Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tässä tilanteessa olisi pitänyt menetellä? (työ ja jouluvapaat)

Vierailija
22.12.2017 |

Kysyin kaksi viikkoa sitte esimieheltä, saanko välipäivät vapaaksi jouluna, koska haluan/tarvitsen lomaa ja lisäksi lasten päiväkoti on kiinni enkä haluaisi laittaa lapsia vieraaseen päiväkotiin siksi aikaan. Minulla luvattiin alustavasti että asia ok, jos se käy tiimikaverilleni. Tuökaveri sanoi, että eiköhän se onnistu, hän varmaan käy välipäivinä työpaikalla. Kerrytin tunteja 3 vapaapäivän verran ja odotin lomaani innoissani. En ole koko vuonna pitänyt kahta päivää pidempää vapaata, koska aloitin alkuvuodesta. Työkaverillani on ollut täydet 6 viikon lomat, joiden aikana olen tuurannut häntä. Nyt olisi siis ollut ensimmäinen kokonainen viikon vapaa tiedossa.

No tänään työpäivän lopuksi työkaverini toteaakin, että voivoi, kun ei ole nyt sitten ketään täällä hoitamassa hommia. Että kukaan ei osaa/pysty hoitamaan näitä asioita täällä sillä välin kun hänkin on kotona. Siinä sitten ihmettelin itsekseni että mitähän tässä pitäisi sanoa. Sanoin hätäpäissäni että ainahan on puhelimet, että voihan sitä soittaa jos välttämättä joku tarvitsee. Työkaveri siihen, että niin voithan sää tosiaan kotoakin tehdä niitä ja niitä asioita ja lähti joulua toivottaen pois työpaikalta.

Nyt sitte ahdistaa kun ajattelen, että lomani ei välttämättä olekaa oikea loma, vaan minut saatetaan hätyyttää töihin milloin vaan. Jotenkin tuntuu etten osaa rentoutua. Voinko kieltäytyä tekemästä kun asiasta oli sovittu? Tai saanko edes ylityökorvauksia, jos jotain teen.

Loma ei tunnu lomalta, jos ei saa oikeasti irrottautua työasioista. Ärsyttää että esimies ei ollut mukana sopimassa asioita ja tämä jäi näin epämääräiseksi sopimukseksi.

Muutenkin tuntuu että kommunikaatio pelaa huonosti enkä saa selkoa tiimikaverini suunnitelmista. Jotenki tunne, että hän päättää mitä tekee ja minun pitäisi sitten sopeutua siihen. Miten asiasta kannattaisi keskustella? Tykkään työstä kyllä, mutta tämä asetelma on todella kuluttavaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimet kiinni ja loman viettoon.

Vierailija
2/6 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomista sovitaan työkaverin vaan esimiehen kanssa. Ei kenenkään tartte lomalla tehdä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot esimiehellesi että työkaverisi on aiemmin luvannut käydä välipäivinä työpaikalla, olet kotona ja laitat puhelimen kiinni. Esimiehen vika jos tulee ongelmia.

Vierailija
4/6 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on määräaikainen soppari, joten aika usein tulee miettineeksi mistä asioista uskaltaa ylipäänsä sanoa.

Vierailija
5/6 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on määräaikainen soppari, joten aika usein tulee miettineeksi mistä asioista uskaltaa ylipäänsä sanoa.

Sinua ei voida irtisanoa koska sinulla on määräaikainen soppari. Eli anna mennä ja jää kotiin.

Vierailija
6/6 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajalla ei tarvitse vastata työnantajan tai työpaikalta tuleviin puheluihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän