Miksi av-mamman joulu on pilalla heti kun ruokapöytään ilmestyy ylimääräinen ihminen?
Yleensä pilaaja on miehen puolen sukulainen. Tuollaisen valittajan elämän täytyy mennä pilalle ihan kaikesta.
Kommentit (16)
Ei se ole vain se joulupöytä. Joulua ajatellaan intiiminä yhdessäolona omien rakkautten kanssa. Vierast ihmiset pilaavat sen, koska silloin ei enää voi olla intiimi, on oltava vieraskorea. Ei tarvitse olla mitään peiteltävää, että tämä ei ole sama asia.
Mun äidillä oli tapana kutsua jouluaterialle yksinäisiä tuttaviaan. On ihan selvä, että varsinainen jouou alkoi silloin vasta myöhään illalla heidän lähdettyään.
Vierailija kirjoitti:
Koska se tarkoittaisi, että minä syön joulupäivällisen yksin keittiössä. Saan juuri ja juuri ahdettua 12 ihmistä olohuoneen ruokapöydän ääreen (8 hengen pöytä), kun oikein tiivistää, ja 13. ei yksinkertaisesti enää mahdu. Yllätysvieraat eivät siis ole tervetulleita. Jos ilmoittaa tulostaan hyvissä ajoin, tilanne on aivan toinen ja voin hommata jouluksi toisenkin ruokapöydän olohuoneeseen ja jakaa porukan kahteen päytään. Aattona se ei enää onnistu.
:D
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vain se joulupöytä. Joulua ajatellaan intiiminä yhdessäolona omien rakkautten kanssa. Vierast ihmiset pilaavat sen, koska silloin ei enää voi olla intiimi, on oltava vieraskorea. Ei tarvitse olla mitään peiteltävää, että tämä ei ole sama asia.
Mun äidillä oli tapana kutsua jouluaterialle yksinäisiä tuttaviaan. On ihan selvä, että varsinainen jouou alkoi silloin vasta myöhään illalla heidän lähdettyään.
Teillä taitaa olla intiimiä yhdessäoloa vain yhtenä päivänä vuodessa kun on rakkaus niin kortilla.
Oma tupa oma lupa. Saamme siis elää omassa kodissa juuri niinkuin haluamme.
Meidän joulu vietetään vain oman perheen kesken. Aikuinen tytär tulee poikaystävänsä kanssa syömään meille mutta hehän ovatkin omaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä taitaa olla intiimiä yhdessäoloa vain yhtenä päivänä vuodessa kun on rakkaus niin kortilla.
Ei ole kortilla, mutta on kuitnkin parasta, mitä tiedämme. Siksi sen vieminen pois pilaa kaiken.
Valkoisen etuoikeutetun naisen suvaitsemattomuus on syynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kortilla, mutta on kuitnkin parasta, mitä tiedämme. Siksi sen vieminen pois pilaa kaiken.
Todellinen jouluihminen. :D
Kontrollifriikkejä. Ja ei, sitä kaikkea ei voi selittää metatyöllä.
No minä itseasiassa kuulin eilen että olisi tulossa yksi uusi ihminen joulupöytään, jota en edes tunne. Toki siis kysyttiin sopisiko moinen. Kyllä sopii, ei mun/meidän joulu ole pilalla. Mukavaa kun saa tarjota aterian ja seuraa jollekin joka olisi muuten joulun ihan yksin.
Jos joku oikeasti läheinen tuttava tai sukulainen tulee joulupöytään niin mikäs siinä. Suomessa joulu on kuitenkin hyvin intiimi perhejuhla, ei nyyttärit tai pubi-ilta. Ja jos ei muutenkaan kutsuta paljon ihmisiä.kylään, niin miksi juuri jouluaattona?
Minusta taas kuulosti ihanalta, että ihminen kutsuu joulupöytään ystäviään, jotka olisivat muuten aattoiltana yksin :) . Vaikka se tietysti vaikuttaa siihen jutteluun ym. niin onhan siinä jonkinlainen "joulun henki" kiteytettynä! Toki olisi kiva, että joulupäiviin mahtuisi sitten ihan perheen keskistäkin aikaa.
Joo, kyllä se vittuileva anoppi kivasti nostaa tunnelmaa ja saa aikaan ihanan joulufiiliksen.
Kaikkihan sellaista haluaa.
...tai ehkä ei sittenkään.
Sanoitkin jo vastauksen. Koska hän on ylimääräinen.
Kumpa minulla olisi teidän kaltaisia sukulaisia. Minut kutsutaan aina jouluksi johonkin enkä kehtaisi kieltäytyä. Haluaisin viettää joulun yksin ja rauhoittua ja hiljentyä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä se vittuileva anoppi kivasti nostaa tunnelmaa ja saa aikaan ihanan joulufiiliksen.
Kaikkihan sellaista haluaa....tai ehkä ei sittenkään.
😂
Joku vittuileva anoppi tuli heti alapeukuttaan.
Koska se tarkoittaisi, että minä syön joulupäivällisen yksin keittiössä. Saan juuri ja juuri ahdettua 12 ihmistä olohuoneen ruokapöydän ääreen (8 hengen pöytä), kun oikein tiivistää, ja 13. ei yksinkertaisesti enää mahdu. Yllätysvieraat eivät siis ole tervetulleita. Jos ilmoittaa tulostaan hyvissä ajoin, tilanne on aivan toinen ja voin hommata jouluksi toisenkin ruokapöydän olohuoneeseen ja jakaa porukan kahteen päytään. Aattona se ei enää onnistu.