Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhaksi voi pottailla ?

Vierailija
21.12.2017 |

Poika 4v käy vielä potalla. Potta on kyllä jo liian pieni ainakin mun mielestä noin isolle (Babybjörnin tuolipotta miten saada poika pöntölle haluaa vaan tehdä pottaan tarpeet? Myös yleiset vessat on ongelma jos ei ole pottaa saatavilla. Sujuuko teidän 4 vuotiailla jo pöntöllä käynti? Entäs juuri noissa yleisissävessoissa pitääkö olla potta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kouluun mennessä osaa käydä pöntöllä. Tai armeijaan.

Vierailija
2/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia, älä huolehti turhaan, eihän nelivuotiaalla edes jalat yllä pöntöllä maahan, yritä siinä sitten pissata.

Meillä 4 v pisaa joskus pönttöön, pottaan kakkaa ja pissaa, hanki ikeasta isompi potta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi jo tuossa iässä pöntöllä. Potta pois niin kyllä se oppii pöntölle.

Vierailija
4/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun asti. Monet 8-kymppiset käyttää joko pottaa tai vaippoja.

Vierailija
5/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ei pissanneet pottaan. Pöntön pienentäjä oli. Ainut vain, että nostelu raskasta, mutta 4-vuotias alkaa pian itse päästä pöntölle.

Vierailija
6/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies (55) pottailee vieläkin. Ostettu erikoiskokoinen potta, johon on kiva kakata. Välillä kikkeli menee kakkaan ja sitten pestään yhdessä.

Mama

Vierailija
7/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies (55) pottailee vieläkin. Ostettu erikoiskokoinen potta, johon on kiva kakata. Välillä kikkeli menee kakkaan ja sitten pestään yhdessä.

Mama

X)

Vierailija
8/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset ei pissanneet pottaan. Pöntön pienentäjä oli. Ainut vain, että nostelu raskasta, mutta 4-vuotias alkaa pian itse päästä pöntölle.

Tosin vaarat on siinä pöntön pienentäjässäkin.

Poika 4-vuotta oli laittanut pään siitä läpi ja kaulalle. En meinanut millään saada sitä pois. Piti laittaa niveaa korviin ja hiuksiin. Niin lähti.

Nyt naurattaa, mutta silloin ei naurattanut.

Vierailija
9/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari73 kirjoitti:

Täysin normaalia, älä huolehti turhaan, eihän nelivuotiaalla edes jalat yllä pöntöllä maahan, yritä siinä sitten pissata.

Meillä 4 v pisaa joskus pönttöön, pottaan kakkaa ja pissaa, hanki ikeasta isompi potta

Sujuuko pöntöllä käynti yleisissävessoissa? Vai onko oltava potta?

Vierailija
10/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä hämmästyin näistä vastauksista. Olen pph ja kyllä ihan joka ikinen mun hoitolapsista on viimeistään 3-vuotiaana mennyt pöntölle,  vieläpä ilman pienennysrengasta tai jakkaraa. Todella näppärsti osaavat siihen kiivetä ja hyvin pystyvät pissaamaan ja kakkaamaan, vaikkeivät jalat ylety lattiaan. Isommat aina opettavat pienemmille, miten pöntölle kiivetään istumaan.

Vierailija
11/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koroke pöntölle. Jakkara

Vierailija
12/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuopus on eskarissa ja käy yhä potalla. Päiväkodissa ja kylässä ja( joskus kotona) käy pytyllä. Kakkaaminen ei kotona onnistu kuin pottaan. En jaksa alkaa tappelemaan asiasta. Uskon että kouluun mennessä tämä tapa loppuu. Enkä voi hävittää pottaa sillä hoitolapseni tarvitsevat sitä..

Vierailija
13/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kuopus on eskarissa ja käy yhä potalla. Päiväkodissa ja kylässä ja( joskus kotona) käy pytyllä. Kakkaaminen ei kotona onnistu kuin pottaan. En jaksa alkaa tappelemaan asiasta. Uskon että kouluun mennessä tämä tapa loppuu. Enkä voi hävittää pottaa sillä hoitolapseni tarvitsevat sitä..

Eikö noin ison ole jo hankala istua potalla? Onko teillä pottatuoli vai millainen?

Vierailija
14/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isokokoinen 4v kävi vielä potalla. Loppui siihen, kun pikkuveljensä, juuri 2v täyttänyt pienikokoinen lapsi, alkoi käyttää pönttöä. Pikkuinen näytti joltain hämähäkiltä kun yritti käsillä ja jaloilla pysyä siinä eikä supistaja kelvannut. Isoveli taas keikkui pikkuruisella potalla kunnes tajusi tilanteen huvittavuuden ja siirtyi pöntölle.

Vierailija
15/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isokokoinen 4v kävi vielä potalla. Loppui siihen, kun pikkuveljensä, juuri 2v täyttänyt pienikokoinen lapsi, alkoi käyttää pönttöä. Pikkuinen näytti joltain hämähäkiltä kun yritti käsillä ja jaloilla pysyä siinä eikä supistaja kelvannut. Isoveli taas keikkui pikkuruisella potalla kunnes tajusi tilanteen huvittavuuden ja siirtyi pöntölle.

Kävikö potalla muualla kuin kotona silloin?

Vierailija
16/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävikö potalla muualla kuin kotona silloin?

Jos oikein muistan, pikkupönttö kelpasi julkisissa vessoissa. Lapsi oli kotihoidossa, joten kauheasti ei tuttujen paikkojen ulkopuolella pissaillut, mieluiten pidätti kotiin saakka jos mahdollista.

Vierailija
17/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joku reilu 4-vuotias. Oltiin mun sukulaistädillä kylässä ja kun hänellä ei sattuneesta syystä ollut pottaa niin lapselle kun tuli kakkahätä, hänen piti mennä pöntölle.

Pakon edessä oppi ja huomasikin että eihän tää pönttöön kakkaaminen niin kamalaa ookkaan. 😁

Vierailija
18/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä hämmästyin näistä vastauksista. Olen pph ja kyllä ihan joka ikinen mun hoitolapsista on viimeistään 3-vuotiaana mennyt pöntölle,  vieläpä ilman pienennysrengasta tai jakkaraa. Todella näppärsti osaavat siihen kiivetä ja hyvin pystyvät pissaamaan ja kakkaamaan, vaikkeivät jalat ylety lattiaan. Isommat aina opettavat pienemmille, miten pöntölle kiivetään istumaan.

Kyllä pph:lla olisi hyvä olla jakkara. Auttaa lasta omatoimisuudessa ja helpottaa varsinkin kakan tekoa. Jakkaraa suositellaan pukamavaivaisille aikuisillekin. Koeta itse punnertaa jalat ilmassa.

Vierailija
19/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelivuotias osaa kyllä käydä yksikseen vessassa ja nimenomaan pytyllä. Päiväkodissa ja julkisissakin istuu pytylle. Kotona on apuna nousujakkara, koska meillä on tavallista korkeampi pytty. Vessassa on myös potta edelleen, ja siihen tykkää kyllä istahtaa varsinkin aamulla unenpöpperössä ja jos on katsomassa telkkaria (potalta näkee telkkarille mutta pytyltä ei).

Olen ajatellut, että voisin pikkuhiljaa viedä potan jo pois. Viime kesänä kun yritin viedä sitä, lapsi alkoi yhtäkkiä pissata koko ajan housuun. Siinä kohtaa tuli muutenkin muutoksia, siirtyminen isompien pk-ryhmään jne., joten palautin potan vessaan ja housupissat loppuivat siihen.

Vierailija
20/25 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pph:lla olisi hyvä olla jakkara. Auttaa lasta omatoimisuudessa ja helpottaa varsinkin kakan tekoa. Jakkaraa suositellaan pukamavaivaisille aikuisillekin. Koeta itse punnertaa jalat ilmassa.

Siis jakkara kyllä on, mutta lapset kiipeävät näppärästi ilman sitä ja istuvatkin pöntöllä mieluummin ilman jakkaraa. Varmaan yhden käden sormilla on laskettavissa ne lapset, jotka ovat jakkaran halunneet tai tarvinneet sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän