Mikä on ollut teidän elämän suunnanmuutos?
Itse voin rehellisesti sanoa, että lapsen tulo maailmaan. Onhan päivät arkisia ja puuduttavia entiseen verrattuna. Mutta nyt entisen ryyppäämisen ja krapulapäivien viettoon on tullut korvaavaksi terveellisen ruuan ja liikunnan lisäys.
Olen laihtunut kymmeniä kiloja ja olo on oikeastaan energisempi, vaikka välillä on huonosti nukuttuja öitä vauvan kanssa. Ystäviä ei enää tosin ole, kun kaikki vaan juopottelee.
Kommentit (12)
Epäonnistunut itsemurhayritys sai heräämään ja hakemaan apua. Nykyään näkyy jo valoa tunnelin päässä, hyvä siis etten onnistunut.
Sairaus, joka vei työkykyni. Muutti elämää totaalisesti: Tyttöystävä jätti, 70% kavereista ei pidä enää yhteyttä. Hyvätuloinen asiantuntijatyö muuttui pieneen työkyvyttömyyseläkkeeseen. Ehkä tähän tottuu ajan myötä ja tämä unohtuu mitä elämä olisi voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Epäonnistunut itsemurhayritys sai heräämään ja hakemaan apua. Nykyään näkyy jo valoa tunnelin päässä, hyvä siis etten onnistunut.
Ja se on.....MUSTAA VALOA!!!!!!
pelästyitkö?
Kun ymmärsin, ettei minun ole pakko hankkia puolisoa ja lapsia jos en halua. Saan elää vapaana ja päättää ihan itse, missä haluan olla ja mitä tehdä. Minun ei tarvitse välittää mistään perinteistä tai rooleista, eikä toisten ihmisten mielipiteistä. Saan päättää itse.
Hyväksikäyttö vei turvallisuudentunteen, luottamuksen ihmisiin ja elämään. Traumaoireiden takia ei voi keskittyä ja jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle. Tekijä ei joutunut vastuuseen vaan porskuttaa edelleen.
Suren että elämä joka on ainutlaatuinen lahja, menee kärsimyksessä. Tapaukseen liittyi väkivaltaa jonka keho muistaa, vaikka tunteet on jo käsitellyt.
Ahdistusta on lisännyt myös, kun tarvi apua, sitä ei saanut.
Haluaisin sanoa, että se kun selvisin syövästä.. Mutta tosiasiassa syöpähoitojen jälkeen aloin juomaan todella siis ryyppäämään ja baareissa olin vähintään kolmena iltana viikossa mutta se käänteentekevä hetki oli kun 3 päivän kännin jälkeen aloin iskemään parhaan kaverin miestä, tappelin lapseni kanssa fyysisesti(läpsimme toisiamme, kun teinillä meni hermot juomiseen) ja yhtäaikaa yrjösin ja kusin housuun. Silloin kun aamulla heräsin ja ajattelin että ei saa*tana mitä oon mennyt tekemään niin meni korkki kiinni ja alkoi parempi elämä. Välit lapsiin meni siinä ryypätessä myös, mutta nekin on jo korjattu. Nämä 5 vuotta selvinpäin on ollut elämäni parasta aikaa.
Lasteni syntymät, ehdottomasti. Ovat jo aikuisia, liki neljänkymmenen, juuri poikani käytti minua kaupassa ja kirjastossa autollaan. Olemme paljon tekemisissä, ovat mammalleen hyvin rakkaat!
Lapsen syntymä. Ennen lasta olin normaalipainoinen, liikunnallinen ja energinen. Nyt kahden vuoden jatkuvassa univajeessa elämisen jälkeen olen ylipainoinen, huonokuntoinen ja masentunut. En jaksa väsymykseltä tehdä mitään ja olo on loppu kokoajan. Sama miehellä, kahden vuoden aikana ei varmaan yhtään kokonaista yötä...
Vierailija kirjoitti:
Lasteni syntymät, ehdottomasti. Ovat jo aikuisia, liki neljänkymmenen, juuri poikani käytti minua kaupassa ja kirjastossa autollaan. Olemme paljon tekemisissä, ovat mammalleen hyvin rakkaat!
Samat sanat. Kyllä on kaikki raskausajan pahoinvoinnit, synnytystuskat, yövalvomiset ym. ym. Olleet vaivan arvoisia. Kaikki se ilo mitä on lapsosilta saanut ei sitä mikään koskaan voi korvata. Sitä rakkautta ei mikään raha, yltäkylläisyys tai mikään voi korvata. Nyt on lapset (aikuiset jo) tulossa taas jouluksi tänne. Poika tulossa tänään laittamaan mulle uutta hankkimaani pöytää kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sanoa, että se kun selvisin syövästä.. Mutta tosiasiassa syöpähoitojen jälkeen aloin juomaan todella siis ryyppäämään ja baareissa olin vähintään kolmena iltana viikossa mutta se käänteentekevä hetki oli kun 3 päivän kännin jälkeen aloin iskemään parhaan kaverin miestä, tappelin lapseni kanssa fyysisesti(läpsimme toisiamme, kun teinillä meni hermot juomiseen) ja yhtäaikaa yrjösin ja kusin housuun. Silloin kun aamulla heräsin ja ajattelin että ei saa*tana mitä oon mennyt tekemään niin meni korkki kiinni ja alkoi parempi elämä. Välit lapsiin meni siinä ryypätessä myös, mutta nekin on jo korjattu. Nämä 5 vuotta selvinpäin on ollut elämäni parasta aikaa.
Olit hiprakassa mukavampi ja anteliaampi. Nyt kaikki on tylsää....
Suurin muutos oli kaksosten syntyminen. Muutos tapahtui sekä henkisellä, että fyysisellä tasolla. Olen tyytyväine muutokseen. Vaikka vastuuta on tuplasti, tunnen itseni vahvaksi. Voimaantuminen tulee omasta onnistumisesta ja kyvystä mukautua nopeasti uusiin tilanteisiin.