Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen tapaamissopimus ja sen tulkinta, apuva!

Vierailija
21.12.2017 |

Meillä on sopimus jonka mukaan lapsi on mulla seuraavasti:

Parillisilla viikoilla torstai aamusta sunnuntai iltaan.
Parittomilla viikoilla torstai aamusta lauantai aamuun.

Lisäksi olemme kirjanneet samaan sopimukseen seuraavasti:

Joulun 2017 aikana:
Lauantaista 23.12 kello 14:30 alkaen 25.12 kello 12:00 asti.
Keskiviikosta 27.12 kello 7:30 alkaen 30.12 kello 12:00 asti.

Miten tapaamiset menevät OIKEAOPPISESTI tälläviikolla ja miten ensiviikolla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tulee tällä viikolla lauantaina ja lähtee maanantaina, tulee takaisin keskiviikkona ja lähtee lauantaina.

Eihän tässä ole mitään epselvää, koska noi on sopimuksen mukaan korvaavia päiviä.

Vierailija
2/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuossa on joulu kirjattu erikseen, niin minusta se tarkoittaa sitä, että tällä ja ensi viikolla ei noudateta tavallisia parillisen ja parittoman viikon sääntöjä, vaan lapsi on tällä ja ensi viikolla sinulla nuo sopimuksessa mainitut ajat ja muut ajat toisella vanhemmallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuossa on joulu kirjattu erikseen, niin minusta se tarkoittaa sitä, että tällä ja ensi viikolla ei noudateta tavallisia parillisen ja parittoman viikon sääntöjä, vaan lapsi on tällä ja ensi viikolla sinulla nuo sopimuksessa mainitut ajat ja muut ajat toisella vanhemmallaan.

Näin ajattelen minäkin.

Viikko 51 ja 52 kokonaan oman aikataulun mukaisesti unohtaen nuo normaalien arkiviikkojen sopimukset.

Vierailija
4/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa!

Näin minäkin tämän sopimuksen tulkitsin, ja tulkitsen edelleen.

Lapsen isän ja hänen asianajajansa mukaan sopimus tarkoittaa kuitenkin sitä, että lapsi olisi tällä viikolla minulla normaalisti torstai aamusta lauantai aamun, ja tulisi takaisin lauantaina klo 14:30 ja lähtee maanantaina takaisin isälleen kello 12.

Mutta ensiviikko menisi kummiskin tuon "joulun 2017 aikaan" sopimuksen mukaisesti, eli lapsi tulee keskiviikkona ja lähtee lauantaina.

Eli Suomentakaa idiootille, että miten tämä on mahdollista!

Kuinka (päivämääriä ja kellonaikoja lukuun-ottamatta) kaksi täysin identtistä lausetta kummiskin tarkoittaa täysin eri asiaa eri viikkoina?

Mikäli olisi tarkoitus, että lapsi olisi minulla enemmän tällä viikolla mitä normaalisti, niin eikö tässä pitäisi kaiken järjen ja logiikan mukaisesti lukea sitten erikseen, että lapsi on joulun aikana äidillään torstaista 21.12 lauantaihin 23.12 kello 8:00 asti, ja palaa takaisin äidilleen lauantaina 23.12 kello 14:30 ja palaa isälleen maanantaina 25.12 kello 12:00 ??

Taikka vaihtoehtoisesti lapsi on äidillään joulun aikana torstaista 21.12 maanantaihin 25.12 kello 12 asti ??

Olen idiootti, mutta en vain ymmärrä tätä!

Vierailija
5/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa!

Näin minäkin tämän sopimuksen tulkitsin, ja tulkitsen edelleen.

Lapsen isän ja hänen asianajajansa mukaan sopimus tarkoittaa kuitenkin sitä, että lapsi olisi tällä viikolla minulla normaalisti torstai aamusta lauantai aamun, ja tulisi takaisin lauantaina klo 14:30 ja lähtee maanantaina takaisin isälleen kello 12.

Mutta ensiviikko menisi kummiskin tuon "joulun 2017 aikaan" sopimuksen mukaisesti, eli lapsi tulee keskiviikkona ja lähtee lauantaina.

Eli Suomentakaa idiootille, että miten tämä on mahdollista!

Kuinka (päivämääriä ja kellonaikoja lukuun-ottamatta) kaksi täysin identtistä lausetta kummiskin tarkoittaa täysin eri asiaa eri viikkoina?

Mikäli olisi tarkoitus, että lapsi olisi minulla enemmän tällä viikolla mitä normaalisti, niin eikö tässä pitäisi kaiken järjen ja logiikan mukaisesti lukea sitten erikseen, että lapsi on joulun aikana äidillään torstaista 21.12 lauantaihin 23.12 kello 8:00 asti, ja palaa takaisin äidilleen lauantaina 23.12 kello 14:30 ja palaa isälleen maanantaina 25.12 kello 12:00 ??

Taikka vaihtoehtoisesti lapsi on äidillään joulun aikana torstaista 21.12 maanantaihin 25.12 kello 12 asti ??

Olen idiootti, mutta en vain ymmärrä tätä!

Pitäisi!

Mikäli tarkoituksena olisi, että lapsi olisi sinulla parittomalla viikolla ylimääräisiä päiviä niin tässä PITÄISI lukea, että lapsi on joulun aikana äidillään tapaamissopimuksen mukaisesti ja LISÄKSI lauantaista 23 päivä kello 14:30 alkaen maanantaihin 25.12 kello 12:00 saakka.

Tuon teidän tän hetkisen Joulun 2017 aikaan sopimuksen mukaan tuo lauantaista 23.12 kello 14:30 alkaen 25.12 kello 12:00 asti KORVAA parittoman viikon sopimuksen jonka mukaan lapsi olisi sinulla tällä viikolla torstai aamusta lauantai aamuun!

Ja samoten ensiviikko, tuo keskiviikosta 27.12 kello 7:30 alkaen 30.12 kello 12:00 asti KORVAA parillisen viikon torstai aamusta sunnuntai iltaan sopimukse.

Vierailija
6/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vasta lauantaina.

Vierailija
7/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sopimus jonka mukaan lapsi on mulla seuraavasti:

Parillisilla viikoilla torstai aamusta sunnuntai iltaan.

Parittomilla viikoilla torstai aamusta lauantai aamuun.

Lisäksi olemme kirjanneet samaan sopimukseen seuraavasti:

Joulun 2017 aikana:

Lauantaista 23.12 kello 14:30 alkaen 25.12 kello 12:00 asti.

Keskiviikosta 27.12 kello 7:30 alkaen 30.12 kello 12:00 asti.

Miten tapaamiset menevät OIKEAOPPISESTI tälläviikolla ja miten ensiviikolla?

Siis mitä? Miten tästä selkeästä sopimuksesta saadaan sellainen et lapsi olisi äidillään jouluviikkona normaalisti ja lisäksi tuon 23, 24 ja 25 päivä?

Mä en ymmärrä näistä asioista mitään mut jopa minä ymmärrän tämän!

Vierailija
8/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulkitsen tämän kyllä kuten isä ja asianajaja - eli poikkeukset koskettavat ainoastaan joulunaikaa, ei aikaa ennen sitä. Eli joulunalusviikon normaalisti, mutta sitten 23.12. astuu voimaan tuo poikkeusaikataulu.

Mikäli poikkeusaikataulu haluttaisiin ottaa käyttöön jo joulunalusviikolla eikä nimenomaisesti 23.12., tämä pitäisi kirjata selkeämmin.

Vierailija
9/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulkitsen tämän kyllä kuten isä ja asianajaja - eli poikkeukset koskettavat ainoastaan joulunaikaa, ei aikaa ennen sitä. Eli joulunalusviikon normaalisti, mutta sitten 23.12. astuu voimaan tuo poikkeusaikataulu.

Mikäli poikkeusaikataulu haluttaisiin ottaa käyttöön jo joulunalusviikolla eikä nimenomaisesti 23.12., tämä pitäisi kirjata selkeämmin.

Juuri näin. Lisäykset koskevat vain mainittuja päiviä, ei koko viikkoa eivätkä ole korvaavia tapaamisia.

Vierailija
10/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aika on 23.12-26.12

Vierailija
11/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo nimenomaan ovat poikkeuksia, ja näin ne kirjataan sopimuksiin.

Vierailija
12/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on varsin selkeä mielestäni. Lauantaina 23.12. lapsi on isällä aamusta alkaen ja palaa sitten takaisin samana päivänä kello 14:30. Seuraavalla parillisella viikolla on sovittu, että lapsi lähtee 30.12. kello 12:00 -> isälleen. Tämä siis kumoaa Parillisen viikon normiajan. Eihän tuossa olisi muutoin mitään järkeä.

Vierailija
13/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista että pitää asianajajien kanssa ihan tunteja laskeja et miten kauan lapsi on missäkin :( oletteko niin huonoissa väleissä isän kanssa?

Vierailija
14/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki viikkotapaamiset menee normaalisti. Sitten Joulu on jaettu ylimääräisenä.

Eli la 23.12 on muutama tunti vaihtoa yms. Ehkä se toisena vuonna toimii paremmin, kun joulu ajoittuu toiseen kohtaan.

Vierailija
15/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vaan tulee mieleen, että lapsi on se kärsijä tässäkin asiassa. Tässä ei nyt tiedä minkä ikäisestä lapsesta on kyse, mutta ikävältä nuo välit kuulostavat. Jos hiukankin jo vanhempi lapsi niin mielestäni lapsen pitäisi saada itsekin päättää näissä asioissa. Tuntuu niin pahalle, että lapsen pitäisi olla 27.12. keskiviikkona jo kello 7:30 aamulla valmiina lähtemään toisen vanhemman luokse. Varmaan joululomalla oleva lapsi haluaisi nukkua rauhassa aamulla. :(

Vierailija
16/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun aika on 23.12-26.12

Jos tarkkoja ollaa niin jouluaika alkaa 21.12.

Vierailija
17/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapaamissopimuksessa lukee, että jouluna lapsi on isällään 22.12 - 24.12.

Eli samalla viisillä mitä teillä kirjattu, ja tämän nojalla normaalia tapaamissopimusta ei ole voimassa nyt, jonka mukaan lapsi olisi minulla ensiviikon keskiviikkoon.

Vierailija
18/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista että pitää asianajajien kanssa ihan tunteja laskeja et miten kauan lapsi on missäkin :( oletteko niin huonoissa väleissä isän kanssa?

Tämän takia ihmisten, joilla on yhteisiä lapsia ei pitäisi erota vaan yrittää saada asiat toimimaan...

Olen itse eronnut ja yleensä ottaen kaikki on mennyt tapaamisasioissa ihan hyvin, varsinkin kun itse olen se joka on aina joustanut kun herralle tulee jotain muutoksia ohjelmaan. Mutta kyllä, se "isän oikeudet" yms on aika helvetillistä vääntöä ollut aina välillä.

Hänellä on oikeuksia silloin kun sopii ja velvollisuuksia just silloin kun kiinnostaa.

Aloittaja; hengitä syvään, yritä saada sopu aikaan. Hyvää joulunaikaa sinulle.

Vierailija
19/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia ihmisten, joilla on yhteisiä lapsia ei pitäisi erota vaan yrittää saada asiat toimimaan...

Olen itse eronnut ja yleensä ottaen kaikki on mennyt tapaamisasioissa ihan hyvin, varsinkin kun itse olen se joka on aina joustanut kun herralle tulee jotain muutoksia ohjelmaan. Mutta kyllä, se "isän oikeudet" yms on aika helvetillistä vääntöä ollut aina välillä.

Hänellä on oikeuksia silloin kun sopii ja velvollisuuksia just silloin kun kiinnostaa.

Aloittaja; hengitä syvään, yritä saada sopu aikaan. Hyvää joulunaikaa sinulle.

Sama systeemi meillä. Periaatteessa asiat on sovittu, ja isä aina muistaa olla marttyyri, miten vähän saa lastaan tavata. Paitsi että joustan aina, jos hän haluaisi viedä lasta jonnekin myös minun päivinä, tai pyytäisi lomamatkalle minun viikolla. Kovin vähän on sellaisia tarpeita ilmennyt, ennemmin niitä että olisi kivempaa menoa kun lapsella olisi vuoro olla hänellä.

Parempi kun pidän mölyt mahassani, niin kauan kuin lapsi on mielellään kanssani. Kohta tulee se aika, kun minulla on enemmän vapautta kuin haluaisinkaan, ja lapsellani on kiire omassa elämässään.

Vierailija
20/21 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aika alkaa virallisesti 21.12 ja päättyy loppiaisena.

Tsemppiä ap:lle! Ja lapsi tulee lauantai - sunnuntai, ja ensiviikolla keskiviikko - lauantain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan