Onko naisten elämä oikeasti tällaista?
Kuulin esimerkin:
Kaksi kaverusta aloittivat salilla käymisen ja painon pudottamisen, joista toinen aloitti myös noudattamaan jotain dieettiä ja laadittua treeniohjelmaa. Tämä nainen ei kuitenkaan saanut tuloksia riittävästi, mutta toinen sai, joten tämä joka ei onnistunut laihduttamaan suuttui eikä puhu enää kaverilleen. Yhteinen laihdutusoperaatio siis pilasikin kaverisuhteen.
Näin miehenä tämä kuulostaa aivan uskomattoman naurettavalta ja absurdilta. Onko tämä naisten keskuudessa poikkeuksellista vai tyypillistä?
Kommentit (45)
En nyt menisi koko naissukupuoleen yleistämään... Toki on näitä yksilöitä joille voi ylipaino/lapsettomuus/vastaava asia olla niin kipeä kohta että mielummin katkoo välit kuin katsoo sivusta toisen onnistumista.
Naiset viihtyvät parhaiten sellaisten naisten kanssa, joita he pitävät itseänsä harmaampana tai rumempana. Naiset tykkäävät siitä, että miesten katseet kohdistuvat heihin itseensä, eikä parhaaseen kaveriin joka kulkee vieressä. Kaverin on siis oltava rumempi aina.
En ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Ikää 52 vuotta, ja tuntenut eräitäkin naisia elämäni varrella.
Jotkut kalkkunat tosiaan ovat tuollaisia. On myös toisenlaisia naisia, jotka aidosti tukevat toisiaan ja toivovat toiselle parasta.
Millainen nainen on kalkkuna? Muistaakseni Klaara Kotko oli sympaattinen hahmo, eikä mikään katkera kanttura.
Yksilöllistä, ei niinkäännsukupuoleennliittyvää. Tuollaisia ovat kateelliset ihmiset heikolla itsetunnolla. Samat tyypit myös matkii ja nälvii muiden pienistäkin virheistä, eivätkä kykene ymmärtämään, että toisten menestys/kehuminen ei ole heiltä pois.
Häh? Ei kyllä todellakaan, itse tuollaisessa tilanteessa vaan nauraisin, vaikka toki saattaisin itseeni olla pettynyt. Pidän kavereitani valtavan kauniina ihmisinä sisältä ja ulkoa päin ja uskon, että samalla tavalla ajattelevat iso osa naisista omasta ystäväpiiristään, jos yhtään on "normaali".
Vierailija kirjoitti:
Naiset viihtyvät parhaiten sellaisten naisten kanssa, joita he pitävät itseänsä harmaampana tai rumempana. Naiset tykkäävät siitä, että miesten katseet kohdistuvat heihin itseensä, eikä parhaaseen kaveriin joka kulkee vieressä. Kaverin on siis oltava rumempi aina.
Selitä minulle miten tuo on mahdollista. Miten voi olla kaksi naista kavereina niin, että molemmille se kaveri on itseä rumempi.
Varmasti moni huonoitsetuntoinen nainen on tuollainen. Mutta seuransa saa valita, omilla ystävillä tarpeeksi hyvä itsetunto, joten noin ei kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kalkkunat tosiaan ovat tuollaisia. On myös toisenlaisia naisia, jotka aidosti tukevat toisiaan ja toivovat toiselle parasta.
Kalkkuna?
Olisin positiivisesti kateellinen kaverille ja suuttunut itseeni. Kaverisuhdetta ei muuttaisi yhtään mihinkään, ystävyyssuhteeni ovat hieman syvällisempiä! Omassa kaveripiirissä ei ole tuommoista, ehkä nuoremmilla.
Ei kuulosta tutulta ja mulla on parikin kaveria joiden kanssa käyn salilla ja muutenkin yhdessä urheilemassa. Enemmänkin on kivaa että joku motivoi eteenpäin ja puskemaan itseäni pidemmälle, sillä mulla tuskin tulisi yhtä hyviä tuloksia jos harrastaisin liikuntaa yksin. Ainoan kerran kaveruus on ollut vaarassa ylimustasukkaisen miehen vuoksi, joka yritti eristää kumppaninsa kavereistaan. Onneksi kaveri kuitenkin ymmärsi mitä oli tapahtumassa ja ko. mies on historiaa
En usko. Tai sitten jotain pentuja vielä.
Ei ole. Toki mitä tahansa omituisuuksia voi tulla vastaan, kuten ihmisissä yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä minulle miten tuo on mahdollista. Miten voi olla kaksi naista kavereina niin, että molemmille se kaveri on itseä rumempi.
Aika usein kaverukset ovat keskenään ulkonäöltään melko samaa tasoa, niin kumpikin voi pitää itseään sinä vähän paremman näköisenä joltain kannalta katsottuna. Samalla pysyy yllä aloituksessa kuvatun kaltainen kilpailuasetelma.
Siinä kaverisuhteessa on ollut jotain muutakin pielessä. Mönkään mennyt laihdutus on ollut viimeinen niitti. Luultavasti toinen on jatkuvasti tuntenut itsensä jotenkin huonommaksi.
Mä en harrasta liikuntaa kenenkään kanssa juuri siksi, että olen aina ollut liikunnassa huono. Mieliala ei kohene, jos on koko ajan seuraansa huonompi. Mieluummin liikun yksin. Toisaalta olen luonnostani hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. miesten logiikka taipuu aivan mainiosti tällaisiin temppuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa tarkasti viesti, johon vastasit. Pohdi asiaa 5 min ja kysy uudelleen, jollet siltikään tajua.
Tuo on ihan uskomatonta paskaa että kaverin pitää olla rumempi... Mutta jos joku kaikessa epäonnistunut mies tuntee itsensä onnistujaksi jauhamalla tällaista paskaa niin siitä vaan. Hautakiveen voi kirjoittaa että itsepetos oli lempilajini.
Ihan normaalia tää on
N20