Oletko kieltäytynyt tarjotusta työpaikasta?
Työpaikan vaihto kyseessä, en tarkoita työttömänä kieltäytymistä. Millä perusteella kieltäydyit?
Hain uutta työpaikkaa ja nyt en ole ollenkaan varma, haluanko/uskallanko vaihtaa tutusta ja turvallisesta pois. Onko kukaan vaan "jänistänyt" ja jäänyt vanhaan paikkaan? Mitä ajattelette päätöksestänne nyt?
Kommentit (6)
Kieltäydyin. Kysyjänä oli tuttavani, joka oli taitamattomuudellaan ajanut edellisenkin firmansa konkurssiin. Vuosi sitten multa kysyttiin työpaikassani, haluanko uuden vuoden määräaikaisen sopimuksen vai jatkanko hommia freelancerina. Valitsin jälkimmäisen. Olen ollut tyytyväinen. Tulot laskivat ja työsuhde-etuja ei ole, mutta pystyn nyt keskittymään omaan tekemiseeni ja vältän kaikki työpaikan turhat ja tehottomat palaverit sun muut suunnittelupäivät.
Olen kieltäytynyt. Olin hetken ajan onneni kukkuloilla kun sain kuulla, että minut valittiin hakemaani paikkaan. Saman puhelun aikana kuitenkin selvisi, että irtisanomisaikani olisi uudessa työssä ollut 3kk. En suostunut tuohon, mielestäni noin pitkä irtisanomisaika on työntekijän kannalta täysin kohtuuton. Olen edelleen samaa mieltä, ei ole tarvinnut katua päätöstä.
Olen kieltäytynyt. Työehdot olivat huonot ja haastattelijalla oli sellainen paniikinomainen meininki päällä. En vakuuttunut, että se olisi hyvä työpaikka.
Olisi ollut pienempi palkka ja enemmän duunia. Olisin ehkä kuitenkin ottanut paikan, sillä nykyinen paikkani on hirvittävän stressaava, onneksi en ottanut sillä olenkin raskaana :9
Mä saisin parempaa palkkaa uudessa, mutta työmatka pitenisi ja nettona ei jäisi satasta tai paria enempää. Mulla on nykyisessä paikassa maailman parhaat, rennot ja ihanat työkaverit, joiden kanssa voin sanoa ystävystyneeni. Mutta työ on sekavaa, pomot ihan pihalla ja joka asiassa mennään aina perse edellä puuhun. Se ärsyttää.
Ahdistaa, kun siitä uudesta paikasta ei voitietää mitään etukäteen.
Kyllä, hyvästä virasta, olisi pitänyt muuttaa pieneen naapurikuntaan, ei kiitos. Jatkoin entisissä hommassani, en ole koskaan ollut työtön, jään vuoden kuluttua eläkkeelle.