Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entisen ahmijan ongelma - miten korvata jatkuva syöminen?

Vierailija
23.12.2017 |

Olen ahmija ja haluaisin päästä siitä eroon. Olen toki jo aiemminkin siitä välillä päässyt eroon, kunnes olen taas sortunut siihen. Iso ongelma minulle on aina ollut se, miten korvata ahmiminen. Ajattelen ruokaa jatkuvasti ja syön vapaapäivinä lähes koko ajan. Odotan aina, että mahalaukku tyhjenisi sen verran, että sinne mahtuisi taas vähän ruokaa. Kun yritän päästä eroon ahmimisesta, niin tuskaisinta on, olla ajattelematta koko ajan sitä ruokaa. Koko päivä menee hukkaan siinä, että odotan, että klo X pääsen nauttimaan aterian sen sijaan että siis söisin lähes koko ajan. En tykkää lukea kirjoja, telkkariakaan ei jaksa koko ajan katsoa. Ei minulla ole harrastuksiakaan, kun olen tällainen introvertti, joka viihtyy vain kotona. Miten ihmeessä hankkisin jotain muuta sisältöä elämääni kuin ruoka? Miten jaksaisin kiinnostus jostakin tekemisestä ilman että se olisi pakkopullaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään käsitöitä. Minun ongelmani on napostelu. Ennen varsinkin televisiota oli lähes mahdotonta katsoa ilman, että joi tai söi jotain siinä samalla. Aloin neuloa tai virkata samalla, kun katson televisiota. Nyt käsille ei jää aikaa työntää syötävää suuhun, joten napostelu on vähentynyt radikaalisti. Suosittelen kokeilemaan, jos on yhtään käsityöihminen.

Vierailija
2/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on riippuvuus, terapia voisi auttaa. Tuo ei nimittäin ole enää normaalia.

Voit tietysti yrittää ahmia vaikka kurkkua, porkkanaa ja muuta kevyttä ja terveellistä, mutta se ei ratkaise perusongelmaasi eli ahmimishäiriötä.

Toivottavasti paranet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäjos lähtisit ulis pitkälle kävelylenkille?

Sen jälkeen olisi jo oikeastikin nälkä. Eikä siellä tarvitse seurustella kenenkään kanssa, vaan ihan yksin voi introverttinä painella menemään ja katsella luontoa.

Tämä on mun ratkaisu.

Vierailija
4/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen tai perheen hankkiminenkin auttaa, tulee väkisinkin muuta ajateltavaa ja tekemistä elämään.

Vierailija
5/5 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa fyysinen työ tai urheilu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi