Jos leikkauskutsussa lukee että..
..varaa leikkaukseen aikaa 1h, niin tarkoittaako tuo sitä että pääsen kotiin suoraan leikkauksen jälkeen? Eikä minua nukuteta vaan leikkaus tehdään paikallispuudutuksessa?
Kyseessä siis fibroadenooman leikkaus rinnasta.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Joo pääsen samantien kotiin
Pääset**
Etköhän pääse jos lukee että varaa aikaa vain
1h 😊
Ei tuollaista varten tarvitse nukuttaa, mutta ole realisti ja varaa vähän enemmän aikaa silti (:
Minut rauhoitettiin ja sain puudutuksen.
Minulta poistettiin fibroadenooma ja minut nukutettiin, pääsin kotiin n. 2h päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Ai fibroadenooma? Se on sidekudoskasvain, hyvänlaatuinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
ai mikä, puudutus vai?
Tunto pois, niin ei satu.
Kannattaa ottaa/varata koko päivä vapaaksi, aina voi aikatauluun tulla muutoksia.
Saat rauhoittavan jos haluat ä, silloin olet kuin puoli unessa etkä huomaa mitään.
Yleensä fibroadenooman leikkaus kestää noin 30-45min.
Sinulla pinnassa rintaa?
Minulla oli lähellä rintakehää. Menin valmisteluihin aamulla seiskalta. Leikkaus alkoi kymmeneltä. Heräsin nukutuksesta joskus kahden aikaan.
Heräilyn jälkeen tarkistettiin kuntoa, ja oliko niin, että vessassa käynti piti sujua ennen kuin pääsi lähtemään.
Minulla oli 3cm kasvain. Leikkasivat paikallispuudutuksessa ja pääsin lähtemään kotiin n. 2h päästä sairaalaan tulosta.
Olisin saanut olla kauemminkin sairaalassa, mutta halusin heti leikkauksen jälkeen kotiin.
Kannattaa varautua pidempään aikaan. Minultakin leikattiin fibroadenooma ja se oli ihan rinnan pinnassa ja silmin nähtävissä ihon alla. Leikkaus tehtiin kevyessä nukutuksessa. En muista tarkkoja aikoja, mutta varmaan jotain 4 tuntia olin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Saat rauhoittavan jos haluat ä, silloin olet kuin puoli unessa etkä huomaa mitään.
Kannattaa ottaa! Itseänikin jännitti eräs toinen toimenpide, mutta rauhoittavalla helpotti nopeasti ja tuli melkein väkisin sellainen pehmeä uninen olo.
Leikkaus tehdään yleensä paikallispuudutuksessa, jos patti on hyvin tunnettavissa ja lähellä ihon pintaa. Jos se sijaitsee syvällä, poisto tehdään nukutuksessa
Missä sulla on kasvain? Tuntuuko/näkyykö hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Missä sulla on kasvain? Tuntuuko/näkyykö hyvin?
Tuntuu hyvin. Muutenkin minulla on pienet rinnat.
Missä kaupungissa leikkaus tehdään?
Joo pääsen samantien kotiin