Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
6501/7964 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan edelleen vastapainoksi tolle intiasekoilijalle, koska en halua että ketju näivettyy sen fantasioiden takia. 

Juttelin taannoin vanhan kaverini kanssa, jonka kanssa liikuimme teini-ikäisinä, mutta emme pidä yhteyttä ihmeemmin enää aikuisiällä. Siinä kaikkia vanhoja tuttuja muistellessa tajusin yhtäkkiä, että kaverini ei tosiaan muista muutamaa ihmistä enää, vaikka meistä on valokuviakin joissa hengailemme kaikki samassa läjässä. Kaivoin nämä hänelle lopulta nähtäväksi, mutta ei, vaan tuntui että kaverini mieli blokkasi ihan täysin yhden tyypin olemassaolon. Kuvassa he ovat sängyllä ja tämä miespuolinen kaveri survoo pehmolelua kaverin suuhun, joten miten tuollainen voi muka unohtua?

Toisaalta mieleeni tuli tämän herrasmiehen käytös teini-ikäisenä, ja mietin mitä heidän välillään mahtoi tapahtua. Hän oli kuitenkin kaveripiirissä aika olennainen hahmo, joten sellainen ei vain voi unohtua, mutta sitten se kuuluisa mutta. Tyyppi esimerkiksi löi pikkusiskoltaan silmän mustaksi, ja me kaikki hiukan ihmettelimme kuka 15 vuotias pamauttaa 13 vuotiasta nyrkillä silmään. Toinen oli maaninen suhtautuminen joihinkin kavereittensa tyttöystäviin ja lähestymistapa oli aina liian kovakourainen. Mietin aivan tosissani, että tekikö tyyppi kaverilleni jotain ja se aiheuttaisi tällaisen muistinmenetyksen? 

Vierailija
6502/7964 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin toisinaan mitä Henry mahtoi kuiskata Camillan korvaan juuri ennen kuolemaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6503/7964 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan kertonut tätä jo täällä, mutta ex-poikaystäväni lapsuudenkodissa oli nk. puhuva vessa yläkerrassa. Muistan kun makasin vessaa vastapäätä olevassa huoneessa, niin exäni huhuili minua, että mitä asiaa. Olin ihmeissäni, koska en tietääkseni ollut sanonut mitään. "Ai, luulin että selkeästi huhuilet mua". 

Sama kaveri eksän pikkuveljen tyttöystävälle. Tyttöystävä huuteli vessasta, että mitä asiaa ja me muut olimme vähintään kysymysmerkkeinä. Kerran hän lähti sieltä nopeasti kasvot valkoisina ja ihmettelimme miksi hän ei illalla vetänyt edes vessaa kunnolla jälkeensä. 

Kunnes kerran seisoin siellä yksin harjaamassa hampaita. Koko talo nukkui ja oli aivan hiljaista, kunnes jostain kuului selkeä, hentoääninen kuiskaus: "Taina". Se oli niin selkeä ääni että yritin katsoa mistä se tuli ja herätin hädissäni exäni et mitä asiaa. Ex oli nukkumassa. 

Sama toistui uudelleen muutaman kerran ja olin joka ilta vähintään yhtä pelästynyt. Aamuisin yleensä en miettinyt ja silloin oli rauhallista, mutta tuo kuiskaus pikkuvessassa on jäänyt mietityttämään. 

Vierailija
6504/7964 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka on mahdollista, että Trumpista tuli presidentti?

Usein presidentti joudutaan valitsemaan pienimmän pahan periaatteella. Yhdysvalloissa tilanne oli vastaava kuin jos Suomessa jouduttaisiin äänestämään Väyrystä tai Jaakonsaarta.

Vierailija
6505/7964 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan edelleen vastapainoksi tolle intiasekoilijalle, koska en halua että ketju näivettyy sen fantasioiden takia. 

Juttelin taannoin vanhan kaverini kanssa, jonka kanssa liikuimme teini-ikäisinä, mutta emme pidä yhteyttä ihmeemmin enää aikuisiällä. Siinä kaikkia vanhoja tuttuja muistellessa tajusin yhtäkkiä, että kaverini ei tosiaan muista muutamaa ihmistä enää, vaikka meistä on valokuviakin joissa hengailemme kaikki samassa läjässä. Kaivoin nämä hänelle lopulta nähtäväksi, mutta ei, vaan tuntui että kaverini mieli blokkasi ihan täysin yhden tyypin olemassaolon. Kuvassa he ovat sängyllä ja tämä miespuolinen kaveri survoo pehmolelua kaverin suuhun, joten miten tuollainen voi muka unohtua?

Toisaalta mieleeni tuli tämän herrasmiehen käytös teini-ikäisenä, ja mietin mitä heidän välillään mahtoi tapahtua. Hän oli kuitenkin kaveripiirissä aika olennainen hahmo, joten sellainen ei vain voi unohtua, mutta sitten se kuuluisa mutta. Tyyppi esimerkiksi löi pikkusiskoltaan silmän mustaksi, ja me kaikki hiukan ihmettelimme kuka 15 vuotias pamauttaa 13 vuotiasta nyrkillä silmään. Toinen oli maaninen suhtautuminen joihinkin kavereittensa tyttöystäviin ja lähestymistapa oli aina liian kovakourainen. Mietin aivan tosissani, että tekikö tyyppi kaverilleni jotain ja se aiheuttaisi tällaisen muistinmenetyksen? 

On se mahdollista, ja arvaat varmaan jo, minkätyyppinen tuo teko oli.

Vierailija
6506/7964 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista, ja arvaat varmaan jo, minkätyyppinen tuo teko oli.

No se kävi mielessäni, ja se tyyppi olisi hyvin voinut tehdäkin sen.

Vierailija
6507/7964 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset tuijottavat jotain silmien- tai hiustenväriä kun he vertailevat samannäköisyyksiä keskenään. Kasvonpiirteet ja olemus voivat olla samanlaisia vaikka ihmisen väritys voi olla eri.

Jotlut voivat olla todella samannäköisiä, mutta jos toisella on ruskeat silmät ja toisella siniset, niin joidenkin mielestä ihmiset ovat erinäköisiä.

Vierailija
6508/7964 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhassa asunnossa jääkaappi oli joku ihmeen portaali jonkun toiseen jääkaappin. Kerran sieltä löytyi jotain venäläistä energiajuomaa vaikka emme juo energiajuomia, kerran eineslihapullia jota emme ikinä osta ja   kerran kissanruokaa, vaikka meillä ei ole kissaa. Naureskelimme aina että "katsotaan, mitä jääkaappi tänään tarjoaa" ja "mahtaa  tyyppi ihmetellä missä sen energiadrinksut on!" Tämä portaali toimi vain yhteen suuntaan sillä meiltä ei koskaan  hävinnyt mitään.

Nykyisessä kodissa on oikeastaan ikävä näitä ylläreitä :D

Vierailija
6509/7964 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vanhassa asunnossa jääkaappi oli joku ihmeen portaali jonkun toiseen jääkaappin. Kerran sieltä löytyi jotain venäläistä energiajuomaa vaikka emme juo energiajuomia, kerran eineslihapullia jota emme ikinä osta ja   kerran kissanruokaa, vaikka meillä ei ole kissaa. Naureskelimme aina että "katsotaan, mitä jääkaappi tänään tarjoaa" ja "mahtaa  tyyppi ihmetellä missä sen energiadrinksut on!" Tämä portaali toimi vain yhteen suuntaan sillä meiltä ei koskaan  hävinnyt mitään.

Nykyisessä kodissa on oikeastaan ikävä näitä ylläreitä :D

Teillä oli talossanne huonotapainen phroggaaja.

Vierailija
6510/7964 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuon sekopään tekstit on oppinut erottamaan joukosta, niin niitä ei tarvitse enää lukea. Sen tyylistä ei voi erehtyä.

Vierailija
6511/7964 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtui pari kk sitten jäätävä juttu jota olen yrittänyt selitellä itselleni.

Eli asun vanhemmilla, vanhemmat oli pois kotoa viikonlopun ja olin poikaystävän kanssa meillä.

Telkkari oli auki ja loikoiltiin sohvalla.

Sitten tuli se ilmo, kun TV sammuu automaattisesti tietyn ajan päästä jos ei ole pitkään aikaan painanut mitään nappia.

No ei viitsitty painaa mitään nappulaa, niin kun telkkari sammui, niin tummalla pohjalla välkähti ihan hetken outo haamukuva vanhan miehen kasvoista.

Ei siinä mitään, sidukkapäissä naureskeltiin kun mun poikaystävä sanoi, että se näytti ihan kuin sen vaarilta. Telkkarista tuli ennen sammumista jotai piirrettyä southparkkia.

Eli vähän outo juttu, että sellainen mustavalkoinen epäselvä, mutta kuitenkin tunnistettava "haamukuva" vanhan miehen kasvoista.

Pian mun poikaystävän puhelin soi ja sen vaari oli saanut jonkun kohtauksen ja menehtynyt juuri äsken.

Mun poikaystävä lähti mumon luo ja mä jäin yksin kotiin. Ei tosiaan huvittanut katsella sinä iltana telkkaria ja vieläkin aina kun suljen telkkarin, vältän katsomasta telkkariin. Sama juttu tietokoneen tai läppärin näytön kanssa.

Vierailija
6512/7964 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummisetäni oli kerran meillä käymässä tyttärensä kanssa, joka oli tuolloin ihan vauva. Jossain vaiheessa huomasin, että tietokoneen ruudulle oli kirjoitettu pitkä rivi viitosia. Epäilin, että kummin tyttö olisi käynyt ne kirjoittamassa, vaikka todellisuudessa se oli sisareni. Äitikin yritti vakuuttaa, että se ei olisi ollut mahdollista, koska tyttö oli vauva, mutta en vain suostunut uskomaan. Olenkin ihmetellyt, miksen suostunut silloin sitä uskomaan. Kummisedälle epäilyistäni ei kuitenkaan kerrottu, eikä hän varmasti olisi siitä pitänytkään ja olisi myös varmasti vakuuttanut, että se ei olisi ollut mahdollista.

Vierailija
6513/7964 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummisetäni oli kerran meillä käymässä tyttärensä kanssa, joka oli tuolloin ihan vauva. Jossain vaiheessa huomasin, että tietokoneen ruudulle oli kirjoitettu pitkä rivi viitosia. Epäilin, että kummin tyttö olisi käynyt ne kirjoittamassa, vaikka todellisuudessa se oli sisareni. Äitikin yritti vakuuttaa, että se ei olisi ollut mahdollista, koska tyttö oli vauva, mutta en vain suostunut uskomaan. Olenkin ihmetellyt, miksen suostunut silloin sitä uskomaan. Kummisedälle epäilyistäni ei kuitenkaan kerrottu, eikä hän varmasti olisi siitä pitänytkään ja olisi myös varmasti vakuuttanut, että se ei olisi ollut mahdollista.

Oletan, että olit itsekin silloin vielä lapsi. Ei lapsena vielä ajattele niin loogisesti.

Vierailija
6514/7964 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla pienessä kotikaupungissani harvalla oli rastat. Mun yhdellä luokkatoverilla oli. Oli lisäksi lyhyt ja pyöreä, joten selvästi tunnistettavissa. Koulupäivä oli keran loppumaisillaan ja olin käynyt terkkarilla (meillä oli oma terkka joka oli paikalla joka päivä), terkkarin vastaanotto sijaitsi  pohjakerroksessa ja saman käytävän varrella oli myös pommisuoja. Kun astuin ulos terkkarin huoneesta katsoin että tuhti hahmo jolla rastat painelee pommisuojaan, ihmeissäni menin katsomaan että mitä  "Tiina" touhuaa kun koulukin oli loppu. Kun astuin pommisuojaan se oli pimeänä, napsautin valot ja totesin ettei siellä ole "Tiinaa" tai ketään muutakaan. Pyöräillessäni kotiin  näin "Tiinan" tulevan ulos Siwasta jonne oli koululta noin kilometri, kylmät väreet meni kun tajusin ettei hän voinut olla se pommisuojan tyyppi kun oli kerran Siwaan ehtinyt!  

Vierailija
6515/7964 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan kertonut tätä jo täällä, mutta ex-poikaystäväni lapsuudenkodissa oli nk. puhuva vessa yläkerrassa. Muistan kun makasin vessaa vastapäätä olevassa huoneessa, niin exäni huhuili minua, että mitä asiaa. Olin ihmeissäni, koska en tietääkseni ollut sanonut mitään. "Ai, luulin että selkeästi huhuilet mua". 

Sama kaveri eksän pikkuveljen tyttöystävälle. Tyttöystävä huuteli vessasta, että mitä asiaa ja me muut olimme vähintään kysymysmerkkeinä. Kerran hän lähti sieltä nopeasti kasvot valkoisina ja ihmettelimme miksi hän ei illalla vetänyt edes vessaa kunnolla jälkeensä. 

Kunnes kerran seisoin siellä yksin harjaamassa hampaita. Koko talo nukkui ja oli aivan hiljaista, kunnes jostain kuului selkeä, hentoääninen kuiskaus: "Taina". Se oli niin selkeä ääni että yritin katsoa mistä se tuli ja herätin hädissäni exäni et mitä asiaa. Ex oli nukkumassa. 

Sama toistui uudelleen muutaman kerran ja olin joka ilta vähintään yhtä pelästynyt. Aamuisin yleensä en miettinyt ja silloin oli rauhallista, mutta tuo kuiskaus pikkuvessassa on jäänyt mietityttämään. 

Ei siellä varmaan ollut mitään piilotettua laitetta, jolla joku teki jekkua? Kun tapahtui vain tarkasti rajatulla alueella. Ja jos ääni oli kuiskaus, niin henkilöä ei voi helposti tunnistaa.

Vierailija
6516/7964 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee joskus öisin itsestään olkkarin tv- päälle. Heräämme sen ääneen ja käymme sulkemassa sen. Itse uskon, että on niin paljon erilaisia sähköaaltoja ilmassa, että johtuu niistä.

Kannattaa vetää aina johto seinästä, eipä syty sitten palamaankaan.

Vierailija
6517/7964 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti kadonneista keittiötarvikkeista. Minulla on myös kadonnut viisi ruokahaarukkaa. Ajattelin ensin, että muutossa eksyneet väärään laatikkoon. Voi olla niinkin, mutta en usko. Hyvä vinkki oli se, että on pudonnut laatikon taakse. Pitää tarkistaa se. En pidä minään yliluonnollisena. Joku järkiselitys siihen on. Todennäköisesti itse laittanut jonnekin, enkä muista.

Uudet turvalukot kaikkiin oviin eikä avaimia muille. Ei katoile mitään.

Vierailija
6518/7964 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset tuijottavat jotain silmien- tai hiustenväriä kun he vertailevat samannäköisyyksiä keskenään. Kasvonpiirteet ja olemus voivat olla samanlaisia vaikka ihmisen väritys voi olla eri.

Jotlut voivat olla todella samannäköisiä, mutta jos toisella on ruskeat silmät ja toisella siniset, niin joidenkin mielestä ihmiset ovat erinäköisiä.

Kyllähän ihmisen koko olemus on kiinni näistä. Jos hiukset värjätään, muutos on jo suuri. Puhumattakaan värikkäistä piilolinsseistä tai vaikka silmälaseista.

Vierailija
6519/7964 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponk kirjoitti:

Joskus vaahtosammuttimen mittaisena olin tullut saunasta ennen porukoita ja olin kai aikeissa hakea jotain yläkerrasta, jossa siis sijaitsi vain isän tietokoneet sun muut ja ovi vintille

Olin sitten siinä rappusten edessä lähdössä kipeämään ylös, kunnes kuulin selvää näppäimistön naputusta. (Vanhemmat edelleen saunassa)

Fiksuna muksuna otin vieressä olleesta työkalupakista ruuvimeisselin ja lähdin ylös, todeten sitten, ettei siellä ollut ketään :-)

Toinen on tuo meikäläisen entinen ja siskon nykyinen huone. Se on pienempi kuin omani oli ja itsekin nukuin siellä 4-11v, kunnes sain sen isomman.

Sänky on aina ikkunan vieressä ja siitä näkee kaiken, mutta silti on sellainen fiilis, ettei siellä ole yksin. Pikkusiskoni päästyä sinne about 4v vanhana, pelkäsi jatkuvasti jotain, muttei osannut selittää että mitä.

Myös siinä isommassa huoneessa kummitteli; tavarat tippuivat hyllyiltä yöllä, tavarat vaihtoivat paikkaa ja kerran kuulin askelia, vaikka olin huoneessa yksin, yöllä kuuluu myös outoa pauketta (epäilen jonkun henkiolennon asuvan "komerossa" jonka ovi on edelleen siinä huoneessa, mutta se on ruuvattu kiinni ja toisella puolella on vessa)

Ei tuollaisissa paikoissa pitäisi kenenkään joutua asumaan. Entisillä asukkailla on voinut olla tekemistä pimeän puolen kanssa, parapsykologiaa, paholaisenpalvontaa ym. Seurakunnasta voi pyytää papin siunaamaan talon Jeesuksen nimessä, sekä esirukousta. Älkää vain itse tuollaisiin sekaantuko.

Vierailija
6520/7964 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka on mahdollista, että Trumpista tuli presidentti?

Hän asettui ehdokkaaksi ja sai enemmistön äänistä.

USA:ssa ei pelkät äänet ratkaise, vaan valitsijamiehet ja -yllätys- raha!