Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syömään herättäminen?

12.04.2006 |

Meillä vauva 5,5 viikkoa vanha ja viime yönä nukkui jopa 6 tuntia heräämättä, jonka jälkeen aloin herättelemään syömään. Samoin päivällä vaunuissa neiti nukkuisi vaikka kuinka pitkään. Päivisin olen herättänyt 4 tunnin jälkeen. Tuntuu vaan niin pahalta aina olla herättämässä noin pientä. Eli kysymys kuuluukin:

Minkä ikäistä / kokoista voi antaa nukkua niin pitkään kun haluaa?

Nasu-äiti

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauvasi syntynyt täysiaikaisena? Jos on eikä ole syntyessään ollut mitenkään kovin pieni, en enää tuossa iässä herättäisi syömään. Kuopukseni on nyt 2kk ikäinen ja muutaman viikon nukkunut päivällä jopa päälle 5h unia parvekkeella. Yöllä herää kerran syömään, pisin nukkumispätkä yöllä on ollut 8h. Kasvaa kuitenkin normaalisti joten ei mitään hätää!

Vierailija
2/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti syntyi 10 päivää yliaikaisena ja painoi 3005 g ja nyt painaa jo 4200 g ja pituutta 53 cm. Ihan hyvin on siis kasvanut tässä 5,5 viikossa. :-)

Sairaalassa puhuttiin tuosta tuntirajasta, joten mulla on pää ihan pyörällä. Esikoinen kun on kyseessä, niin kaikki on niin uutta. :-)

Nasu-äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli lievä raskausdiabetes, joten pelkäsivät varmaan että vauvan sokerit laskis liikaa jos ei herätellä säännöllisesti. En usko myöskään että sun enää tarttee herätellä, ellei ne erikseen sanoneet jotain erityistä syytä. Ainahan voit tarkistaa neuvolasta vaikka soittamalla jos arveluttaa.

Vierailija
4/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli jälkitarkastuksessa puheeksi terveydenhoitajan kanssa vauvan nukkuminen. Vauva oli juuri silloin alkanut nukkumaan noita pitkiä uniaan ulkona ja kerroin siitä terveydenhoitajalle. Sanoin että ekan kerran piti käydä katsomassa onko pikkuinen vielä hengissä kun viidettä tuntia nukkuu. Siihen th totesi että anna pienen nukkua, älä mene herättämään. Joten ole ihan rauhassa vaan! :) Ja nauti kun vauvasi nukkuu piitkiä unia! :)

Vierailija
5/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan nukkua, jotkut vauva jättää kokonaan yösyötöt pois jopa kahden kk ikäisinä!

Vierailija
6/7 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva on terve, hän kyllä herää syömään. Eli anna vaan nukkua.. sieltä se rytmi yöhönkin löytyy. Ja vielä tulee aika, että sinä toivoisit vauvan nukkuvan enemmän!!

Piike ja vauvat 5kk + 5v.

Vierailija
7/7 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on kaikki ok ja vauva kasvaa hienosti niin mitä turhaa herätellä ja siten puuttua vauvan rytmiin. Paitsi tietty, jos itse haluat -sinunhan se päätös on.

Meillä esikoinen nyt 2kk eli täysin uutta meillä kanssa kaikki. Sairaalassa annettiin kerran nukkua reilu 5h ja heti oli kätilöt vieressä, että " ei saa nukkua noin pitkään" . No, sitten kun sairaalasta päästiin niin kävi kyllä muutamassa päivässä selväksi, että meidän poika ei nälkään itseään tapa vaan ilmoittaa erittäin selkeästi (korkealta ja kovaa) kun tissiä tarttis olla tarjolla.

Sen jälkeen kun sairaalasta päästiin, ei olla koskaan herätetty nukkuvaa vauvaa vaan annettu ihan rauhassa nukkua kun nukuttaa ja ruokaa annetaan kun huutelee. Alkuun ei meillä kyllä se 4h pätkä edes ylittynytkään vaan söi 2-3h, välillä jopa 1h välein. Nyt jo yöunet yleensä 7-8h ja päikkärit 3-4h.

Oodi ja poika 2kk