Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
6141/7964 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19 kun kyllästyin vanhempien nurkissa asumiseen ja aloin etsimään omaa huushollia, isä löysi sitten minulle TALON. Pienen ok-talon jossa oli  olohuone, keittokomero, makuuhuone, vessa yhdessä kerroksessa, ylhäällä vintti ja alhaalla suihku + sauna. Vuokra oli aika kova  teinille mutta vanhemmat maksoi takuuvuokran. Frendit oli onnensa kukkuloilla että "jee sulla on oma bileluola" ja tuntuihan se aika luksukselta kun sai soittaa musiikkia kovaa ym.

Talossa oli kuitenkin "vatsaa vääntävä", outo tunnelma jo kun menin sitä katsomaan mutta luulin että vaan jännitän omille muuttamista. Paha olo  ja ahdistus ei kuitenkaan väistyneet kun sain kamat sisään. Tuntui kuin olisi samaan aikaan ollut merisairas  ja ukkonen päällä, semmoinen raskas olo ja mahaa väänsi. Äitikin ihmetteli raskasta ilmaa ja eräs frendi sai joka kerta migreenin mun luona. 

Kuulin myös öisin askeleita vintiltä ja unihan siinä karisi kun tuijotin kattoon ja mietin kuka v""u siellä kävelee! Karmein oli se kerta kun askeet pysähtyi heti yläpuolelleni ja hyppäsi tasajalkaa.

En tiedä voisiko home tehdä semmoisen olon, ja kuuloharhoja? 

Vierailija
6142/7964 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme menossa mieheni kanssa nukkumaan ja olin alasti selkä mieheeni päin kun hän yllättäen kysyi, että mistä selkääni tullut iso arpi oli tullut. Itse en tietenkään voinut nähdä sitä mutta mieheni otti siitä kuvan ja näytti minulle. Keskellä selkääni oli todella aivan selän yläosasta alaosaan asti ulottuva arpi. Aivan kuin keskellä selkää olisi ollut koko selän pituinen suora haava joka olisi parantuessaan jättänyt jälkeensä tuon arven. Selässäni ei kuitenkaan tuota haavaa ole ollut vaan arpi ilmestyi siihen ihan yllättäen. Miehen mukaan siinä ei edellisenä päivänä vielä näkynyt mitään merkkiä arvesta.arvrn kohta ei ole kipeä tai mitään mutta se ei myöskään ole kadonnut sieltä eikä sen ulkonäkö ole muuttunut. Täysi mysteeri on, että miten se ilmestyi sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6143/7964 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme menossa mieheni kanssa nukkumaan ja olin alasti selkä mieheeni päin kun hän yllättäen kysyi, että mistä selkääni tullut iso arpi oli tullut. Itse en tietenkään voinut nähdä sitä mutta mieheni otti siitä kuvan ja näytti minulle. Keskellä selkääni oli todella aivan selän yläosasta alaosaan asti ulottuva arpi. Aivan kuin keskellä selkää olisi ollut koko selän pituinen suora haava joka olisi parantuessaan jättänyt jälkeensä tuon arven. Selässäni ei kuitenkaan tuota haavaa ole ollut vaan arpi ilmestyi siihen ihan yllättäen. Miehen mukaan siinä ei edellisenä päivänä vielä näkynyt mitään merkkiä arvesta.arvrn kohta ei ole kipeä tai mitään mutta se ei myöskään ole kadonnut sieltä eikä sen ulkonäkö ole muuttunut. Täysi mysteeri on, että miten se ilmestyi sinne.

Vaatteista tai lakanasta tullut painauma? Ne voi näyttää joskus aika hurjilta. Miten kauan on ollut siellä? Jos on oikeasti ollut jo pitkään niin todella erikoista.

Vierailija
6144/7964 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteista tai lakanasta tullut painauma? Ne voi näyttää joskus aika hurjilta. Miten kauan on ollut siellä? Jos on oikeasti ollut jo pitkään niin todella erikoista.

On se siinä jo pari kuukautta ollut.

Vierailija
6145/7964 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tiedoksi sulle, joka kirjoittelet näitä "mysteeri on" - juttuja, että tämä ei ole mikään mysteeriketju vaan selvittämätön asia/tapahtuma, joka on jäänyt vaivaamaan -ketju. Perusta oma ketju sun mysteereille.[/quote]

Mysteeri on arvoitus, selittämätön asia tai tapahtuma eli kyllä sopii hyvin tähän ketjuun.

Vierailija
6146/7964 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 19 kun kyllästyin vanhempien nurkissa asumiseen ja aloin etsimään omaa huushollia, isä löysi sitten minulle TALON. Pienen ok-talon jossa oli  olohuone, keittokomero, makuuhuone, vessa yhdessä kerroksessa, ylhäällä vintti ja alhaalla suihku + sauna. Vuokra oli aika kova  teinille mutta vanhemmat maksoi takuuvuokran. Frendit oli onnensa kukkuloilla että "jee sulla on oma bileluola" ja tuntuihan se aika luksukselta kun sai soittaa musiikkia kovaa ym.

Talossa oli kuitenkin "vatsaa vääntävä", outo tunnelma jo kun menin sitä katsomaan mutta luulin että vaan jännitän omille muuttamista. Paha olo  ja ahdistus ei kuitenkaan väistyneet kun sain kamat sisään. Tuntui kuin olisi samaan aikaan ollut merisairas  ja ukkonen päällä, semmoinen raskas olo ja mahaa väänsi. Äitikin ihmetteli raskasta ilmaa ja eräs frendi sai joka kerta migreenin mun luona. 

Kuulin myös öisin askeleita vintiltä ja unihan siinä karisi kun tuijotin kattoon ja mietin kuka v""u siellä kävelee! Karmein oli se kerta kun askeet pysähtyi heti yläpuolelleni ja hyppäsi tasajalkaa.

En tiedä voisiko home tehdä semmoisen olon, ja kuuloharhoja? 

Varikset, oravat, rotat. Niistä lähtee yllättävän kova ääni. Todellakin voi kuulostaa ihmisen askelilta niin outoa kuin se onkin.

Vierailija
6147/7964 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on nukkuessaai leikannut puukolla / veitsellä haavan selkääsi sinun sitä tietämättä, sinä et ole sitä nähnyt koska se oli selässäsi ja miehesi otti asian puheeksi vasta kun haava oli parantunut ja jäljellä oli vain arpi.

Vierailija
6148/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hukannut kannettavan tietokoneeni johdottoman hiiren ja etsinyt sitä ympäri asuntoani löytämättä sitä. Eräänä päivänä seisoin jostain syystä tietokonepöydän luona eikä hiirtä näkynyt siinä missään. Poistuin keittiöön juomaan vettä ja kun palasin tietokonepöydän luo, niin hiiri oli siinä tietokoneen päällä missä se ei ollut kun lähdin keittiöön. Se on mysteeri, että missä se oli kadoksissa ollessaan ja miten se ilmestyi siihen tietokoneen päälle. Siitä oken 100% varma, että asunnossani ei ollut ketään muuta kuin minä koska kukaan ei olisi ehtinyt käydä laittamassa hiirtä tietokoneen päälle ja poistua paikalta sinä aikana kun kävin keittiösdä ja huoneesta jossa tietokone oli näki suoraan eteiseen eikä siellä ollut ketään poistumassa. Kävin koko asunnon läpi eikä siellä näkynyt ketään eikä kukaan olisi voinut poistua sieltä tarkastaessani asuntoa. Aloitin tarkastuksen nimittäin eteisestä ja tarkistin, että ulko-oven turvaketju oli paikoillaan. Kävin asunnon läpi ja palasin takaisin eteiseen jossa turvaketju oli yhä paikallaan. Kukaan ei olisi voinut poistua ja sulkea ovea niin, että hän olisi laittanut turvaketjun kiinni.

tommosa sattuu kaikille kokoajan. Aivot ei kykene "näkemään" sitä hiirtä siinä missä se on. Itse mm eilen selaisin kädessäni olevaa kännykkää, ja yhtäkkiä havahduin ja ihmettelein että missä se mun kännykkä on, ja aloin katselemaan sitä ympäriltäni sohvalta. Se siis oli koko ajan kädessäni.

Samaa tapahtuu ihmisille joilla on silmälasit päässä ja alkaavat etsimään niitä luullen kadottaneensa ne.

Joku psykologine nsokeus. Voitietysti olla ihan aitokin sokea täplä. Sokea kohta näkökentässä voi viitata aivosairauteen. 

Inattentional Blindness in Psychology https://www.verywellmind.com/what-is-inattentional-blindness-2795020

mutta ihmiset jotka selittää tällaiset ilmiöt haamuilla ja muilla, voi kärsiä paranoidisesta psykoosista.

Vierailija
6149/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on ihan keksittyjä juttuja osa. Ja joku skitsofreenikko on kirjottanut jo useita. Kuten: "äitini näki naisen pään nousevan television takaa". Ilmeisetsi hauskaa puuhaa heille.

Jos jollekkin ilmaantuisi iso arpi itsestään, eiköhän se olisi niin huolestuttavaa että menisi lääkäriin, joku sairaus voisi oireilla noin. Tää on ihan fantasiaa.

Vierailija
6150/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on nukkuessaai leikannut puukolla / veitsellä haavan selkääsi sinun sitä tietämättä, sinä et ole sitä nähnyt koska se oli selässäsi ja miehesi otti asian puheeksi vasta kun haava oli parantunut ja jäljellä oli vain arpi.

Ja kyseiben henkilö ei heräisi siihen kipuun mikä väkisin syntyisi jos selkään leikkattaisiin ylhäältä alas asti ulottiva haava puukolla tai veitsellä? Ja mies saisi veriset lakanat vaihdettua puhtaisiin vaimon nukkuessa samassa sängyssä?

Vierailija
6151/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oltiin kellarissa vanha talo niin yläpuolella asunto ja kauppa . Oltiin menossa kellarin pesutupan niin metallinen ovi. Avattiin ovea niin sieltä tulikin rautakanki vaakasuoraan meitä kohti ja vastapäätä olleeseen seinään pystyyn sitten se putosi eikö ketään näkynyt . Juostiin karkuun ylös kauhuissaan . Pahat henget mutta kun on ihmisiä rikollisia jotka piileksii mutta ei löytynyt ketään. Kastamattomia ihmisiä niillä on mustahenki . Kristityt on erilaisia.

Vierailija
6152/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpi selässä pilailu kaupoista saa noita leikkijuttuja kaikenlaisia millä tehdä kauhujekkuja . Ja muutakin pilailua on myös rooliasuja erilaisia millä voi huijata tai pelleillä. Myös sellaisia soketinpaloja että kahviin laittaa se muuttuu madoksi tai kraanaan vesi värjääntyy.

Vierailija
6153/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyseiben henkilö ei heräisi siihen kipuun mikä väkisin syntyisi jos selkään leikkattaisiin ylhäältä alas asti ulottiva haava puukolla tai veitsellä? Ja mies saisi veriset lakanat vaihdettua puhtaisiin vaimon nukkuessa samassa sängyssä?

Toivottavasti kukaan ei käytä huumeusaineita kehenkään salaa . Huumattu ihminen ei huomaa eikä tunne mitään tai jos huomaa ei voi tehdä mitään on vähän kuin liikuntakyvytön. Voidaan sanoa että itämaan uskonnoissa yleistä. Myös budhahinduilla . Noituus on yleistä ja huumeet. Jos se ei ollut pilaa kai jos pääset liikkumaan menit lääkäriin tutkittamaan onko oikeasti arpi vai oliko tämä vitsi. Etsi koko vartalo peili vaikka kaupasta jos ei ole omaa ja ota toinen pieni peili mukaan tutki itsekin. Samalla näkee onko luomia tai punkin puremia. Ei muuten mutta nykyään on sairaita uskontoja ja ihmisiä.

Vierailija
6154/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän tiedätte TV sarjat näytelmät elokuvat . Nehän perustuu pilailuun ja niissä on arpia maskeeraajat tekee . Jos tämä arpi oli päivän vanha siinä oli sitten verta kuivuneena ja rupea eikö niin mikä pehmiää pesemällä . Ei muuten mutta on ihmisiä sairaita jotka viiltelee itseään ihoon ja toisia .

Vierailija
6155/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mihin eilen esivalmistamani pizzataikina on hävinnyt.

Vierailija
6156/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuullun puun kaatumisen ääntä metsässä vaikka siellä oli riistakamera.

Vierailija
6157/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllikki Saaren hautaaminen on minulle mysteeri. Kun hän katosi, niin ensin kesti monta kuukautta ennen kuin hänet edes löydettiin ja kun hänen ruumiinsa lopulta löydettiin, niin sitä ei haudattu hautausmaahan vaan keskelle jotain suota eikä haudalle laitettu edes hautakiveä vaan siihen iskettiin vain joku puinen, päästään teroitettu keppi siihen haudalle. Siellä Kyllikki yhä makaa suohaudassa eikä kukaan enää edes muista missä hänen hautansa sijaitsee vaikka hänellä taatusti on elossa olevia sukulaisia (kuten sisaruksen lapsenlapsia) jotka tahtoisivat taatusti käydä kauan kadoksissa olleen sukulaisensa haudalla. Ja että hänen tappajaansa ei muka tiedetä vaikka ainakin hänen kotikylällään tiedettiin, että sen teki Hans Assman.

Olet ilmeisesti ymmärtänyt väärin lehdestä lukemasi jutun, jonka mukaan ruumis löytyi etsinnössä suohon haudattuna.

Kyllikin murhanneet ihmiset hautasi hänet metsään vetiseen suopitoiseen maahan ja jätti merkin päälle tai peitti sillä puun oksalla sen tavallaan kuin siinä kasvaisi puu ettei sitä löydettäisi . Koska Kyllikin kengät kuitenkin löytyi niin siellä on ollut kiire. Muuten kengät olisi hävitetty tai haudattu. Toisaalta usein metsän eläimet liikuttaa tavaroita ja sateet lumi jää. Kaikki viittasi siihen että haudan kaivajan sormenjäljet jäi ottamatta ja kenen se lapio oli. Mutta varikset harakat varastelee kiiltäviä esineitä myös kelloja koruja. Jos metsään kuolee joku sen ruumis katoaa nopeasti vaatteet jää ja niiden väri muuttuu kosteudesta että jos olette metsässä törmännyt kenkiin saappaisiin housuihin....metsistä löytyy myös käsi ja matkalaukkuja usein. Kyllikki haudattiin sitten tutkimusten jälkeen oikein ja oikeaan hautaan. Suomessa ei kristityt harjoita mitään rituaaleja tai uhraamista eikä kunniamurhia paitsi vapaissa suunnissa. Joku heimot. Ennen syytettiin tyttöjä raiskaajien teoista esim.minihametta vaikka raiskatulla olisi ollut pitkät housut tai pitkä hame. ASS man oli kai arabivenäjän vakooja joka kulki mittaamassa teitä siltoja jne.

Vierailija
6158/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit selvitti Kyllikki saaren murhaa että se puutikku oli veistetty vasemmalla kädellä. Miten ihmeessä sen voi selvittää . Kertokaapa se.

Vierailija
6159/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonia meni monta tuntia saada pelastuskopterit sinne myrskyssä vasta tuuli kova eikö voisi olla erikseen jykevä pelastuslaiva joka on pieni mutta leveä tukeva ja nopea , ne laivojen pelastus lautat täyttyy vedellä kovissa aalloissa ja niihin ei pääse millään vellovassa vedessä . Ihminen ei pysty nousemaan siihen ja vesi on jääkylmää ,vaatteet painaa. Pelastusliivit oli kiinni toisissaan ihmiset ei saanut niitä päälleen ja tavarat lenteli ihmisten päälle niin lujaa että luita meni poikki . Tavarat kuuluu olla kiinni myös lentokoneissa .

Vierailija
6160/7964 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko se joku uskontomerkki tai miksi et käy lääkärissä . Hei lääkäri selässäni on metrin pituinen arpi eikä mieskään tiedä miten on sen sinne tehnyt .

Saattaa myös puuttua sisäelimiä niitä varastetaan Amerikassa . Toisaalta arpeni on pesunkestävä 2 kuukautta vanha . Eikö miehesi päästä sinua ovesta ulos että voisit mennä lääkäriin. ???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän