Minkälaista joulua vietät ja minkälaista haluaisit viettää?
Vietän;
Perhejoulua, lapset ja mies. Omakotitalo. Pöydässä jouluna kaikkea mahdollista. Mies pahalla päällä ja minä yritän teeskennellä lapsille iloista.
Haluaisin;
Lapset, kerrostalo, paljon joulukukkia (hyasintin tuoksua, mies inhoaa), ei tvtä, kynttilöitä, joululauluja ja leikkejäiti, yksinkertainen joulupöytä, lasi viiniä
Kommentit (20)
Vietän: rauhallista perheenkesken joulua ilman sukulaisia ja ilman itsetehtyjä jouluruokia (yritin, sain itkupotkuraivarin kun en osannut ja luovutin). Paljon suklaata ja vähän alkoholia. Ei lahjoja.
Haluaisin: Kuvitteellisia sukulaisia, jotka olisivat kivoja ja itsetehtyjä jouluruokia. Ja lunta.
Vietän joulua miehen kanssa kahdestaan. Olin valmistautunut viettämään yksin, mutta mies pääsee sittenkin tulemaan jouluksi kotiin. Tämä tarkoittaa sitä, että huomenna sännätään ruokakauppaan ja ostetaan ruokia kuin maailmanlopun edellä. Mies luultavasti intoutuu kokeilemaan jotain, mitä ei ole koskaan aiemmin kokannut. Sitten odotetaan puolille öin, että ankka/hanhi/strutsi/kani on valmis.
Minä haluaisin viettää rennomman joulun. Vähemmän ruokaa ja hössötystä. Ja katsoa ehkä jotain elokuvia tai tehdä palapeliä. Ja olisi kiva jos lapsi olisi kotona, mutta annoin hänelle luvan mennä muualle joulunviettoon kun näytti siltä että mieskään ei pääse jouluksi kotiin. Eikä sitä sovittua menoa tietenkään voinut perua enää sen jälkeen, kun selvisi että mies pääsee sittenkin jouluksi kotiin. Mutta otetaan tämä nyt siltä kannalta, että harjoitellaan kahdenkeskistä joulua. Tämä on meidän ensimmäinen kerta! Mentiin aika vauhdilla naimisiin ja lapsikin syntyi pian, joten kahdenkeskisistä jouluista ei ole kokemusta. Ehkä tästä tulee sittenkin ihan kivaa?
Vietän tänä jouluna kerrankin sellaista joulua jota olen pitkän aikaa halunnut viettää.:)Perheeni tulee meille joulunviettoon. Kokkailen osan ruuista ja he tuovat osan. Pöydän katoin nyt iltapäivällä valmiiksi ja olen siivonnut ja koristellut kodin jouluiseksi:) Kun perheeni lähtee, vietämme avopuolisoni kanssa joulua kaksin, saunomme, avataan lahjat, otetaan vähän viiniä ja jouluolutta, sitten molemmat touhuaa omia juttuja ja valvotaan myöhään. Ensimmäinen joulu kun ei tarvitse kotoa reissata monen paikan väliä! Can't wait!
Vierailija kirjoitti:
Vietän joulua miehen kanssa kahdestaan. Olin valmistautunut viettämään yksin, mutta mies pääsee sittenkin tulemaan jouluksi kotiin. Tämä tarkoittaa sitä, että huomenna sännätään ruokakauppaan ja ostetaan ruokia kuin maailmanlopun edellä. Mies luultavasti intoutuu kokeilemaan jotain, mitä ei ole koskaan aiemmin kokannut. Sitten odotetaan puolille öin, että ankka/hanhi/strutsi/kani on valmis.
Minä haluaisin viettää rennomman joulun. Vähemmän ruokaa ja hössötystä. Ja katsoa ehkä jotain elokuvia tai tehdä palapeliä. Ja olisi kiva jos lapsi olisi kotona, mutta annoin hänelle luvan mennä muualle joulunviettoon kun näytti siltä että mieskään ei pääse jouluksi kotiin. Eikä sitä sovittua menoa tietenkään voinut perua enää sen jälkeen, kun selvisi että mies pääsee sittenkin jouluksi kotiin. Mutta otetaan tämä nyt siltä kannalta, että harjoitellaan kahdenkeskistä joulua. Tämä on meidän ensimmäinen kerta! Mentiin aika vauhdilla naimisiin ja lapsikin syntyi pian, joten kahdenkeskisistä jouluista ei ole kokemusta. Ehkä tästä tulee sittenkin ihan kivaa?
Meillä melkein sama ja odotin ^tätä mut mies tulikin kotiin jo tiistaina ja sanoi et "voidaanko vaan olla". Minä siihen sitten:
Joulu sukulaisten kanssa. Haluaisin viettää joulut jossain rantalomakohteessa aurinkoa ottaen. En muutenkaan siedä koko joulua.
