehnyt joskus teini-ikäisenä ja olo oli sen verran ikävä, että sen jälkeen olen ymmärtänyt pitäytyä kohtuudessa (joulunakin).

Vierailija
2/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenköhän älynväläys oli alunperin tarjota rosollin kanssa kermavaahtoa? Kyllä se mansikoihin ja kakkuihin sopii, mutta että salaattiin??? Tykkääkö joku siitä oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin välttämään jouluähkyn. Vaikuttavana tekijänä tympeästi särkevä hammas. Ei muuten särje, mutta kun puree, niin sitten tuntuu ikävää painetta. Ei tehnyt mieli syödä mitään suklaita tai muita makeita eikä mitään mikä voisi jäädä hampaanväliin. Eli söin lähinnä laatikoita, salaatteja (kevyt puruvastus), vähän kinkkua ja vähän karjalanpaistia (enimmäkseen lientä ja pehmenneitä porkkanoita). Kahvin kanssa söin jälkiruokaa hyvin vähän. Sen verran sain syötyä jouluruokia, että hyvästä mausta sain nauttia. Jospa sitä huomenna pääsis näyttämään tuota hammasta lääkärille. Ihanaa kun ei tullut ähkyä eikä turvotusta. Ehkä tästä opin tulevia jouluja varten jotain.

Vierailija
4/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tulee tosi huono olo ja menee joulu pilalle. Ennemmin syön useammin ja pienempiä annoksia.

Vierailija
5/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin. tein niin pirun hyviä laatikoita että niillä ja kaikella muulla jouluruualla sain itseni kamalaan ähkyyn.

Vierailija
6/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöytäni koostui vegaanisista ruoista ja herkuista, eli todellakin kasvisruokaa mätin menemään. Ja hirvee ähky. :D Ei se mitä syö, vaan miten paljon syö...

Vierailija
7/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenköhän älynväläys oli alunperin tarjota rosollin kanssa kermavaahtoa? Kyllä se mansikoihin ja kakkuihin sopii, mutta että salaattiin??? Tykkääkö joku siitä oikeasti?

Minä tykkään! Muuten en kermavaahdosta välitä enkä esim. mansikoihin sitä koskaan lisäisi.

Vierailija
8/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja piti vielä sanoa, että vaikka lanttu- ja porkkanalaatikoita syön, niin minusta ne ovat sen verran raskasta ruokaa, että saisin niistä liiallisesti syötynä ähkyn, vaikka jonkun mielestä ilmeisesti kasvisruualla ähky ei onnistu.

Syön kaikkea jouluna vain vähän, joten pahaa oloa ei tule.

Vierailija
9/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupöytäni koostui vegaanisista ruoista ja herkuista, eli todellakin kasvisruokaa mätin menemään. Ja hirvee ähky. :D Ei se mitä syö, vaan miten paljon syö...

Mutta kasvisruoka sulaa nopeammin, joten ähky kestää vähemmän aikaa. Tai sitten olet syönyt todella, todella paljon liikaa tai ehkä keittänyt kaiken rasvassa?

Vierailija
10/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä paljon jouluna, mutta en koskaan sellaiseen epämukavaan ähkyyn asti, mitä kaikki tuntuvat valittavan. Ehkä johtuu siitä, että pysyttelen kaukana lihoista, otan laatikoita aina vain korkeintaan kaksi ruokalusikallista kutakin ja syön salaattia myös. Santsiannoksen syön tietysti, kuten jouluun kuuluu :)

Vierailija
11/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei paljoa tarvittu. Normaali kalorimääräni arkena on n 1300kcal joten pakostihan tuota tuli syötyä tuplasti vaikka kuinka yritti ottaa suupaloja kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi