Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suklaan syöminen saa vatsan kivistämään?

Vierailija
22.12.2017 |

Asia ratkeaa tietysti sillä, että ei syö suklaata. Enkä ole pitkään aikaan syönytkään. Mutta siksi juuri tämä vatsan kivistämisen riski unohtui ja söin parikymmentä konevehtia. Ja nyt vatsaa kivistää ihan huomattavasti. Ei onneksi tuskaisesti sentään. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Miksi se suklaa alkaa kivistämään?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä on laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
2/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on aika rasvaista ja tietysti sokerista. Minulla ainakin rasvainen ja tuhti ruoka aiheuttaa mahakipua ja närästystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suklaa, vaan ne muut aineet siinä suklaassa.

Vierailija
4/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota rasvaisuutta vähän ajattelen itse syyksi. Kuitenkin yllättää, että joskus menee noin pienestä määrästä tällaiseksi kivistämiseksi. Mutta ehkä tässä joulun alla kiireessä vatsakaan ei kestä niin hyvin kuin joskus toisena aikana.

Ap

Vierailija
5/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaakoallergia............?

Vierailija
6/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapa, onko valmistusaineissa soijaa siinä lajissa, mitä söit. Mulle tulee mistä tahansa soijasta vatsa kipeäksi.

Vierailija
7/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota rasvaisuutta vähän ajattelen itse syyksi. Kuitenkin yllättää, että joskus menee noin pienestä määrästä tällaiseksi kivistämiseksi. Mutta ehkä tässä joulun alla kiireessä vatsakaan ei kestä niin hyvin kuin joskus toisena aikana.

Ap

Rasva ei ole se pahis, vaan ne muut aineet. Lueppa ainesosaluettelo.

Vierailija
8/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pötsi kestää vain tosi tummaa suklaata. Kaikki maitosuklaat ja konvehdit on ikään kuin poissuljettuja mun herkkuvaliosta. Erityisesti maha ärsyyntyy sheasta ja palmuöljystä sekä soijalesitiinistä.

Vierailija
9/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaankin maitoallergia.Kannattaa tutkituttaa,koska voi tulla muuten vakavia ongelmia.

Vierailija
10/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sappikiviä, rasvainen ruoka voi aiheuttaa kipuja.

Vierailija
11/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALMUÖLJY! Kaikki on nykyään korvattu sillä.

Vierailija
12/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö tyhjään mahaan? En tiedä onko sillä vaikutusta, tuli vaan mieleen. Itsellä saattaa alkaa kivistää, jos syö banaania tyhjään mahaan. Tosin ei varmaan paljon yhteistä suklaan kanssa...

Vierailija
13/17 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ratkeaa tietysti sillä, että ei syö suklaata. Enkä ole pitkään aikaan syönytkään. Mutta siksi juuri tämä vatsan kivistämisen riski unohtui ja söin parikymmentä konevehtia. Ja nyt vatsaa kivistää ihan huomattavasti. Ei onneksi tuskaisesti sentään. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Miksi se suklaa alkaa kivistämään?

Minulla sama juttu. Ikinä ennen en ole saanut vatsaani kipeäksi suklaakonvehteista. Mittarissa vuosia yli 60, joten suklaata olen ehtinyt syödä vuosien varrella. Pandan konvehteja söin pari rasiaa viikon aikana ja sain kummallisia vatsaoireita. Kipua tuntui ylävatsassa ja kummallakin puolella kylkikaarta, vaihtelevasti.

Vierailija
14/17 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söitkö tyhjään mahaan? En tiedä onko sillä vaikutusta, tuli vaan mieleen. Itsellä saattaa alkaa kivistää, jos syö banaania tyhjään mahaan. Tosin ei varmaan paljon yhteistä suklaan kanssa...

Söin kyllä tyhjään mahaan. Enkä tiedä mitä yhteistä on banaanin kanssa, mutta minäkään en syö banaania, koska sekin alkaa kivistää. En ole ajatellut, että alkaako juuri tyhjän vatsan kanssa tuo banaanikivistys. Eikä tee mieli kokeilla. Banaani nimittäin menee kyllä, jos se on sekoitettu muihin aineksiin, esim. banaanirahkassa, banaanikakussa, jne.

Ap

Vierailija
15/17 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parista suklaapalasesta menee maha ja suolisto sekaisin. Ei käytännössä kestä syödä ollenkaan. Suklaassa ei palmuöljyä ei soijaa.

Se on outoa että mikään muu ruoka aine ei aiheuta ongelmia. Kesti todella pitkään hoksata mikä nuo valtavat kivut aiheuttaa.

Epäilen rasvaa ja sokeria suklaassa.

Vierailija
16/17 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

20 konvehtia pieni määrä? Kyllähän tuo riittää vatsanväänteisiin

Vierailija
17/17 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se suklaa, vaan ne muut aineet siinä suklaassa.

Aika monissa herkuissa on fruktoosi/glukoosisiirappia. Itse tulen noista lisäaineista tosi kipeäsi, kauhea mahakipu, oksentelua ja ripulia.

Nykään luen tuoteselostukset tosi tarkasti!