Vietän: rauhallinen, perinteinen perhejoulu. Mies ja lapsi, mennään mun vanhempien luokse. En valita, mukavaa on varmasti.
mutta jos ihan millaisen vain saisi, niin Haluaisin viettää joulun yksin: joulusauna, pyjama päälle, hyvä kirja , suklaata, kynttilöitä, elokuvia, viiniä
Kiitoksia vastauksista. On ollut ihania jouluja ja vähemmän ihania.. Juuri katsoin itseäni peilistä jälkeen päätin että ensi vuonna toisin. Ap
En ole viettänyt joulua vuosiin. Matkustan aina jonnekin, missä joulua ei huomaa. Huomenna lähden Tansaniaan.
Aatto kotona miehen ja vauvan kanssa.Joulupäivä anoppilassa. Eiköhän tää oo semmonen joulu kuin haluankin. Tai no meillä voisi olla enemmän kinkkua :D
Totuus:
Minä ja veli (vajaa 30v ollaan) ja isoisä (80+) kolmistaan pohjoisessa, isoisän luona. Joulupöytä huomenna kaikkine herkkuineen (valmisruokia tosin). Ollaan aika rennosti, kattellaan telkkaria, saunotaan ja syödään noin 8000kcal/päivä. Ei mitään lahjahommia, isoisä saattaa meille kyllä antaa rahaa.
Toiveissa:
Muuten sama mutta kun olisi kaikki rakkaat koossa. Aviomieheni on töissä ja meidän vanhemmat ulkomailla ja muut perheestä toisella puolen Suomea.
Vietän kerrostalojoulua miehen kanssa kotona Saksassa. Kaveri tulee myös aattoillaksi. Syödään, juodaan ja pelataan. Ruokia tehdään kaikki kolme, minulla kuitenkin päävastuu. Mies on siivonnut, yhdessä on haettu kuusi. Perinteinen suomalainen joulu ilman saunaa ja kinkkua. Joulupäivänä aion nukkua, lukea ja katsoa Netflixiä.
Haluaisin olla Suomessa vanhempieni ja sisarusteni sekä miehen kanssa. Toisaalta en kaipaa hirveää hulinaa, mutta äidin kanssa on mukava yhdessä leipoa ja laittaa. Saunaankin pääsisi ja pihalle pällistelemään hiljaisuutta.
Tänä vuonna näin, ensi vuonna taas Suomeen.
Vietän perhejoulua maalla lähimmän perheen kanssa. Tänä vuonna mun mies ekaa kertaa mukana. En vois kuvitella parempaa <3
Vierailija kirjoitti:
En ole viettänyt joulua vuosiin. Matkustan aina jonnekin, missä joulua ei huomaa. Huomenna lähden Tansaniaan.
Miks ihmeessä? Eikö sulla oo perhettä? Kuulostaa yksinäisyyden/todellisuuden pakoilulta
Yksin lasten kanssa, niin kuin jo viimeiset 8vuotta eron jälkeen, koska ei ole löytynyt uutta kumppania. Eikä ole tapana viettää sukujouluja.
Haluaisin viettää joulua niin että olisi enemmän väkeä, ja muita aikuisiakin.
Vietän perhejoulua kaikkine lisukkeineen. Anoppi yms. Kaipaan salarakastani. Haluaisin viettää hänen kanssaan rennon aikuisten joulun.
Sekä se mitä vietän, että se, mitä haluan ovat tänä vuonna sama asia: Töistä useampi päivä vapaata. Sisarukset ja ainut elossa oleva vanhempi saman katon alla. Hyvä ruoka, hyvä juoma, rauhallinen tunnelma, hyvä puusauna. Ei alaikäisiä ainakaan kilometrin säteellä, kun olemme nostalgisesti keskellä metsää lapsuuden kodissa, eikä kellään sisaruksista ole lapsia. Siihen päälle vielä lapsuuden maisemat, joita voi ihmetellä kuinka metsähakkuut ja uudet rakennetut talot ovat muuttaneet maisemaa. Yksinkertaisella tavalla tunteikas joulu.
Vietän juuri sellaista joulua kuin haluan maailman parhaassa seurassa eli yksin. Nautin siitä, ettei tarvitse yrittää seurustella, kun ei ole mitään järkevää sanottavaa. Lueskelen, keittelen välillä kahvit, syön nälän yllättäessä, käyn aattona haudoilla, saunon ja nukun kun nukuttaa ja valvon kun valvottaa. Kukaan ei määrää, mitä ja missä ja milloin olisi tehtävä. Ihanaa! Tämä on jo kai kymmenes joulu tällä kaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vietän juuri sellaista joulua kuin haluan maailman parhaassa seurassa eli yksin. Nautin siitä, ettei tarvitse yrittää seurustella, kun ei ole mitään järkevää sanottavaa. Lueskelen, keittelen välillä kahvit, syön nälän yllättäessä, käyn aattona haudoilla, saunon ja nukun kun nukuttaa ja valvon kun valvottaa. Kukaan ei määrää, mitä ja missä ja milloin olisi tehtävä. Ihanaa! Tämä on jo kai kymmenes joulu tällä kaavalla.
Kuulostaa oikeasti aika ihanalta, jos omasta rauhasta nauttii. Joulun pitäisikin olla rauhoittumisen aikaa, ja jokaiselle rauhoittuminen tarkoittaa omanlaistaan olemista.
Viettävätkö kaikki siis ihanaa joulua? Oikeastaan hienoa ettei tämä aloitus saa vastauksia. Ap