Siis mitä ihmettä? Sain ystävältä äsken tekstiviestin,
etteivät tänä vuonna lähetä joulukorttia vaan lahjoittavat rahan hyväntekeväisyyteen. Ihan ok tietenkin jokainen päättää ihan itse mihin rahansa laittavat, mutta miksi lähettää tällainen viesti?? Pitääkö minun nyt kiittää ystävää vai vaan kehua?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
etteivät tänä vuonna lähetä joulukorttia vaan lahjoittavat rahan hyväntekeväisyyteen. Ihan ok tietenkin jokainen päättää ihan itse mihin rahansa laittavat, mutta miksi lähettää tällainen viesti?? Pitääkö minun nyt kiittää ystävää vai vaan kehua?
Älä tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
No ehkäpä siksi ettet luulisi niiden jättäneen lähettämättä korttia siksi että olisivat sinulle jostain kiukkuisia.
Näin kertovat, ettei ole mitään henkilökohtaista teitä kohtaan, kun korttia ei tullu....
Ajatteli varmaan ilmoittaa. Olet ehkä niitä ihmisiä, jotka alkaa spekuloimaan kortin lähettämättömyyttä ja analysoimaan ystävyyttänne ja kuluneen vuoden tapahtumia ja syitä, miksi ei lähettänyt korttia.
Imoittivat, koska saatat suuttua kun et saa heiltä korttia.
"Minä puolestani ostin vuohen nigaraguaan ja katalonialaiseen bambumajaan uuden savupiipun - joten nou joulucards täältä tänäkään xmas teille!!
No itse sanoisin jotain että ai no sehän on kiva idea ja toivottaisin hyvät joulut :)
Vierailija kirjoitti:
"Minä puolestani ostin vuohen nigaraguaan ja katalonialaiseen bambumajaan uuden savupiipun - joten nou joulucards täältä tänäkään xmas teille!!
Ja vuohiparka tulee uhratuksi taikauskolle :,(
Ilmoitti, ettet ihmettele, miksi he eivät muista sinua tänä vuonna niinkään pienellä eleellä kuin joulukortilla. Sinun tulee nyt riemuita tuosta hyväntekeväisyysteosta ja kehua, kuinka hienoja he ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ AUTAN MIELUUMMIN OMAN MAAN KÖYHIÄ. Heitä on nykyään tosi paljon :(
Ostivatko vuohen perseraiskattavaksi?
Näistä viesteistä tulee vähän epämiellyttävä olo. Me lähetämme joulukortteja sekä laitamme rahaa hyväntekeväisyyteen. Tätä jälkimmäistä ei kirjoiteta korttiin eikä muutenkaan kerrota milloinkaan kelleen.
Te jotka näitä viestejä lähetätte, oletatteko että kortin lähettäjät ei tue hyväntekeväisyyskohteita?
Vierailija kirjoitti:
Ostivatko vuohen perseraiskattavaksi?
Vuohiparkojen anukset ja kurkut ei ole turvassa joulun aikanakaan.
Ostaisivat vaik syöpäsäätiön korttei ja lähettelisivät niitä. Kaks kärpäst yhel iskul.
Mut älä vastaa midist. Omatunno ja ego pönkittämist toi tollane toitottamine.
No en taatusti loukkaannu, jos ei joku laita korttia :) kieltämättä silti hieman kummastutti, että joku lähettää selityksen miksei korttia tule. Miksei vaan voi laittaa tekstiviestillä joulun toivotuksia? AP
Tuommoiset tyypit on ärsyttäviä. Typerää oman erinomaisuuden korostamista. Lahjoittakaa mitä haluatte ja minne haluatte mutta älkää kehuko sillä kavereille. Minäkin lahjoitan mutta en leuhki sillä muille.
Ja Tätä julistavat ihmiset, jotka eivät muutenkaan lähetä kortteja... En minäkään tajua, miksi hyväntekeväisyydellä pitäisi retostella. Muutenko siitä ei saa Hyvää mieltä itselle, elleivät kaikki puolitutut somekaveritkin tiedä.
Kysy, saatko päättää mihin hyväntekeväisyyteen? :)