Mikä rumissa raivostuttaa?
Miksi ihmeessä jotkut ihmiset reagoivat rumiin ihmisiin raivostumalla ja vihaamalla? Noin pahoissa mielenterveysongelmissa kannattaisi hakeutua terapiaan...
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ärstytä edes läskit, mutta sit ärsyttää jos haukkuvat mua luuviuluksi, ja ei miehet oikeasti tykkää ym. Kun minulla nyt sattuu olleen paljon vientiä, niin miksi haukkuu?
T. NORMAALIPAINOINEN
Itse olen 174cm pitkä ja 72-74kg painoinen mies. Kaikenmaailman asteikoiden mukaan olen normaalipainoinen ja painavimmillaan keikun ylipainon rajoilla, mutta silti saan jatkuvasti kuulla vittuilua miten luuviulu olen. Ilmeisesti normaalista hoikkuudesta on tullut epänormaali tässä ylipainoisten maassa. Aasialaisen tuttavan mielestä olen taas ylipainoinen.
Aasialaisten mielestä kaikki ovat ylipainoisia jos ei ole kuopalla :D
En tiedä, mutta itse olen "rumana" huomannut, että jotkut "kauniit" kokevat tarpeelliseksi ilmaista inhoa epämiellyttävinä pitävinään piirteitäni kohtaan inhoavalla tuijottamisella tai vihjailemalla. Joskus tämä on yltynyt niinkin naurettavaksi, että "kaunis" kehuu omia piirteitään. Jos vaikka oletetaan, että mulla on olematon tai löllö kaksoisleuka, kaunis haluaa kovasti puhua siitä miten hänellä on niin hieno leukalinja, ja että leukalinja tekee oikeastaan kasvot kauniiksi. Sitten nyökyttelen siinä vieressä miettien, että pitäisikö tähän epäsuoraan mollaamiseen jotenkin puuttua vaiko ei? Siinä se jauhaa leukalinjan merkityksestä ulkonäön hyväksyttävyydelle, kun kumpikin meistä tietää, että minulla sellaista ei ole. Vaikea tarttua asiaan vaikuttamatta loukkaantujalta tai itsekeskeiseltä tms. vaikka käytös onkin ilmeistä.
Itse en koskaan kommentoi muiden ulkonäköä, korkeintaan hyvässä. Muutenkin yritän olla kohtelias kaikille. Ainoa "ärsyttävä" piirteeni on se, että olen rumuudestani huolimatta itsevarma, ja se tuntuu olevan tietynlaisille kaunottarille liikaa. Itsevarma nainen on jo itsessään provosoiva ilmestys, vaikka muka eletään 2010-lukua, itsevarma ja RUMA nainen on jo sitten jotain ihan TOSI provosoivaa ilmeisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua rumat ihmiset häiritse mutta läskit kyllä.
No miksi sen läskin näkeminen saa sinut raivon partaalle?
Ärsyttää että joku on niin laiska ja saamaton että ei kykene pitämään itseään normaalimitoissa. Enkä tarkoita mitään mallin mittoja.
Miksi uskot tällaisiin määritelmiin ja otat niistä stressiä jonkun toisen ihmisen kohdalla? Et pelkästään näkemällä tiedä henkilön pituutta ja painoa ja vyötärön ympärystä, etkä tiedä kuinka ahkera ja saava ihminen on kyseessä. Miksi otat toisen henkilön ruumiin omaksi tavoitteeksesi?
En pidä rumuudesta, siitä tulee huono olo samalla lailla kuin haistaisin pahan hajun, mikä sekin on rumaa. Olen itse esteettisyyden perään, pidän kaunista ja siroista asioista ja olen enemmän tekemisissä ihmisten kanssa, jotka jollain lailla vastaavat näitä. Rumien kanssa mahdollisimman vähän.
