Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi av-mamman joulu on pilalla heti kun ruokapöytään ilmestyy ylimääräinen ihminen?

Vierailija
21.12.2017 |

Yleensä pilaaja on miehen puolen sukulainen. Tuollaisen valittajan elämän täytyy mennä pilalle ihan kaikesta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se tarkoittaisi, että minä syön joulupäivällisen yksin keittiössä. Saan juuri ja juuri ahdettua 12 ihmistä olohuoneen ruokapöydän ääreen (8 hengen pöytä), kun oikein tiivistää,  ja 13. ei yksinkertaisesti enää mahdu. Yllätysvieraat eivät siis ole tervetulleita. Jos ilmoittaa tulostaan hyvissä ajoin, tilanne on aivan toinen ja voin hommata jouluksi toisenkin ruokapöydän olohuoneeseen ja jakaa porukan kahteen päytään. Aattona se ei enää onnistu.

Vierailija
2/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vain se joulupöytä. Joulua ajatellaan intiiminä yhdessäolona omien rakkautten kanssa. Vierast ihmiset pilaavat sen, koska silloin ei enää voi olla intiimi, on oltava vieraskorea. Ei tarvitse olla mitään peiteltävää, että tämä ei ole sama asia.

Mun äidillä oli tapana kutsua jouluaterialle yksinäisiä tuttaviaan. On ihan selvä, että varsinainen jouou alkoi silloin vasta myöhään illalla heidän lähdettyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se tarkoittaisi, että minä syön joulupäivällisen yksin keittiössä. Saan juuri ja juuri ahdettua 12 ihmistä olohuoneen ruokapöydän ääreen (8 hengen pöytä), kun oikein tiivistää,  ja 13. ei yksinkertaisesti enää mahdu. Yllätysvieraat eivät siis ole tervetulleita. Jos ilmoittaa tulostaan hyvissä ajoin, tilanne on aivan toinen ja voin hommata jouluksi toisenkin ruokapöydän olohuoneeseen ja jakaa porukan kahteen päytään. Aattona se ei enää onnistu.

:D

Vierailija
4/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vain se joulupöytä. Joulua ajatellaan intiiminä yhdessäolona omien rakkautten kanssa. Vierast ihmiset pilaavat sen, koska silloin ei enää voi olla intiimi, on oltava vieraskorea. Ei tarvitse olla mitään peiteltävää, että tämä ei ole sama asia.

Mun äidillä oli tapana kutsua jouluaterialle yksinäisiä tuttaviaan. On ihan selvä, että varsinainen jouou alkoi silloin vasta myöhään illalla heidän lähdettyään.

Teillä taitaa olla intiimiä yhdessäoloa vain yhtenä päivänä vuodessa kun on rakkaus niin kortilla.

Vierailija
5/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa oma lupa. Saamme siis elää omassa kodissa juuri niinkuin haluamme.

Meidän joulu vietetään vain oman perheen kesken. Aikuinen tytär tulee poikaystävänsä kanssa syömään meille mutta hehän ovatkin omaa perhettä.

Vierailija
6/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä taitaa olla intiimiä yhdessäoloa vain yhtenä päivänä vuodessa kun on rakkaus niin kortilla.

Ei ole kortilla, mutta on kuitnkin parasta, mitä tiedämme. Siksi sen vieminen pois pilaa kaiken.

Vierailija
7/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisen etuoikeutetun naisen suvaitsemattomuus on syynä.

Vierailija
8/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kortilla, mutta on kuitnkin parasta, mitä tiedämme. Siksi sen vieminen pois pilaa kaiken.

Todellinen jouluihminen. :D

Vierailija
9/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikkejä. Ja ei, sitä kaikkea ei voi selittää metatyöllä.

Vierailija
10/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä itseasiassa kuulin eilen että olisi tulossa yksi uusi ihminen joulupöytään, jota en edes tunne. Toki siis kysyttiin sopisiko moinen. Kyllä sopii, ei mun/meidän joulu ole pilalla. Mukavaa kun saa tarjota aterian ja seuraa jollekin joka olisi muuten joulun ihan yksin.

Vierailija
11/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku oikeasti läheinen tuttava tai sukulainen tulee joulupöytään niin mikäs siinä. Suomessa joulu on kuitenkin hyvin intiimi perhejuhla, ei nyyttärit tai pubi-ilta. Ja jos ei muutenkaan kutsuta paljon ihmisiä.kylään, niin miksi juuri jouluaattona?

Vierailija
12/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas kuulosti ihanalta, että ihminen kutsuu joulupöytään ystäviään, jotka olisivat muuten aattoiltana yksin :) . Vaikka se tietysti vaikuttaa siihen jutteluun ym. niin onhan siinä jonkinlainen "joulun henki" kiteytettynä! Toki olisi kiva, että joulupäiviin mahtuisi sitten ihan perheen keskistäkin aikaa.

Vierailija
13/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se vittuileva anoppi kivasti nostaa tunnelmaa ja saa aikaan ihanan joulufiiliksen.

Kaikkihan sellaista haluaa.

...tai ehkä ei sittenkään.

Vierailija
14/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitkin jo vastauksen. Koska hän on ylimääräinen.

Vierailija
15/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa minulla olisi teidän kaltaisia sukulaisia. Minut kutsutaan aina jouluksi johonkin enkä kehtaisi kieltäytyä. Haluaisin viettää joulun yksin ja rauhoittua ja hiljentyä.

Vierailija
16/16 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä se vittuileva anoppi kivasti nostaa tunnelmaa ja saa aikaan ihanan joulufiiliksen.

Kaikkihan sellaista haluaa.

...tai ehkä ei sittenkään.

😂

Joku vittuileva anoppi tuli heti alapeukuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän