Enterorokko kokemuksia?
Meillä taitaa olla kyseinen rokko. Ekat 2 päivää jotenkin ahdistunut olo, kolmantena heikko olo +kuvotus, neljäntenä kuvotus jatkuu, joten olin suosiolla vesilinjalla vaan, huomasin suussani myös näppyjä.
Alahuulen sisäpinta näppyjä täynnä, jokunen pieni nielussa. Tänään viidentenä päivänä oli yksi näppy/vesikello sormessa, vähän sormenpäitä pakotti. Hieroin tuoretta inkivääriä kynsiin ja sormiin, vesikello puhkesi ja jätti vain pienen jäljen...
Uskaltauduin syömään ja olo on kurja taas, jo 4 tuntia ollut. Kuvottaa, heikottaa, hikoiluttaa..
Lapsi 6-v torstaina oli superväsynyt, myös eskarissa huomattiin. Väsymys jatkui perjantaina, joten jäi kotiin. Lauantaina bongasin näpyt hänen suussaan. Tänään suurentuneet, näyttävät vaaleilta ja kielessäkin oli.. lapsi syö pieniä määriä kerrallaan, juo ihan hyvin.
Niin myös kasvoissa on ollut jo muutaman päivän suupielien lähellä meillä molemmilla pienen pieniä finnin näköisiä näppyjä. Hieroin eilen omaan nassuun sitruunaa ja näyttää auttaneen.
Ruokasoodaa olen ottanut aamuin illoin, sekä sitruunavettä jonkun verran juonut...maitohappobakteerit myös tupla-annostuksella molemmilla.
Onpa pitkäveteinen tauti! Kestää ja kestää..
Onko minkälaisia kokemuksia tästä taudista?
Kommentit (4)
Mulla oli tänä syksynä. Ensin kuumetta. Sitten suuhun yksi rakkula ja sormessa 2. Jalkapohjassa 1 punainen läntti. Helpolla pääsin.
Joo aika hurjia kokemuksia olen kuullut, että sillai helpolla oon/ ollaan pääsemässä.. ap
Meidän kaksivuotias tyttö on ehtinyt sairastaa taudin jo kahdesti, ja rokko on yksi kamalampia tauteja, joita on ollut. Kuume on todella korkea ja suu / nielu niin täynnä kipeitä rakkoja, että edes juominen ei onnistunut, vaikka särkylääkkeitä vedeltiin maksimit. Tästä seurauksena oli ihan viittä vaille letkuun joutuminen nestehukan välttämiseksi. Pakkojuottaminen ruiskulla oli aivan kaameaa ja onnistui huonosti kirkuvan ja vastaan taistelevan lapsen kanssa. Tauti kestää myös kauan, n. viikon. Pahin vaihe kesti ehkä neljä päivää.
Itselleni nousi korkea kuume, joka ei meinannut laskea edes särkylääkkeillä. Miehelle tuli rakkoja käsiin ja jalkoihin, ja oli kuulemma hirvein tauti ikinä. Kynnet lähtivät sitten vähän ajan päästä.
Taudista sanotaan usein, että se on usein vain lievä lastentauti, mutta meillä se on kaikilla ollut jotain ihan muuta. Harmi, että rokon aiheuttavia viruksia on niin paljon, että ei paljon auta, että saa suojan yhtä vastaan. Rokko myös tarttuu tosi helposti. Seuraavaa syksyä ja enterorokkoa odotellessa...
Huonoja kokemuksia. Helvetillinen kutina käsissä 1,5 vuorokautta. Luulin tulevani hulluksi. Suun rakot oli kipeitä kuin aftat. Pari viikkoa myöhemmin lähti sitten nahat käsistä ja kynnet myös. Lapsi 2 vee pääsi paaaaljon helpommalla.