Jos on oikein v.mäinen luonne, niin siihen etsii jotain selitystä. Kuten toi että rumaa v.tuttaa koska ei ole sinut itsensä kanssa ja on jäänyt sellaiselle asteelle että vertailee et, ku mä oon ruma niin siks musta ei tykätä. Oikeesti se on se luonne.
Kattokaa se: Arman ja kauneusihanteet dokkari. Siinähän se psykologi sanoo et rumat on ärsyttävämpiä koska itsetunto ja huonot elämän tavat tekevät ihmisistä katkeria ja vihaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ärstytä edes läskit, mutta sit ärsyttää jos haukkuvat mua luuviuluksi, ja ei miehet oikeasti tykkää ym. Kun minulla nyt sattuu olleen paljon vientiä, niin miksi haukkuu?
T. NORMAALIPAINOINEN
Itse olen 174cm pitkä ja 72-74kg painoinen mies. Kaikenmaailman asteikoiden mukaan olen normaalipainoinen ja painavimmillaan keikun ylipainon rajoilla, mutta silti saan jatkuvasti kuulla vittuilua miten luuviulu olen. Ilmeisesti normaalista hoikkuudesta on tullut epänormaali tässä ylipainoisten maassa. Aasialaisen tuttavan mielestä olen taas ylipainoinen.
Joo, siis mä olen 160/65 nainen ja tosiasiassa lievän ylipainon rajalla.. Se ei riitä, luuviulu olen joidenkin mielestä. Ihan sairasta :D Muhun nyt vaan on kertynyt tuo läski niin, että esim. naama on ihan hoikka. Ja osaan piilottaa ne läskit.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta itse olen "rumana" huomannut, että jotkut "kauniit" kokevat tarpeelliseksi ilmaista inhoa epämiellyttävinä pitävinään piirteitäni kohtaan inhoavalla tuijottamisella tai vihjailemalla. Joskus tämä on yltynyt niinkin naurettavaksi, että "kaunis" kehuu omia piirteitään. Jos vaikka oletetaan, että mulla on olematon tai löllö kaksoisleuka, kaunis haluaa kovasti puhua siitä miten hänellä on niin hieno leukalinja, ja että leukalinja tekee oikeastaan kasvot kauniiksi. Sitten nyökyttelen siinä vieressä miettien, että pitäisikö tähän epäsuoraan mollaamiseen jotenkin puuttua vaiko ei? Siinä se jauhaa leukalinjan merkityksestä ulkonäön hyväksyttävyydelle, kun kumpikin meistä tietää, että minulla sellaista ei ole. Vaikea tarttua asiaan vaikuttamatta loukkaantujalta tai itsekeskeiseltä tms. vaikka käytös onkin ilmeistä.
Itse en koskaan kommentoi muiden ulkonäköä, korkeintaan hyvässä. Muutenkin yritän olla kohtelias kaikille. Ainoa "ärsyttävä" piirteeni on se, että olen rumuudestani huolimatta itsevarma, ja se tuntuu olevan tietynlaisille kaunottarille liikaa. Itsevarma nainen on jo itsessään provosoiva ilmestys, vaikka muka eletään 2010-lukua, itsevarma ja RUMA nainen on jo sitten jotain ihan TOSI provosoivaa ilmeisesti...
Mulla asia on päinvastoin, kerran työpaikalla oli yksi nainen joka ei voinut sietää mua. Olin tosi hiljainen ja.. no, nätti. Jos minusta joku työpaikan mies sanoi, että sähän oot tuollainen hyvännäkönen niin tää nainen tuhisi ja puhahteli ihan raivona :D Vihjaili just kaikkea hoikkien rumuudesta ja ettei kukaan halua niitä. Muutenkin tuntuu jälkeenpäin, että olin ihan pakkomielle tuolle. En tiedä mitä olisi pitänyt tehdä toisin, keskustella aiheesta? En koskaan lähtenyt mukaan noihin juttuihin. Olin liian ujo :D
Ärsyttää että joku on niin laiska ja saamaton että ei kykene pitämään itseään normaalimitoissa. Enkä tarkoita mitään mallin mittoja.