Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä olette lopettaneet joulukortin lähettämisen jollekin?

Vierailija
21.12.2017 |

Mitä johtopäätöksiä pitäisi tehdä kun vanha tuttu tai sukulainen ei enää lähetäkään joulukorttia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on sen hukannut.

Vierailija
2/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan minun suhteeni tee mitään kummempia johtopäätöksiä. Olen lähettänyt aina silloin tällöin joulukortteja, mutta tänä jouluna en yhtäkään. Niissä on vähän se ongelma että kun kerran erehtyy laittamaan niin sitten pitäisi joka halvatun joulu laittaa. En itsekään erityisesti odota niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lopettanut korttien lähettämisen. Itse lähetän paria vanhempaa sukulaista lukuunottamatta vain heille, jotka lähettivät meille viime jouluna kortin.

Vierailija
4/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuoli.

Vierailija
5/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti toi sen varmaan meille - kuten muidenkin täysin tuntemattomien ihmisten postit (putoo postiluukusta meidän eteiseen, postinjakaja huolimaton, jne). Viedään sitte takaisin postn laatikkoon.

Vierailija
6/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin edellisvuonna itse korttien lähettämisen, koska niihin meni todella iso summa rahaa, joka nyt laitetaan joka vuosi hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
7/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kortin saaja on kuollut TAI muuttanut niin tiheästi, että edes Fonecta ei pysy perässä (se mulla on töissä käytössä ilmaiseksi, maksua en ala pulittaa osoitteen selvittämisestä, jos joku ei ole viitsinyt ilmoittaa minulle muutostaan ilmaisella osoitteenmuutoskortilla).

Noin muuten panen kortin samoille kuin aiemminkin. En protestoi kenellekään kortein, vaan sanon ihan suoraan, jos joku tai jonkun käytös minua loukkaa.

Suosittelen suoruutta ja rehtiä käytöstä muullekin eikä mitään typerää rivienvälistäviestintää.

Vierailija
8/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun puolivälin jälkeen vasta kannattaa alkaa miettiä tuota. Silloin saapuvat kokemukseni mukaan viimeiset ajoissa postitetut joulukortit. Ja tässä suurin syy siihen miksi en enää vaivaudu koko hommaan.

Vierailija
9/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hanki elämä jos tuollasia kyselet!

Vierailija
10/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa ja olen tosi köyhä. Köyhyys vaan pahenee, taas on leikattu tukia aika paljon. Olen myös tosi yksinäinen, tuntuu irvokkaalta toivoa ja toivottaa, että jouluna olisi hauskaa. Silloin on yksinäisyys syvin. Olen siis viettänyt jo monta joulua ihan yksin.

On minulla ystäviä, jossain kaukana, kiireisiä, matkoilla, perheineen. Kukaan ei ehdi olla kanssani, siksi joulurituaalit tuntuu teeskentelyltä. Toivon toki ystävilleni kaikkea hyvää, mutta en jaksa lähetellä kortteja vähistä rahoistani.

Jätin siis muutaman kortin lähettämättä tänä vuonna verrattuna aiempiin vuosiin. Voin toivottaa jouluja myös somessa. Nettiä käyttämättömille vanhoille sukulaisille lähetin kyllä kortin ja parille ystävälle, yhteensä kymmenen. 3 korttia olen saanut. Lahjojakin olen antanut jo lähimmille, muutama jo sanoikin, ettei heillä ole minulle mitään. En tarvikaan.

Ensi vuonna annan puolet vähemmän lahjoja ja lähetän kortit enää sukulaisille yli 70 v.

Vierailija
11/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetän joka joulu kortit tietylle porukalle: isovanhemmille, tädeille ja sedille, sisaruksille ja muutamalle ystävälle. Sen lisäksi laitan pari ”ylimääräistä” korttia ihmisille, joiden kanssa olen jostain syystä ollut kuluneena vuonna enemmän tekemisissä. Yhtenä vuonna fysioterapeutti, toisena vuonna eräs lasten kerhosta tuttu äiti, joka antoi meille paljon hänen lapselleen pieneksi jääneitä vaatteita jne. En siis laita fysioterapeutilleni korttia joka vuosi, koska en enää ole hänen vastaanotollaan pariin vuoteen käynyt.

Tänä jouluna tuttavapiirissä kyllä moni on sanonut jättäneensä kortit kokonaan lähettämättä, vaikka yleensä on ollut tapana. Syytä en tiedä, mutta se ei välttämättä siis tarkoita, että joku on nyt verisesti suuttunut.

Vierailija
12/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi olen lopettanut jotain asioita.

En pidä pahan puhumisesta seläntakana. Enkä siitä, että puhutaan ihan mitä sattuu muille. Usein ihan keksittyä tarinaa. En pidä siitä ja on henkilöiden omaa vikaansa jos on jäänyt paskanjauhannasta kiinni.

Jos sun tuttavasi puhuisi joillekin muille iha mitä sattuu ja kuulisit siitä niin kyllä se laittaa miettimään että mitä henkilö tahtoi puheillaan saavuttaa.

Siis jotain ihan mitä sattuu ja tahtoo satuttaa ja saada kaveriaan huonoon valoon. Se laittaa miettimään asioita. Varmaan jokaisen kohdalla jos aletaan jostain ihmisestä vikoja etsimään.

Ja itse nämä tekevät milloinkin mitä mieli tekee. Jos näitä kritisoi niin aloittavat älämölyn. On huomattu.

Vierailija
13/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en lähetä joulukorttia ihmiselle jota kohtasi viime viikolla suuri suru (teini-ikäinen lapsensa kuoli tapaturmaisesti). Tuntuu liian kornilta lähettää sellaiseen tilanteeseen jotain "rauhallista joulua ja hyvää uutta vuotta" korttia. Osanoton olen lähettänyt muutoin.

Vierailija
14/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ihmiset on itse suunnilleen ryssineet niin monta asiaa että tahtovat satuttaa muita. Ne vaan luulee ettei ole siitä jääneet kiinni.

Vierailija
15/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on nämä, joiden luulet olevan ok seuraa. On mukavaa jne. Mutta kuitenkin jotain kaunaa on kertynyt ja tilaisuus tekee varkaan. Eli kun pääsee sopivaan paskajengiin niin alkaa juttu lentää.

Khyl kyl. Toivottavasti oli sen arvoista.

Vierailija
16/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä joulukortteja ollenkaan, koska se on epäekologista ja turhaa. Ne kortit menevät kuitenkin roskiin viimeistään uudenvuoden jälkeen.

Ehkä tuttavasi on tullut samaan lopputulokseen.

Vierailija
17/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun saat selville mitä paskaa on jauhettu niin alat itsekin katsoa niiden ihmisten juttuja erilailla. Et katso niitä enää sillälailla kuin joillain asioilla ei olisi väliä. Kun siihen asti niiden jutut jotkut oli samantekeviä joista olisit joskus voinut sanoa. Ei niitä enää huvita nähdä. Ei ketään järkevää huvittaisi. Ja nämä keksii tekosyitä että siitä on tullut sellainen ja sellainen. Ei niin. Ei huvita nähdä siksi mitä paskaa oot Jauhanu jossain paskakerhossa. Ja oot saanu tietää siitä. Siks ei kiinnosta nähdä. Se on oikea syy. Tekisitkö sinä niiden ihmisten vuoksi enää yhtään mitään????

Vierailija
18/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet inhottavia ko.henkilölle.

Vierailija
19/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit niinkuin kaiken lässyttämisen jälkeen mitään ei olisi tapahtunut niin suahan pidettäisiin tyhmänä.

Noku siitä on tullut sellainen... se on sen vika.

Ehkä itse teit ensin jotain mikä teki siitä toisesta sua kohtaan kylmän. Sä et vaan tiedä että se toinen on saanut sun lässyttämiset selville.

Jokainen on itse vastuussa omista lässyttämisistään.

Vierailija
20/21 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitäisi olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunut??? Niinkö?? Ihan oikeasti?

Jos sinä saisit tietää että sun tuttavat pitävät susta jotain vitun kerhoa niin kyllä sun asenteet niitä kohtaan muuttuu. Menkööt niihin kerhoihin sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi