Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoitsijat, miksi poltatte?

L.M. Chesterfield
21.12.2017 |

Miten kukaan enää tänä päivänä kehtaa tupakoida? Vieroitusvalmisteitakin löytyy vaikka minkälaista, joten luulisi, että ei se riippuvuuskaan ole mikään hyvä tekosyy. Pahanhajuiset vaatteet ja hengitys, huono iho, ällöttävä limainen yskä. Ja silti nuoretkin haluavat vetää sitä myrkkyä keuhkoihinsa. Tosi noloa. Mutta miksi ihmeessä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sun kiusaks

Vierailija
2/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuska on parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sun kiusaks

Tää on varmaan ihan totta. Monista on kiva vaan herättää paheksuntaa.

Vierailija
4/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan koska se on kivaa ja tyttöjen mieleen. Jostain syystä kaikki naiset ihannoivat meitä tupakoitsijoita. Varmaan se pahapoika kiihottaa :)

Vierailija
5/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan koska se on kivaa ja tyttöjen mieleen. Jostain syystä kaikki naiset ihannoivat meitä tupakoitsijoita. Varmaan se pahapoika kiihottaa :)

Lool 😂😂

Vierailija
6/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska se on hauskaa. Niin yksinkertaista.

Vierailija
7/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö koska mä voi? Joo koska mä voin.

Vierailija
8/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tupakan orja ts. riippuvainen. Et selvästi ymmärrä ollenkaan, mistä riippuvuudesta on kyse. "Vieroitusvalmisteet" eivät korvaa tupakkaa, eikä nikotiini yksin ole se juttu, joka riippuvuuden aiheuttaa. Se on se tapa, että menee tupakalle, sytyttää sen ja vetää savua keuhkoihin. Suosittelen opiskelemaan psykologiaa. Et vissiin usko, että heroiiniinkaan voi muodostua oikeaa riippuvuutta? Onhan sillekin korvikkeensa...

Vierailija
9/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt coolin näköstä ku pistää röökin huulille ja tupruttelee. Mitä se sinua kiinnostaa mitä muut tekee?

Vierailija
10/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colitis ulcerosa puhkesi, kun yritin lopettaa ja siitä alkaen se on ollut vaivanani.

Sisätautilekuri sanoi, että rööki auttaa mm. juuri tuohon ja myös Parkinsonin tautiin.

Revi siitä.

Vierailija
11/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rööki auttaa suodattamaan hengitysilman epäpuhtauksia.

Vierailija
12/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole polttanut, mutta mielessäni vihaan heitä kaikkia. Eiköhän se ole tyhmyyttä tai ruumiin heikkoutta enimmäkseen.

Jos nyt jotain (tupakoitsijoiden mielestä) "järkeviä" syitä haluaa etsiä, niin listaanpa muutaman.

- Kun seurassa osa tai kaikki muutkin pottavat, niin näyttäisi typerältä jos itse jättäisi sauhut väliin, etenkin jos muut tietävät sinun polttavan. Ryhmän paine saattaa myös vaikuttaa asiaan.

- Jotkut idiootit aidosti pitävät siitä savun mausta tai mitä muita myrkkyjä siinä onkaan

- Rauhoittaa ilmeisesti hermoja. On niin paljon helpompi purkaa se hermojännitys yhteen syöpäpatukkaan kuin vaikkapa urheilemalla intensiivisesti kymmenen minuutin ajan.

- Tiedän ainakin yhden tapauksen vuosien takaa, jossa pitkäaikainen suhde on alkanut tupakin tarjoamisesta toiselle. Se ikään kuin "mursi jään", kun teki kohteliaan eleen ja tarjosi tupakan ja vielä tultakin siihen.

- Yksi savuke hillitsee ilmeisesti ruokahalua ja auttaa pitämään laihempana. Kun makuaisti ei ole tupakan turruttama, niin ruoka maistuu paremmalta ja syö enemmän (tai niin sen itse näen).

- Juomisen yhteydessä tupakointi, tästä ei ole mitään erityistä sanottavaa. Kaipa se on vain tapa. Mutta varmasti on niitäkin, joiden mielestä alkoholi ja tupakointi kuuluvat yhteen tai korostavat toistensa "hyviä ja pahoja" puolia, vrt. jotain makeaa kahvin kanssa.

Itse näen sen luonteen heikkoutena, jos/kun pitää polttaa. Tai sitten se on riippuvuutta, pakollista olon parantamiseksi. Äijämäisyys my ass. Tai sitten ajatellaan, että tupakointi "auttaa" pääsemään pois täältä aikaisemmin, ei elämä ole enää elämisen arvoista sitten, kun ei enää seiso, liikkuminen on vaivalloista, puolisokeat silmät ja huono kuulokin vielä.

Eikä tarvitse alkaa selittämään, miten joku on elänyt yli 100-vuotiaaksi, vaikka olisi polttanut kuinka kauan tahansa. Sen lisään vielä, että joka kerta kun tästä aiheesta puhutaan, niin aina käännetään se juttu alkoholin haittavaikutuksiin. Ette siis suostu katsomaan omaa ongelmaanne "silmiin", käännätte sen toiseen aiheeseen.

Vierailija
13/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen avulla monet ihmiset kokevat paremmuutta, teen ns. palveluksen näille ihmisille.

Vierailija
14/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fyysinen riippuvuus ole ongelma itselleni. Olen polttanut vuosia, mutta riippuvuus on silti testien mukaan melko lievä, eikä savukkeita mene montaa päivässä.

Tunnepuoli on vaikea, itselleni polttamiseen liittyy paljon hyviä mielleyhtymiä, se on tapa sekä kontrollia. Ei siinä ulkopuoliselle olekaan mitään järkeä.

Syömishäiriöisillä voi esimerkiksi olla samanlainen suhde ruokaan kuin itselläni tupakkaan.

Tiedän tavan olevan haitallinen, mutta minulla ei oleole aitoa halua lopettaa. Itsekästä myös, tiedän. Yritän kuitenkin polttaa tupakkani niin, että siitä olisi mahdollisimman vähän haittaa muille.