Pukeudutaanko teillä jo huomenna hienosti
Ja mihin asti hienompia vaatteita pidetään? Ei enää joulupäivänä?
Kommentit (22)
Huominen on meillä leivonta- ja ruoanlaittopäivä. Tavallisesti meidän perheen joulussa ollaan aattona pukeuduttu vähän arkea juhlavammin, ei mitään korkkari-/puku-/krakalinjaa vaan ihan siisteihin ja nätteihin vaatteisiin. Joulupäivänä lekotellaan koko päivä pyjamissa ja syödään pipareita ja suklaata.
terv. teini
Miksi pitäisi huomenna pukeutua hienosti? Tavallinen päivä ja ainakin minulla vielä imurointia ja pölyjen pyyhintää tiedossa.
Ei me toisaalta jouluaattonakaan pukeuduta mitenkään erityisen hienosti, kunhan ei sentäs verkkareissa ruokapöytään tulla. Illemmalla sitten rennommin.
Huomenna pukeudutaan työvaatteisiin, samoin sunnuntaina.
V*ttu tässä on pukeuduttu koko vuosi hienosti, millon saa lopettaa. Hah! Terv. Teini Kuopiosta
Koko joulunaika rennosti. Gollegevaatteissa ja yöpuvussa aatot ja päivät. Automatkoille verkkarit ettei kiristä kolmen tunnin ajon aikana.
Ei meillä yleensä ikinä pukeuduta jouluna hienosti, ollaan lähinnä olovaatteissa ja yökkäreissä, jopa ruokaillessa. Ollaan vaan minä ja mun porukat niin kokisin sen vähän oudoksi, jos me kolmistaan ruvettaisiin oikein tälläytymään johonkin juhlavaatteisiin. On mulla sentään uusi jouluaiheinen söpö pyjama ostettuna :D
Siististi mutta mukavasti, ei niinkään juhlavasti. Meille tulee vieraita huomenna, aattona ja joulupäivänä joten joka päivä jotain muuta kuin pieruverkkarit.
Vain puhtaisiin, hienosti pukisin vain jos menisin jonnekin.
Ei pukeuduta lainkaan hienosti, ei edes jouluna. Joulun aika on relaamista varten.
Me ollaan nimenomaan ihanissa lököasuissa koko perhe, koko päivän. Se se vasta mukavaa on. Eri juttu olis, jos tulis vieraita, mutta mitäpä sitä koreilemaan oman perheen kesken. Pöytään saa tulla vaikka uudessa pyjamassa.
Ihan oloasussa mennään. Tuskin tarvitsee pitkäaikaiselle puolisolle ja yhdelle taaperolle pönöttää hienoissa vetimissä kotona.
Kyllä, mutta johtuu siitä että mennään syntymäpäiville huomenna. Aattona tulee sukulaisia, silloin jotain siistimpää. Joulupäivänä sitten rennosti.
Aattona ja varsinaisena joulupäivänä pukeudutaan paremmin. Huomenna vielä touhutaan joulujuttuja joten ei vielä mitään ihmeellistä pukeutumisrituaaleja.
Vaimoni istuu illallispöytään AINA iltapuvussa. T. Tasokas perhe
Työttömänä samoissa rynttyissä mennään nuudelikeiton äärellä.Onneksi on hurstin jono ja ilmainen kirjasto. Yltäkylläistä joulua kaikille. T. 56v. työtön nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vain puhtaisiin, hienosti pukisin vain jos menisin jonnekin.
Oooh, oikein puhtaat vaatteet joulun kunniaksi.
Fleeceä ylle ja alle, villasukat jalkaan.
Mukavuus on tärkeintä.
Huomenna on siivouspäivä eli colleget ja toppi ja tukka nutturalla. Illalla saunaan. Aattona aamupäivä ihan pyjamassa kunnes on lumiukko katsottu ja puuro syöty. Sen jälkeen jotkut lämpimät päälle ja hautausmaalle ja sen jälkeen mekko ja sukkahousut linjalla minä ja tyttäret ja mies ja pojat niissä siistimmissä arkivaatteissa myös, kun tulee isovanhemmat syömään.
Huominen on vielä ihan tavallinen arki eli siivouspäivä. Aamusta ennen lumimyräkän ehtimistä tänne pitäisi ajaa naapurikunnan hautuumaalle viemään kynttilät äidin ja veljen haudalle. Lähihautuumaalle sitten sunnuntaina.
Hienoja vaatteita en edes nykyään omista, kun niille ei ole käyttöä. Jos menen käymään iäkkään sukulaisen luona aattona, puen jotain vähän siistimpää, mutta jos olen kotona, niin mukavassa oloasussa löhöilen sohvalla lueskellen, katsellen telkkaria , kuunnellen musiikkia. Jos säät sallivat, niin pyhinä sitten ulkoiluvaatteet päälle ja kävelylle sikaa sulattelemaan.
Ei todellakaan, jouluaattona vasta ja silloinkin vain vähän aikaa ja sitten vaihdetaan oloasuun.